Lagi ttr 600

Forum dotyczące nadwozia, zawieszenia, układu hamulcowego, napędowego, ogumienia i innych podzespołów nie związanych z silnikiem.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Lagi ttr 600

Post autor: ArturS »

Pytasz się o lagi TT600R, potem podajesz długość w swoim 2003, w domyśle TTR i stwierdzasz, że 2001 miało lepszy zawias. Tak pokrótce, trochę siejesz zamęt. Wystarczy doprecyzować czym się jeździ i wszystko byłoby jasne.
Każdy TTR, niezależnie od rocznika, ma o wiele lepszy zawias niż TT600RE. I nie chodzi tu o długość/skok. Tak samo sprawa się ma w poprzednich rocznikach - TT600S ma o wiele lepsze zawieszenie od TT600E (z rozrusznikiem). W TT600E na pewno przód jest jeszcze ok, mimo mniejszego skoku, ale tył to mega gniot i ratuje go tylko wymiana amora na inny.
pandw
Lubiący błoto
Posty: 31
Rejestracja: 02 gru 2013, 23:42
Motocykl: TTR 600

Re: Lagi ttr 600

Post autor: pandw »

ArturS pisze:Pytasz się o lagi TT600R, potem podajesz długość w swoim 2003, w domyśle TTR i stwierdzasz, że 2001 miało lepszy zawias. Tak pokrótce, to siejesz zamęt. Wystarczy doprecyzować czym się jeździ i wszystko byłoby jasne. Każdy TTR, niezależnie od rocznika, ma o wiele lepszy zawias niż TT600RE. I nie chodzi tu o długość. Tak samo sprawa się ma w poprzednich rocznikach - TT600S ma o wiele lepsze zawieszenie od TT600E (z rozrusznikiem). W TT600E na pewno przód jest jeszcze ok, mimo mniejszego skoku, ale tył to mega gniot i ratuje go tylko wymiana amora na inny.
Faktycznie było nie jasno wytłumaczone czym jeżdżę. Reasumując, mam teraz tt600re na zawieszeniu tt600r i moje dotychczasowe doświadczenia motocyklowe pozwalają mi stwierdzić, że to najlepszy motor jakim jeździłem dotychczas i mam nadzieję, że długo mi posłuży :) Jest jeszcze kilka drobiazgów które myślę zmienić/doposażyć ale to szczegóły :)
pandw
Lubiący błoto
Posty: 31
Rejestracja: 02 gru 2013, 23:42
Motocykl: TTR 600

Re: Lagi ttr 600

Post autor: pandw »

Gacek pisze:Liczyłem na to ze oprócz" Ctrl/c - Ctrl/v" dodasz coś sensownego - a może to jeszcze za szybko ? :? aby oczekiwać na takie wywody z twojej strony ? :roll: .
Długo mi zajeło zrozumieć co masz na myśli pisząc, że używam ctrl/c - ctrl/v. Mam nadzieję że jako prawdziwy weteran tego forum nie pomyliłeś opcji "cytuj" z opcja kopiuj wklej? Naprawdę nie sposób sobie wyobrazić co innego miałeś na myśli :)

Gacek jestem pełen podziwu dla Twojego gwiazdorzenia :) Przypuszczam, że jesteś w tym najlepszy, co stosownie próbujesz udowodnić w moim temacie :) Ja postaram się Ciebie zachęcić do merytorycznych odpowiedzi i raz jeszcze zapytam się Ciebie jakie jeszcze różnice powinienem dostrzec poza długością i komfortem jazdy? Mam nadzieję, że to nie za wcześnie, żeby oczekiwać MERYTORYCZNEJ odpowiedzi z twojej strony? Mam również nadzieję, że jesłi nie dopatrzyłem się funkcji np latania po swapie zawieszenia to jako biegły od zawieszenia napiszesz mi zalety tego swapa i Twoje spostrzeżenia :) ponieważ forum chyba ma to w zamyślę, żeby wymieniać doświadczenia, a nie drwić z użytkowników :)?
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Lagi ttr 600

Post autor: ArturS »

Przyjrzyj się tylnemu ohlinsowi pod kątem działania, czyli czy zmiana nastawów faktycznie zmienia charakterystykę tłumienia. Jeśli różnicy brak, to trzeba pomyśleć o regeneracji. To nie jest tak bezobsługowy amor jak proste wersje z XT.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Lagi ttr 600

Post autor: Gacek »

Nie pierwszy i nie ostatni jesteś który mnie w ten sposób spostrzega :P.
Ja nie miałem fizycznie do czynienia z tym zawiasem - ale jak byś mógł się odnieść do tego co podaje producent na swojej stronie a twoimi pomiarami to będzie :biggrin: .
http://www.paioli.com/paiolini/detail_en.php?id=19.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
pandw
Lubiący błoto
Posty: 31
Rejestracja: 02 gru 2013, 23:42
Motocykl: TTR 600

Re: Lagi ttr 600

Post autor: pandw »

ArturS pisze:Przyjrzyj się tylnemu ohlinsowi pod kątem działania, czyli czy zmiana nastawów faktycznie zmienia charakterystykę tłumienia. Jeśli różnicy brak, to trzeba pomyśleć o regeneracji. To nie jest tak bezobsługowy amor jak proste wersje z XT.
Dzięki za doradę, jutro sprawdzę to o czym piszesz. Na forum gdzieś znalazłem jak ustawić i zarazem sprawdzić skuteczność sprężyny ale nie zwróciłem uwagi na sam amortyzator.
pandw
Lubiący błoto
Posty: 31
Rejestracja: 02 gru 2013, 23:42
Motocykl: TTR 600

Re: Lagi ttr 600

Post autor: pandw »

Gacek pisze:Nie pierwszy i nie ostatni jesteś który mnie w ten sposób spostrzega :P.
Ja nie miałem fizycznie do czynienia z tym zawiasem - ale jak byś mógł się odnieść do tego co podaje producent na swojej stronie a twoimi pomiarami to będzie :biggrin: .
http://www.paioli.com/paiolini/detail_en.php?id=19.
Widzę, że ciągle owijasz w bawełnę a konkretnej odpowiedzi nie jesteś wstanie mi dać o różnice w zawieszeniu, których ja nie wymieniłem. Może tym razem uzyskam odpowiedź lub po prostu przyznasz się, że zbyt pochopnie napisałeś pierwszy post w moim temacie?

Co do Twojego pytania. Nie napiszesz zwięźle o co Ci chodzi tylko każesz się domyślać. Przypuszczam, że chodzi Ci o jedyny pomiar jaki podałem czyli długość (bo komfort jazdy chyba nie jest pomiarem?) ? Jeśli tak to już spieszę się z odpowiedzią :)
Otóż ja podałem długość całkowitą amora około 103 cm (+/- 1 cm) (od samego dołu do samej góry łącznie ze śrubą od regulacji)
Natomiast mimo, że producent używa stwierdzenia total length to prawdopodobnie podaje wymiar od środka ośki do punktu gdzie kończy się chrom na lagach. Nie jestem pewien tego ale po sprawdzeniu tego wymiaru na moim motorze inaczej być nie może.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Lagi ttr 600

Post autor: Gacek »

:niewiem: - oczekujesz ze ja udzielę ci takich informacji ? :o .
Liczyłem bardziej na ciebie ze robiąc taki swap fizycznie , coś sensowniejszego do tematu zapodasz jeżeli chodzi o różnice :?a nie płytkie jak dla mnie stwierdzenie ( ...długością i dużo lepszym komfortem jazdy ...).
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
pandw
Lubiący błoto
Posty: 31
Rejestracja: 02 gru 2013, 23:42
Motocykl: TTR 600

Re: Lagi ttr 600

Post autor: pandw »

Gacek pisze::niewiem: - oczekujesz ze ja udzielę ci takich informacji ? :o .
Liczyłem bardziej na ciebie ze robiąc taki swap fizycznie , coś sensowniejszego do tematu zapodasz jeżeli chodzi o różnice :?a nie płytkie jak dla mnie stwierdzenie ( ...długością i dużo lepszym komfortem jazdy ...).
Nie potrafię się jakoś rozwodzić nad zawieszeniem ( może dlatego ze mało się znam na tym?) . Co mogę powiedzieć? Komfort lepszy na ile lepszy ciężko mi określić. Dla mnie warto było wydać te 1000 zł na polepszenie tego komfortu. Na dobiciu/ odbiciu nie mam pojęcia ale jeśli to komuś coś zobrazuje to lecąc po leśnej drodze po 120km/h właściwie koło cały czas trzyma ślad. Pewnie to bardzo subiektywne ale odczucie komfortu takie właśnie jest :p
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Lagi ttr 600

Post autor: Gacek »

Doskonale rozumiem ze pewne sprawy sa trudne do wyłapania :| - jednak ciekawi mnie pewna sprawa czy w starym zawiasie posiadałeś regulację tak jak w nowym ?.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ