Wysokie spalanie

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
maciek_tt6
Po kostki w błocie
Posty: 127
Rejestracja: 10 lut 2011, 08:18
Motocykl: yamaha tt 600e
xtz660
Lokalizacja: DKA

Re: Wysokie spalanie

Post autor: maciek_tt6 »

a jeszcze opcja może być filtra powietrza zajechanego w sumie tam gąbka jest, ja wczoraj to myłem i na nowo olejem nawilżałem do tego i różnych rzeczy można się dowiedzieć gdzie motor jeździł i po wyczyszczeniu trochę lepiej chodzi oddycha pełnymi płucami teraz lepiej na gaz reaguje ale w spalaniu różnicy nie bedzie za wielkiej ale zawsze coś.
romet 6szt. > simson s-50 > etz 150 > jawa 350ts >jawa 350 > etz 250 > 2x etz 251 > dr600 > xtz 660 > bandit 1200S > dr 650r > tt 600e, xtz660
Awatar użytkownika
damiannn123
Lubiący błoto
Posty: 34
Rejestracja: 21 paź 2010, 18:57
Motocykl: TT 600s
Lokalizacja: Włocławek

Re: Wysokie spalanie

Post autor: damiannn123 »

moja tak samo teraz na 100 km spaliła prawie 10 nie wiem czemu aż tyle tylko fakt jeździłem bardziej ostro
maciek_tt6
Po kostki w błocie
Posty: 127
Rejestracja: 10 lut 2011, 08:18
Motocykl: yamaha tt 600e
xtz660
Lokalizacja: DKA

Re: Wysokie spalanie

Post autor: maciek_tt6 »

jazda enduro u mnie to max 6 a w terenie ok 7.5 to mi się wydaje że nie jest źle na baku 180km w terenie po błocie itp i nawet 5 nie było gdzie zarzucić
romet 6szt. > simson s-50 > etz 150 > jawa 350ts >jawa 350 > etz 250 > 2x etz 251 > dr600 > xtz 660 > bandit 1200S > dr 650r > tt 600e, xtz660
Awatar użytkownika
damiannn123
Lubiący błoto
Posty: 34
Rejestracja: 21 paź 2010, 18:57
Motocykl: TT 600s
Lokalizacja: Włocławek

Re: Wysokie spalanie

Post autor: damiannn123 »

a powiecie mi jak dokładnie ustawić te gaźniki? jak z regulacją powietrza itd
maciek_tt6
Po kostki w błocie
Posty: 127
Rejestracja: 10 lut 2011, 08:18
Motocykl: yamaha tt 600e
xtz660
Lokalizacja: DKA

Re: Wysokie spalanie

Post autor: maciek_tt6 »

ja mam stałe ustawienie 2.5 obr wykręcić od powietrza to od spodu i u mnie to się sprawdza chodzi najlepiej bo już tym manewrowałem tam pod spodem ciężko trochę z rozruchem a z synchronizacją pisałem wcześniej jak to zrobić aha i iglice na środek daj albo niżej ząbek ale to już wg swojego uznania jak jeździć będziesz
romet 6szt. > simson s-50 > etz 150 > jawa 350ts >jawa 350 > etz 250 > 2x etz 251 > dr600 > xtz 660 > bandit 1200S > dr 650r > tt 600e, xtz660
Awatar użytkownika
damiannn123
Lubiący błoto
Posty: 34
Rejestracja: 21 paź 2010, 18:57
Motocykl: TT 600s
Lokalizacja: Włocławek

Re: Wysokie spalanie

Post autor: damiannn123 »

czyli w którym momencie ma się otwierać przepustnica w tym 2 gaźniku bo jakoś nie kapuje tamtego postu
Awatar użytkownika
daszek
Lubiący błoto
Posty: 43
Rejestracja: 22 kwie 2011, 14:32
Motocykl: Yamaha TT600S
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Wysokie spalanie

Post autor: daszek »

Przy okazji zmiany oleju postanowiłem pomalować zbiorniczek bo przyrdzewiał i dobrałem się do gaźników okazało się że tak jak napisał maciek_tt6 i Gacek otwierała się równo to postanowiłem śrubkę odkręcić żeby dopiero w połowie się otwierała :) to dobry pomysł na zmniejszenie spalania :?:
"nie ma boga jest motór, motór nasz pan i władca"
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wysokie spalanie

Post autor: Pawlo »

Tak, bardzo dobry. Właśnie po to zostało to wymyślone, w celu zmniejszenia spalania. Teraz powinieneś poczuć kiedy będzie się otwierał drugi gaźnik, moto wtedy zaczyna bardziej ochoczo ciągnąć do przodu :mrgreen:
Obrazek
maciek_tt6
Po kostki w błocie
Posty: 127
Rejestracja: 10 lut 2011, 08:18
Motocykl: yamaha tt 600e
xtz660
Lokalizacja: DKA

Re: Wysokie spalanie

Post autor: maciek_tt6 »

na logikę. przepustnica 1 gaźnika ma się unieść 6mm tylko że wkręt od obrotów wolnych musisz wykręcić całkiem żeby na dół spadła do zera a później 6mm do góry i w tym momencie co będzie 1 przepustnica ma się zacząć unosić druga i taka jest tego regulacja cała, małe odchyłki możesz mieć nic się nie stanie
romet 6szt. > simson s-50 > etz 150 > jawa 350ts >jawa 350 > etz 250 > 2x etz 251 > dr600 > xtz 660 > bandit 1200S > dr 650r > tt 600e, xtz660
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Wysokie spalanie

Post autor: Gacek »

maciek_tt6 pisze:na logikę. przepustnica 1 gaźnika ma się unieść 6mm tylko że wkręt od obrotów wolnych musisz wykręcić całkiem żeby na dół spadła do zera a później 6mm do góry i w tym momencie co będzie 1 przepustnica ma się zacząć unosić druga i taka jest tego regulacja cała, małe odchyłki możesz mieć nic się nie stanie
- z mojego doświadczenia o ile dobrze zrozumiałem ten tekst to z deka inaczej to wygląda.Bo z niestety opuszczoną przepustnicą do końca xt raczej nie ma prawa pracować .Pawlo zamieścił przekrój pracy dyszy gaźnika gdzie jasno było nakreślone co w jakim położeniu za co odpowiada .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ