Re: macie RURKE OLEJU z prawej strony?
: 25 lut 2011, 10:14
już wyjaśniam w czym rzecz. Po pierwsze swojego silnika jeszcze nie rozłożyłem, więc co tam jest dokładnie w środku to dopiero zobacze jak rozłoże. Wiem że poprzedni właściciel wymienił prawy karter, bo miał peknięcie pomiędzy gniazdami pod łożyska. Został założny karter (prawy) od jakiegoś starszego modelu XT (ja mam TT600R z 97r).
Oglądałem kartery od różnych roczników i modeli XT i TT: w manualach, na zdjęciach z internetu i kartery od TTR na żywo w warsztacie. Każde z tych karterów wyposażone są w kanał z rzędem dysz natryskujących zewnętrzne powierzchnie zebatek skrzyni. Z tym że w starszych modelach olej do tego kanału był doprowadzony przez lewy karter, był to olej pompowany z dna silnika. Potem yamaha zmieniła smarowanie zębatek, na smarowanie olejem po filtrowaniu. Zrobili to poprzez zatkanie dna kanału w lewym karterze i zrobienie wejścia do kanału w prawym karterze. Wejście to nagwintowany otwór, w który sie montuje rurkę olejową łączącą z okolicą filtra oleju w prawym deklu. Widać tą rurkę na zdjęciach w tym wątku.
Ponieważ ja mam lewy karter oryginalny od TTR, a więc bez wejścia do kanału, a prawy karter od starszego modelu XT, a więc też bez wejścia do kanału
to w tech chwili nie mam zewnętrznego smarowania zebatek skrzyni
Ale kanał mam (tak sądzę).
dlatego planuję zakupić kartery od TTRy
bo przeróbka nie jest taka prosta jak mi się wydawało.
Niestety ze zdjęciami może być problem, bo nie mam jeszcze aparatu cyfrowego... Ale jak Kolegom mocno zależy to moge go porzyczyć i obfotografować silnik, kiedy go rozłożę.
Oglądałem kartery od różnych roczników i modeli XT i TT: w manualach, na zdjęciach z internetu i kartery od TTR na żywo w warsztacie. Każde z tych karterów wyposażone są w kanał z rzędem dysz natryskujących zewnętrzne powierzchnie zebatek skrzyni. Z tym że w starszych modelach olej do tego kanału był doprowadzony przez lewy karter, był to olej pompowany z dna silnika. Potem yamaha zmieniła smarowanie zębatek, na smarowanie olejem po filtrowaniu. Zrobili to poprzez zatkanie dna kanału w lewym karterze i zrobienie wejścia do kanału w prawym karterze. Wejście to nagwintowany otwór, w który sie montuje rurkę olejową łączącą z okolicą filtra oleju w prawym deklu. Widać tą rurkę na zdjęciach w tym wątku.
Ponieważ ja mam lewy karter oryginalny od TTR, a więc bez wejścia do kanału, a prawy karter od starszego modelu XT, a więc też bez wejścia do kanału


dlatego planuję zakupić kartery od TTRy

Niestety ze zdjęciami może być problem, bo nie mam jeszcze aparatu cyfrowego... Ale jak Kolegom mocno zależy to moge go porzyczyć i obfotografować silnik, kiedy go rozłożę.