Strona 3 z 4

Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(

: 18 wrz 2014, 19:36
autor: droździu
Okej dzieki,Gacek, pomiar luzu na zamku wykazał 1.09/1.1 mm z dużym naciskiem na 1.09. Czy to dobrze czy źle? Chodzi o pierścień pierwszy z góry-kompresyjny.Pierwsze zdjęcie moje-drugie kolegi szpadyzor45 Wydaje mi się że nie ma źle?

Obrazek

Obrazek

Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(

: 19 wrz 2014, 02:31
autor: Gacek
Teraz mniej więcej wiesz na czym stoisz ;)
Limit o ile się nie mylę dla ogniowego pierścienia to 0.7 mm Zrobił bym 2- 3 pomiary jeden w miejscu gdzie pierscienie nie pracoway a dwa na płaszczyźnie pracy , aby się przekonać co jest zużyte .Wszystkie dokładne informacje odnosnie limitów zużycia znajdziesz w manuału :browar: .Jeszcze jedna sprawa tak na marginesie do równego ustawiania pierścienia w cylindrze najprościej użyć tłoka :| .

Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(

: 19 wrz 2014, 04:33
autor: droździu
Dzięki, nie wiem co bez Ciebie ym zrobił;/ zmierzylem na szybkości kuz na pierścieniu zgarniającym- ponad 2 mm.. Pomiary na dole tulei dają wyniki o ok. 0.07 mniejsze (mniejsze szpary) skoro mówisz ze tak podaje manualcto niefajnir... Z drugiej strony żadnych(!) przedmuchów nie było,a tłok sztywno siedzial w cylindrze,cholera moglem zmierzyć kompresję ale nie było jak o podejsc z manometrem i stwierdzilem ze od razu rozbiorze i będę wiedzial co i jak.. Guzik..Dobrze krótka piłka,skladac na tych pierścieniach,szukać takich pierścieni (+0.75) czy po prostu tłok na kolejny szlif (+1.00/96mm) i tyle? Nie ukrywam że z kasą krucho ;/

Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(

: 19 wrz 2014, 06:04
autor: Gacek
Najlepiej jak postarał byś się określić jaki luz tłok cylinder jaki ci został i tu sprawy nie są jednoznaczne bo limit dla xt to 0.1 mm ale np dla bliźniaczego silnika ttr to 0.15 :roll: .Sam musisz podjąć decyzję jeżeli luz tłokowy i stan cylindra kwalifikuje się na szlifu to robisz szlif - jeżeli nie to możesz zaryzykować wymianę samych pierścieni tylko nie wiem co to za tłok u ciebie siedzi bo nie jest to woosner :roll: .

Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(

: 19 wrz 2014, 08:15
autor: droździu
No tak tak kolega dawał do Kraśnika spasowali mu ,zrobili gore -mowil mi ze wossner ja teraz ostrze w teckze na fakture-tlok 274zł,stawiam ze t.k.r.j ,pod spodem jest bapis MADE IN JAPAN. Czyli bubel,na tych zestawie już raczej nie polatam,prawda?;/ Trzeba myśleć pierścienie lub komplet ?;/

Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(

: 19 wrz 2014, 08:39
autor: ArturS
Ja bym założył to co jest. Jak wyglądają kanały ssące i wydechowe w głowicy? Nie są zaolejone? Jak w ogóle docierałeś silnik? Kumpel kiedyś robił mały remont w trampku, wymienił pierścienie, zrobili mu honowanie, ale nikt mu słowem nie wspomniał o jakiejkolwiek potrzebie wymiany oleju, choćby raz po kilkuset km. I tak przelatał "serwisowe" 12tys.km i moto znowu zaczęło wdupcać oleum. Olej jak odstał, to na dnie wyglądał jak śliczna srebrzanka :facepalm: Co do tłoka TKRJ, to większość XT/TT600 na nich lata (jak ktoś wrzucił ProXa to nieświadomie też lata na przepłaconym TKRJ).

Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(

: 19 wrz 2014, 10:08
autor: Gacek
Próbowałem ci wytłumaczyć ze to czy polatasz na tym tłoku czy nie to kwestia pasowania jakie zostało miedzy cylindrem a tłokiem .Jeżeli to pasowanie nie jest mocno zblizone do limitu to można założyć nowe pierścienie i rozsądnie dokatować 8-) ten szlif .Nie zmieni to moim zdaniem faktu ze możesz zapodać nowy zestaw nawet najdroższy i przy braku " kultury użytkowania " zarzniesz go w 1kkm :) .
Przejechał bym się z tłokiem i cylkiem do przemierzenia po paru szlifierniach potem usrednił wymiar i w zależności od stanu luzu podjął decyzję :| .
Moim zdaniem Składać to na głupa jest bezsensem .

Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(

: 19 wrz 2014, 12:30
autor: droździu
Dobra rozumiem,dzięki -jeśli będą jakieś postępy to dam znać,pozdrawiam;)

Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(

: 19 wrz 2014, 16:16
autor: droździu
JEszcze jedno pytanie, kupiłem TOP END Proxa, i w zestawie była jedna taka uszczelka kanału olejowego jak na zdj... Cholera przecież u mnie w silniku były dwie- pod cylindrem i między cylindrem a głowicą, co ja mam w zamian wsadzić??

Obrazek

Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(

: 19 wrz 2014, 19:14
autor: Gacek
Improwizuj jak nie czaisz tematu 8-)