Strona 12 z 31

Re: TT600S

: 21 wrz 2012, 18:36
autor: Aruś
Stary :omg: Te zęby!! No to ja juz teraz wiem kiedy zmieniać napęd :lol:

Re: TT600S

: 07 lis 2012, 18:46
autor: Pawlo
Odpaliłem dzisiaj po ciemku i już wiem skąd się wziął fiolet na moich kolektorach :mrgreen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4yM3X7xrEIo[/youtube]

Bardzo ładny efekt na ssaniu, na filmiku widać jeszcze lepiej niż na żywo :twisted:

Re: TT600S

: 07 lis 2012, 22:05
autor: terenowiecc
Zanim skomentuję to zapytam, czy to normalne? :niewiem:

Re: TT600S

: 08 lis 2012, 11:08
autor: dzekson
Zawory za ciasne.

Może być to efekt przestawienia punktu zapłonu co jednak jest mało prawdopodobne.
Albo też za uboga mieszanka, ale jeśli to tylko na ssaniu się pojawia to też odpada ta opcja.

Więc zaworki wydechowe do korekty. I to pilnie bo wypalisz gniazda zaworowe.

Pawlo pisze:Odpaliłem dzisiaj po ciemku i już wiem skąd się wziął fiolet na moich kolektorach :mrgreen:
Bardzo ładny efekt na ssaniu, na filmiku widać jeszcze lepiej niż na żywo :twisted:

Re: TT600S

: 08 lis 2012, 11:46
autor: Pawlo
dzekson pisze:Zawory za ciasne.

Może być to efekt przestawienia punktu zapłonu co jednak jest mało prawdopodobne.
Albo też za uboga mieszanka, ale jeśli to tylko na ssaniu się pojawia to też odpada ta opcja.

Więc zaworki wydechowe do korekty. I to pilnie bo wypalisz gniazda zaworowe.
Ani jedno ani drugie :) Zawory dopiero co ustawiane, gaźnik po regulacji. Moto po prostu wyjątkowo długo pochodziło na pełnym ssaniu, bo dawno nie było palone i trochę ciężko mu było zagadać, przy normalnym użytkowaniu nie zauważyłem nic takiego - raz miałem taką sytuację po wymianie króćców a przed regulacją gaźnika, wtedy zaświeciły nawet w dzień ;) Poza tym tak jak pisałem, telefon po ciemku leci w kulki i dlatego wygląda to tak hardkorowo na filmiku :lol: Normalnie było to słabo widoczne, a wydaje mi się, że na zwykłym stalowym kolektorze nic by nie było widać ;)

Re: TT600S

: 08 lis 2012, 23:35
autor: Gacek
Mnie się wydaje ze aby cokolwiek faktycznie stwierdzić należało by pobadać to i owo .
Moim zdaniem nie masz fabrycznej końcówki co zmusza do stosowania bogatszej mieszanki przy reg gaźnika .
Więcej cieplejszych spalin trafia w kolektor gdzie się dopalają .Nie musi to w zasadzie szkodzić głowicy jednak w granicach rozsądku .Na ile przerobiłem temat w takim przypadku powiększenie kanałów zmniejsza prędkość spalin ale gniazda niestety dostają po kulach .Jak posiadasz org. końcówkę możesz założyć i zauważysz na dzien doberek ze wolne obroty poskaczą ogólnie wyższe podczas jazdy wzrosną i będzie ciężko w takim samym czasie doprowadzić kolektor do takiego stanu .

Re: TT600S

: 09 lis 2012, 11:47
autor: dzekson
Gacek pisze:...
Moim zdaniem nie masz fabrycznej końcówki co zmusza do stosowania bogatszej mieszanki przy reg gaźnika .
Więcej cieplejszych spalin trafia w kolektor gdzie się dopalają
...

Gacek nie kombinuj - cieplejsze spaliny powstają w przypadku mieszanki za ubogiej, a nie bogatszej.

Ale już jest wszystko jasne, bo Pawlo napisał, że przegrzał silnik zbyt długą pracą na ssaniu.
To jednak rozszczelnić może połączenie pokrywy zaworów no i ogólnie nie wpływa dobrze na
trwałość silnika.

Re: TT600S

: 09 lis 2012, 16:36
autor: Pawlo
dzekson pisze:Gacek nie kombinuj - cieplejsze spaliny powstają w przypadku mieszanki za ubogiej, a nie bogatszej.

Ale już jest wszystko jasne, bo Pawlo napisał, że przegrzał silnik zbyt długą pracą na ssaniu.
To jednak rozszczelnić może połączenie pokrywy zaworów no i ogólnie nie wpływa dobrze na
trwałość silnika.
Otóż to. Bez paniki ;) I może nie tyle przegrzał co po prostu za długo chodził na ssaniu, bo cylinder nie był gorący, a olej nie miał nawet 50*C :) Oczywiście wiem czym to grozi, gniazda dostają najbardziej po dupie, dlatego zawsze po odpaleniu ustawiam jak najmniejsze ssanie i jak najszybciej ruszam w drogę, a tu był wyjątek, bo nigdzie nie jechałem, a zależało mi, żeby zagrzać sprzęta w celu sprawdzenia mojego nowego patentu, który jak ukończę to się pochwalę :)

Re: TT600S

: 09 lis 2012, 18:50
autor: Gacek
ale ja nie pisze o temp spalin a o ich ilości i prędkości - jak masz pawlo oryginalną koncówkę to załóż i się przekonasz ze nie będzie tak łatwo osiągnąć taki efekt .

Re: TT600S

: 09 lis 2012, 19:43
autor: Pawlo
To jest oryginalna, tylko że od TTR, więc żadnego szałowego przelotu nie ma. Oryginalnej od TTS nie posiadam - złomu nie zbieram :mrgreen: