Odgrzeje kotleta i zostawię dla potomnych
Jestem tu nowy wiec chciałem wprowadzić pozytywne wibracje w tym temacie ,dla osób nie wiedzących o ustawieniach SAG
Wiedza ściągnięta z neta ale przydatna.
Zwis negatywny (SAG statyczny) - amortyzator przedni
Aby zmierzyć zwis negatywny musimy zmierzyć odległość pomiędzy uszczelniaczem a dolną krawędzią dolnej półki (zdjęcie obok), na motocyklu bez jeźdźca oraz tak ustawionym aby koła nie dotykały podłoża - widelec ma być całkowicie wysunięty, nie używamy hamulca. Wynik pomiaru zapisujemy jako A. Kolejny pomiar, nazwiemy go B, wykonujemy w tym samym miejscu jednak na motocyklu opierającym się się kołami o podłoże. Różnica między ugięciem jednego a drugiego wykaże nam jaki mamy SAG statyczny (SAG1), czyli A-B. SAG statyczny powinien zmieścić się w przedziale od 30 do 40 mm.
Zwis negatywny (SAG statyczny) - amortyzator tylny
Potrzebna będzie kolorowa taśma klejąca, którą nakleimy w dowolnym miejscu ramy, najlepiej pod zadupkiem. Będzie ona stanowić punkt odniesienia dla pomiaru, którego dokonujemy pomiędzy osią tylnego koła a tym punktem (zdjęcie obok). Przed pomiarem należy kilkukrotnie pobujać zawieszeniem i poczekać aż wróci do pozycji wyjściowej. Koło tylne nie może się opierać na podłożu. Podczas pomiaru nie używamy hamulca. Wykonujemy pomiar i zapisujemy jego wynika jako A'. Następnie stawiamy motocykl na podłożu, powtarzamy czynności i zapisujemy wynik pomiaru jako B'. Wartość zwisu negatywnego (SAG1') obliczamy z A'-B'. SAG statyczny powinien zmieścić się w przedziale od 15 do 20 mm.
