Strona 2 z 2

Re: dziwnie chuczy silnik pomocy

: 11 sty 2012, 22:09
autor: homeraczos
witam moja skazówka jest taka:
jak macie stukoty łudząco podobne do wyrobionej korby łomot bardzo niepokojący to zacznijcie oględziny od zębatki
zdawczej na kosz sprzęgłowy ja w mojej tt600 rozebrałem silnik spodziewając się że wał korbowy nadaje się do regeneracji okazało się że jest wszystko ok a hałas powodował luźny klin na zębatce zdawczej !!!

pare dni temu kupiłem okazyjnie xt600 z bardzo hałasującym silnikiem mówię nie tutaj to zaraz wyjdzie korba bokiem
masakra takie dźwięki się wydobywały dzisiaj rozebrałem silnik i co to samo zębatka zdawcza wał ok

więc zanim zdejmiecie górę zacznijcie od zdjęcia dekla sprzęgła

pozdrawiam ;) ;)

Re: dziwnie chuczy silnik pomocy

: 11 sty 2012, 22:44
autor: dzekson
Porażka, nic z tego nie rozumiem, Piszesz tak jak gadasz, a tu przydałyby się przecinki bo jeden wielki bełkot z tego wyszedł.

I jaki "klin na zębatce zdawczej" ?

Poza tym - dobry obyczaj - przywitaj się

Re: dziwnie chuczy silnik pomocy

: 12 sty 2012, 22:17
autor: homeraczos
Przepraszam nie przedstawiłem się na imię mam Karol i jestem ze Starachowic woj świętokrzyskie i jestem mechanikiem.

Z polskiego zawsze miałem 2 ale za to matematyka fizyka była moją mocną stroną i proszę wybaczyć mi moją gramatykę.

a wracając do tematu to może rzeczywiście chaotycznie opisałem tą sprawę na pewno ktoś z odrobiną pojęcie o mechanice silnikowej mnie zrozumiał

klin to takie małe coś metalowego wyglądające jak przecięta moneta
służy on klinowaniu koła zębatego

Re: dziwnie chuczy silnik pomocy

: 12 sty 2012, 22:41
autor: homeraczos
próbowałem dodać załącznik ale nie udał mi się

to w takim razie muszę opisać to słowami :
-ten klin w przypadku xt/tt jest prostokącikiem który się mieści między zębatką a ośką wału korbowego
-zębatka ta zdaje moc obrotową na kosz sprzęgłowy
-ten w/w klin zapobiega uślizgowi zębatki
-on często się wyrabia powodując głośny stukot silnika
-po zdjęciu dekla od strony sprzęgła poznamy usterkę ruszając koszem sprzęgłowym i przyglądając się na zębatkę z wału korbowego pomiędzy nią a ośką wału korbowego pojawi się luz i będzie słychać stukot
-zazwyczaj wystarczy mocno dokręcić zębatkę na wale i to wszystko stukot znika

jeżeli nadal ktoś tego nie ogarnie to znak że nie zna się w ogóle i niech lepiej odda motor do naprawy mechanikom

pozdrawiam

Re: dziwnie chuczy silnik pomocy

: 13 sty 2012, 11:50
autor: qpa
a czym że jest ta magiczna moc obrotowa?

Re: dziwnie chuczy silnik pomocy

: 13 sty 2012, 13:28
autor: Pawlo
homeraczos pisze:próbowałem dodać załącznik ale nie udał mi się
to w takim razie muszę opisać to słowami :
-ten klin w przypadku xt/tt jest prostokącikiem który się mieści między zębatką a ośką wału korbowego
-zębatka ta zdaje moc obrotową na kosz sprzęgłowy
-ten w/w klin zapobiega uślizgowi zębatki
-on często się wyrabia powodując głośny stukot silnika
-po zdjęciu dekla od strony sprzęgła poznamy usterkę ruszając koszem sprzęgłowym i przyglądając się na zębatkę z wału korbowego pomiędzy nią a ośką wału korbowego pojawi się luz i będzie słychać stukot
-zazwyczaj wystarczy mocno dokręcić zębatkę na wale i to wszystko stukot znika
jeżeli nadal ktoś tego nie ogarnie to znak że nie zna się w ogóle i niech lepiej odda motor do naprawy mechanikom
pozdrawiam
Chodzi o nakrętki wału i wałka balansowego, hameryki nie odkryłeś. Rzadko się to odkręca, zazwyczaj wtedy jak nie jest dociągnięte odpowiednim momentem (120Nm i 90Nm wałek), ale jak zaczyna stukać to może zerwać klin i pozamiatane, po silniku ;) A poza tym stukać może jeszcze wiele rzeczy.