Moje 1VJ !

Pokaż innym swój motocykl!
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Moje 1VJ !

Post autor: Gacek »

Tu jest filmik który kreciłem niedawno do tematu końcówki [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n61zZUGv ... r_embedded[/youtube] w niektórych miejscach jest dobrze widoczne moto i praca tylnego zawiasu 2.22 dosyć dobrze widać jak to wyglada.Mam 183 cm wzrostu.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Moje 1VJ !

Post autor: Gacek »

Generalnie dla mnie wstawienie amortyzatora na tył rozstawie mocowań 410 mm i skoku 110 - 115 mm z pełną regulacją było by idealnym rozwiązaniem dla tej wersji xt ( w przybliżeniu dało by mi skok zawieszenia na tyle 280 mm ) obecnie mam 200 i amortyzator o długości 390 mm (osiowy rozstaw pod mocowanie ) Skok w granicy 80 mm .tyle ze jeszcze pasowało by przod poprawić bo tez marnie ze skokiem ledwie 225 mm.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
mazi
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: Moje 1VJ !

Post autor: mazi »

Dzisiaj sprawdziłem czy da radę zdjąć głowicę bez wyjmowania silnika z ramy ;-)

Oczywiście udało się ! :-)

Zdjąłem głowicę ponieważ ostatnio motocykl przydymiał zaraz po uruchomieniu po dłuższym postoju.

Podejrzewałem, że jest to spowodowane uszkodzonymi uszczelniaczami zaworowymi i nie myliłem się.
Jeden uszczelniacz na zaworze wydechowym był rozerwany, drugi też przepuszczał. Co zresztą było od razu widać po zdjęciu kolektora wydechowego.

Dwa zawory wstępnie dotarłem, dwa pozostałe jeszcze nie zdjęte.

Gładź cylindra w stanie bardzo dobrym.

Krzywki w stanie dobry plus, gniazda w których kręci się wałek rozrządu w stanie bardzo dobrym.


Szczerze powiedziawszy jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tak dobrym stanem głowicy, wszak motocykl już swoje lata ma, a enduro nikt nie jeździ po bułki...

Niedługo wrzucę kilka zdjęć.
---
Pozdrawiam
mazi
mazi
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: Moje 1VJ !

Post autor: mazi »

Obiecane zdjęcia:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Zastanawiam się w jaki sposób usunąć resztki starej uszczelki... jakieś pomysły?

Dzisiaj zakupiłem nową uszczelkę pod głowicę sygnowaną marką Athena.
Co ciekawe poprzednia była podwójna stalowa, ta jest z innego materiału. W weekend wrzucę fotki.
---
Pozdrawiam
mazi
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Moje 1VJ !

Post autor: qpa »

aceton i nożyk do tapet bez oprawek, ale najczęściej aceton na szmatce daje rade
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Moje 1VJ !

Post autor: terenowiecc »

endumazi pisze:Zastanawiam się w jaki sposób usunąć resztki starej uszczelki... jakieś pomysły?
Ja to zaraz pójdę kątówką zeszlifować :mrgreen: :lol:
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Moje 1VJ !

Post autor: Pawlo »

Dokładnie, aceton się nadaje, silikon też nim nieźle schodzi.
Obrazek
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Moje 1VJ !

Post autor: Gacek »

:? - ale do czego silikon ? na uszczelkę do głowicy ?
Endumazi - tenerki maja na czarno malowane kartery od środka ? :mrgreen:
Co do zabrudzeń głowicy - jak zdemontujesz szpilki mozna przejechać na równej płaszczyźnie na papierze ( manual nawet podaje nie pamiętam obecnie granulacji papieru )
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Moje 1VJ !

Post autor: Pawlo »

Gacek pisze: :? - ale do czego silikon ? na uszczelkę do głowicy ?
Piszę przy okazji, że silikon też acetonem schodzi ;)
Obrazek
mazi
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: Moje 1VJ !

Post autor: mazi »

Gacek pisze::? - ale do czego silikon ? na uszczelkę do głowicy ?
Endumazi - tenerki maja na czarno malowane kartery od środka ? :mrgreen:
Co do zabrudzeń głowicy - jak zdemontujesz szpilki mozna przejechać na równej płaszczyźnie na papierze ( manual nawet podaje nie pamiętam obecnie granulacji papieru )
Tak, przynajmniej głowica, wnętrze komory łańcuszka rozrządu w cylindrze pomalowane są na czarno.
Dołu nie rozbierałem, ale po innych karterach podejrzewam że też są pomalowane na czarno.

Zerknę do serwisówki clymera, może coś znajdę na ten temat.
Największy problem to usunięcie twardych osadów, rozpuszczalnik im nie zaradził.

Na zdjęciach widać rozerwany uszczelniacz. Oba uszczelniacze zaworowe były w kiepskim stanie, już po zdjęciu kolektora widać było że przepuszczają.


Kolejny temat (tutaj podejrzewam, że Kolega Loko mógłby coś pomóc) - gdzie zakupić przewody olejowe do chłodnicy oleju i u kogo pytać o zarobienie końcówek.
Planuję przeniesienie chłodnicy oleju w inne miejsce - będę potrzebował dłuższych przewodów.
---
Pozdrawiam
mazi
ODPOWIEDZ