czadi pisze:Pompa oleju 3AJ jest wydajniejsza ponieważ sekcja, która tłoczy olej do głowicy i na wał ma szerokość 10mm a w starszych odpowiednio 1VJ 8mm a w początkowych egzemplarzach 6mm o ile mnie pamięć nie myli natomiast sekcja, która pompuje olej do zbiornika jest taka sama we wszystkich modelach.
Czyli co.Dzięki takiej budowie pompa daje większe ciśnienie.Ciekawe,czemu Japończycy tak zmodyfikowali pompę.Pewnie było to spowodowane mniejszą żywotnością głowicy,w sensie przytarcia wałków rozrządu,w przypadku starszej pompy..W sumie,to model 3AJ,ma bardziej zabudowany silnik,niż np. 34L,43F,2KF,więc pompa musi być bardziej wydajna.Lepsze smarowanie,a przez to lepsze chłodzenie.Stąd pewnie ta modyfikacja.Tak to rozumuję.
*******************
Mallory.
Kompletnie nie jarzę,tych danych i nazw które zapodałeś
1) Jak jest różnica w Oil POMP SET a OIL POMP KIT.Na bank musi to mieć jakieś znaczenie.Inaczej byłoby to opisane tylko jako OIL POMP???
2) W nawiasach podałeś oznaczenie 3AJ,dla każdej z pomp.Tego też nie rozumiem.
Oznaczenie 3AJ dla pompy z 1984???.W tym roku nie był jeszcze produkowany model 3AJ.Całkiem się pogubiłem
3) Niezły przedział cenowy dla poszczególnych pomp.A najśmieszniejsze ,że akurat tej najdroższej brak.Czyli ta najdroższa jest lepsza pod jakimś względem od tych pozostałych tańszych??
Mallory.
Przykład.Teoretycznie mam model 34L.Moja oryginalna pompa oleju padła.Kupuję nowszą wydajniejszą pompę od modelu 3AJ.Pompę montuję w silniku,ale koło zębate zamieniam.Tzn.Oryginalne koło zębate od 34L przekładam do pompy od 3AJ.
Tak??.O to w tym chodzi??.