Strona 3 z 4

Re: Remont TT600E

: 28 sty 2015, 19:51
autor: Pawlo
Sprawdź na sucho czy uszczelki nie przytykają kanałów olejowych, żeby nie przycięło np. oringu na kanale olejowym. Miejsca uszczelek oczywiście dobrze odtłuszczone.

Re: Remont TT600E

: 09 mar 2015, 15:53
autor: glina
Silnik złożony i niestety popełniłem jakąś głupotę, bo strasznie stuka. W miejscu jeszcze tego nie słychać, ale jak ruszam to lipa. Próbowałem nasłuchiwać (słuchawkami lekarskimi) skąd idzie odgłos. Jedyne co słyszę, że jest to bardziej prawa strona silnika. Ale czy to głowica, czy cylinder to ciężko odczuć. Przed rozbiórką właśnie tam miałem lekki stukot, teraz jakby było to samo, ale mocniej. Przede wszystkim teraz czuć to przy jeździe. Taki stukot i luz wyczuwalny na kierownicy.
Rozważam wiele opcji. Może magneto jest zbyt lekko przykręcone (wulkanizator mi to pneumatem przykręcił + klej), może rozrząd jest przestawiony i stąd ten problem (?) albo te śruby/nakrętki na górze silnika na powyżej 30 Nm za słabo dokręciłem (dynanometryczny mam jedynie do 30 Nm) i ciężko wyczuć. Kilka tam jest na 42 Nm.
Zauważyłem też, że źle pierścienie ułożyłem - w serwisówce jest diagram, w którą stronę mają być skierowane przerwy na nich. No, ale raczej to na problem wyżej wpływu nie ma.
Raczej nie chciałbym tego do nikogo oddawać i samemu dojść do błędu.

Re: Remont TT600E

: 09 mar 2015, 17:10
autor: Lukas G
Sprawdzałeś może kosz sprzęgłowy?

Re: Remont TT600E

: 09 mar 2015, 17:16
autor: glina
Nic w tamtej okolicy nie ruszałem. Jedynie uszczelkę na deklu wymieniłem.

Re: Remont TT600E

: 09 mar 2015, 23:04
autor: Gacek
Glina - na spokojnie obadaj wszystko ;) w tym silniku raczej nie da się za dużo spinkolić przy odrobinie samokontroli aby klepało :roll: .Z zimną głową bez demontarzu głowicy przejrzał bym rozrząd , luzy zaworowe , smarowanie głowicy :|

Re: Remont TT600E

: 16 mar 2015, 14:31
autor: glina
Poprawiłem to co wcześniej zaniedbałem - zgrałem znaki na dolnej zębatce rozrządu i wale (strzałka i kropka). Do niej górna zębatka jest zgrana (kółko na górze, 2 poziome kreski równolegle do krawędzie głowicy). Napinacz włożyłem, więc naciąg był. Teraz jestem na etapie regulacji zaworów. Tu mam pytania.
Skoro rozrząd jest ustawiony poprawnie to, przy ustawianiu luzów na znaku I (mam I i H - 2 znaki) w wizjerze w co drugim obrocie wałem tłok powinien być GMP i wtedy ustawiam te luzy ? Dokładnie wtedy jak mam znak 'I' ? Wtedy obkręcam wałem 2x, aby ten znak pojawił się raz, za drugim sprawdzam znowu. Tłok znowu wtedy ma być w GMP, a luzy zaworowe takie jak wcześniej ustawiłem ? Dobrze myślę ?

Re: Remont TT600E

: 16 mar 2015, 14:54
autor: Gacek
Glina tłok co obrót wału jest w GMP ale luzy na zaworach ustawiasz kiedy wałek rozrządu krzywki ma skierowane ku dołowi .

Re: Remont TT600E

: 16 mar 2015, 15:13
autor: glina
I wtedy teoretycznie powinno być GMP i 'I' w tym okienku ? A przez pokrywę od zaworów powinienem widzieć te wypukłości na wałku rozrządu skierowane w dół ?

Re: Remont TT600E

: 16 mar 2015, 20:14
autor: Gacek
Dokładnie tak jak piszesz " teoretycznie" , bo xt ma dosyć duży skok tłoka wiec organoleptycznie badając jakimś trzonkiem moze powstać problem z idealnym wyczuciem GMP .Połozenie GMP realnie określa pozycja magneta , a bardziej klina który ustala jego położenie na wale , przestawienie zębatki rozrządu wobec znacznika na przeciwwadze , nie jest aż tak istotne chodziarz może powodować trochę zamieszania przy dokładnym prawidłowym ustawieniu pozycji rozrządu :| co najwyżej pojeździsz trochę krócej lub dłużej na kiecie :) .

Re: Remont TT600E

: 16 mar 2015, 20:57
autor: glina
Czyli przy ustawianiu zaworów bardziej ufać znakowi 'I', czy za każdym razem przy obkręcaniu wałem badać pozycję tłoka i na czuja znajdować GMP ?