fryzjer pisze:Panowie.
Czy te ilości oleju dla modelu 2KF,które są opisane w skanie z manuala,są podana jako ilości oleju minimalne

??
Zawsze taką ilość zalewałem czyli 2,1L z wymianą filtra,ale na bagnecie ile razy bym nie mierzył poziom był zbliżony do minimalnego.
Też nad tym myślę.... właśnie przyszła kolej na wymianę i postanowiłem zbadać sprawę...
Wg. manuali jest tak:
XT600 43F 1,9l w/o filter / 2,0l with filter
XT600 2KF, 2NF 2,0l / 2,1l
XT600E 3TB, 3UW, 3TB 2,7l / 2,8l
XT600Z 55W, 1VJ, 3AJ 1,9l / 2,0l
Silnik mam raczej sprawny - pompa oleju nowa.
Więc w 34L/55W wymieniłem wraz z filtrem 2,0 L i mając pewność, że ilość oleju jest na 100% wg. instrukcji zrobiłem pomiary (procedura, jazda + zatrzymanie + kilkanaście sekund na wolnych w pionie + pomiar):
a) silnik po 3 km jazdy - temperatura ok 50 st - na bagnecie poniżej minimum, kropla oleju na końcówce bagnetu,
b) kolejne 2 km jazdy ostrzejszej - redukcje, ostre starty - na bagnecie poniżej minimum,
c) kolejne 15 minut jazdy w terenie - piec mocno, w pełni już rozgrzany - na bagnecie dopiero teraz powyżej minimum tak z 1 cm,
d) kolejne 15 minut jazdy jazdy - prawie połowa skali....
e) teraz uwaga - po następnej ponad pół godzinie .... przeloty asfaltem + odcinki polnych dróg - poniżej minimum....
f) następnie moto postało 2 minuty i zostało odpalone na 2 minuty na wolnych - i ... jest 1 cm powyżej minimum...
....
Pomijając wszystko, tak się zastanawiam, dlaczego nigdy nie było ok. maksimium, ba... nie było nawet ponad połowę prawidłowej skali. Zbiornik oleju w tym silniku spełnia także rolę dodatkowej chłodnicy oleju więc chyba lepiej gdyby był bardziej wypełniony.