Przełożenia w teren - jakie?
- fakir
- Po kostki w błocie
- Posty: 314
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
- Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
- Lokalizacja: Poznań
Re: Przełożenia w teren - jakie?
Nie mam pojęcia czy mam krótką skrzynię, po czym to poznać ?
Obecnie mam ok 2500rpm na ostatnim biegu przy 100kmh, z tego co policzylem na gearingcommander.com to po prostu stracę jeden bieg i będę miał obroty takie jak mam teraz na 4 biegu przy 100kmh po zmianie zębatek na 13/47
Obecnie mam ok 2500rpm na ostatnim biegu przy 100kmh, z tego co policzylem na gearingcommander.com to po prostu stracę jeden bieg i będę miał obroty takie jak mam teraz na 4 biegu przy 100kmh po zmianie zębatek na 13/47
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Przełożenia w teren - jakie?
Jeśli przy 100km/h masz 2500obr., to masz długą skrzynię. Wskazywałoby to na szary silnik i zębatkę z nakrętką. U mnie przy nominale 15/45 (skrzynia nowego typu) na bank jest ponad 4tys.obr. Tak w ogóle to da się jechać z takimi przełożeniami? Silnik zdrowo brzmi dopiero w okolicy 3500obr, a to na V biegu da chyba ponad 120km/h?
Tak mi się przypomniało z weekendu - znajomy w 3AJ z pierwszego roku wypustu (krótka skrzynia, czarny silnik) wrzucił silnik z 3TB, a przełożeń nie zmienił z 15/40. Pojechał do Rumunii poendurzyć i chyba się zdrowo namęczył, aż dziw że sprzęgła nie zjarał. Ale, sprzęgło zjarało się w XT660Z Tenere i musieli wracać z prędkościami 60-70km/h, bo inaczej pojawiał się uślizg, czyli total eco-driving i efekt tego był taki, że 3AJ spalił zdaje się lekko ponad 3l/100km
Wtryskowiec oczywiście spalił jeszcze mniej tym bardziej, że gaz trzeba było muskać żeby nie poszedł w poślizgu i po 360km zmieścił zaledwie 8.2l benzyny

Tak mi się przypomniało z weekendu - znajomy w 3AJ z pierwszego roku wypustu (krótka skrzynia, czarny silnik) wrzucił silnik z 3TB, a przełożeń nie zmienił z 15/40. Pojechał do Rumunii poendurzyć i chyba się zdrowo namęczył, aż dziw że sprzęgła nie zjarał. Ale, sprzęgło zjarało się w XT660Z Tenere i musieli wracać z prędkościami 60-70km/h, bo inaczej pojawiał się uślizg, czyli total eco-driving i efekt tego był taki, że 3AJ spalił zdaje się lekko ponad 3l/100km

Wtryskowiec oczywiście spalił jeszcze mniej tym bardziej, że gaz trzeba było muskać żeby nie poszedł w poślizgu i po 360km zmieścił zaledwie 8.2l benzyny

- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Przełożenia w teren - jakie?
Rozumiem ze jak wykręcisz sprzeta do 5000 rpm to budzik traci skalę i teoretycznie ciśniesz 200fakir pisze:Nie mam pojęcia czy mam krótką skrzynię, po czym to poznać ?
Obecnie mam ok 2500rpm na ostatnim biegu przy 100kmh, z tego co policzylem na gearingcommander.com to po prostu stracę jeden bieg i będę miał obroty takie jak mam teraz na 4 biegu przy 100kmh po zmianie zębatek na 13/47

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Przełożenia w teren - jakie?
Sprawdziłem u siebie. Na przełożeniach 15/45 jest ok 4500-4600obr./min przy 100km/h - licznik rowerowy, wskazuje podobnie jak GPS.
- czadi
- Lubiący błoto
- Posty: 80
- Rejestracja: 08 maja 2011, 15:28
- Motocykl: XT 600 2KF
- Lokalizacja: Rawicz
Re: Przełożenia w teren - jakie?
Skrzynie biegów pod względem przełożeń zmieniały się tylko raz do modelu 1VJ 5 bieg miał przełożenie 0,777 a od 2KF 0,792 natomiast przy wprowadzeniu modelu z 17 calowym tylnym kołem pojawiła się zmiana w przełożeniu pierwotnym z 2,387 na 2,088 i zaczęto montować tylne koło zębate 45 zębów zamiast 38,39,40 zębów.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Przełożenia w teren - jakie?
Zmiana przełożenia pierwotnego jest zdaje się od 90r., wtedy silnik zmienił kolor na szary i 3AJ wychodził już w tej konfiguracji.
- czadi
- Lubiący błoto
- Posty: 80
- Rejestracja: 08 maja 2011, 15:28
- Motocykl: XT 600 2KF
- Lokalizacja: Rawicz
Re: Przełożenia w teren - jakie?
Masz rację przestudiowałem sobie instrukcje na forumowym dysku i megazip i faktycznie 3AJ z 1988 jeszcze ma stare przełożenie pierwotne a już z 1989r ma nowe przełożenie pierwotne i nowe tylne koło zębate. Najlepsze jest to, że w instrukcji obsługi do 3AJ z 1990r ( na dysku forumowym 1 strona z niebieską grafiką ) jest podane nowe przełożenie pierwotne, nowa wielkość zębatki tylnej i przełożenie 5 biegu jak w starych XT 21/27 (0,777) co nie zgadza się z megazipem o co tu chodzi
.

Re: Przełożenia w teren - jakie?
czadi pisze:Skrzynie biegów pod względem przełożeń zmieniały się tylko raz do modelu 1VJ 5 bieg miał przełożenie 0,777 a od 2KF 0,792 natomiast przy wprowadzeniu modelu z 17 calowym tylnym kołem pojawiła się zmiana w przełożeniu pierwotnym z 2,387 na 2,088 i zaczęto montować tylne koło zębate 45 zębów zamiast 38,39,40 zębów.
czadi pisze:Masz rację przestudiowałem sobie instrukcje na forumowym dysku i megazip i faktycznie 3AJ z 1988 jeszcze ma stare przełożenie pierwotne a już z 1989r ma nowe przełożenie pierwotne i nowe tylne koło zębate. Najlepsze jest to, że w instrukcji obsługi do 3AJ z 1990r ( na dysku forumowym 1 strona z niebieską grafiką ) jest podane nowe przełożenie pierwotne, nowa wielkość zębatki tylnej i przełożenie 5 biegu jak w starych XT 21/27 (0,777) co nie zgadza się z megazipem o co tu chodzi.
Czadi. Mógłbyś wyjaśnić o co chodzi z tym przelicznikiem z przecinkami.Dla mnie to suche liczby,kompletnie nie wiem o co chodzi

- fakir
- Po kostki w błocie
- Posty: 314
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
- Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
- Lokalizacja: Poznań
Re: Przełożenia w teren - jakie?
A więc po zmianie zębatek z 15/39 na 13/ 47 moje odczucia są takie że powyżej 100kmh silnik chce wyskoczyć z ramy, bo mamy powyżej 4500rpm, taka w miarę normalna przelotowa na 5 biegu to 80-100kmh do tych 4500rpm.
W terenie fajnie mieć dodatkowy niski bieg, w tym przypadku jedynkę, na szosie spokojnie można ruszać z dwójki z której rwie na koło z samego gazu, jeśli ktoś chce używać motocykla na trasie, to kompletnie bez sensu taka zmiana zębatek,
w teren? Bardzo fajny myk
Tak w skrócie, to pozbywamy się piątego biegu, jedynka staje się biegiem do ruszania z bagna, a wcześniejsza piątka staje się czwórką...
W terenie fajnie mieć dodatkowy niski bieg, w tym przypadku jedynkę, na szosie spokojnie można ruszać z dwójki z której rwie na koło z samego gazu, jeśli ktoś chce używać motocykla na trasie, to kompletnie bez sensu taka zmiana zębatek,
w teren? Bardzo fajny myk

Tak w skrócie, to pozbywamy się piątego biegu, jedynka staje się biegiem do ruszania z bagna, a wcześniejsza piątka staje się czwórką...
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
- Lubiący błoto
- Posty: 93
- Rejestracja: 08 mar 2015, 14:19
- Motocykl: GSXR1300
Re: Przełożenia w teren - jakie?
Ja miałem fabrykę 15/45, a że zęby na przedniej zębatce powoli się zaokrąglały to zapodałem na przód 14-stkę.
Jest ciutkę lepiej...
Ogólnie to tak by mogło zostać ale wkurza zbyt duża różnica pomiędzy 1 a 2 - jest za duża różnica pomiędzy tymi dwoma biegami.
Myślę, że konfiguracja 14/47 zacznie mnie zadowalać, bo jeżdżę tylko off.
Ale to przy zmianie kompletnego napędu. Wtedy może w końcu nauczę się porządnie śmigać na kole bo teraz coś mi się wydaje, że wstawanie sprawia jej to wielką trudność. A może tylko mi
?
Jest ciutkę lepiej...
Ogólnie to tak by mogło zostać ale wkurza zbyt duża różnica pomiędzy 1 a 2 - jest za duża różnica pomiędzy tymi dwoma biegami.
Myślę, że konfiguracja 14/47 zacznie mnie zadowalać, bo jeżdżę tylko off.
Ale to przy zmianie kompletnego napędu. Wtedy może w końcu nauczę się porządnie śmigać na kole bo teraz coś mi się wydaje, że wstawanie sprawia jej to wielką trudność. A może tylko mi
