Strona 2 z 3
Re: Stukanie w silniku
: 20 lut 2016, 23:19
autor: mazi
ArturS pisze:Ona niema być dokręcona solidnie, a kure..nie solidnie - patrz na Nm w manualu

Samo dokręcenie, nawet momentem z serwisówki, niewiele da. Klin przy takich dźwiękach na 90% jest rozkalibrowany i to będzie się luzować. Także pacjent nie został wyleczony tylko tymczasowo zaleczony.
Re: Stukanie w silniku
: 21 lut 2016, 07:30
autor: Gacek
mazi pisze:ArturS pisze:Ona niema być dokręcona solidnie, a kure..nie solidnie - patrz na Nm w manualu

Samo dokręcenie, nawet momentem z serwisówki, niewiele da. Klin przy takich dźwiękach na 90% jest rozkalibrowany i to będzie się luzować. Także pacjent nie został wyleczony tylko tymczasowo zaleczony.
Moim zdaniem nie do końca tak jest , klin to element który ustala prawidłowe położenie - a istotniejszy w całej procedurze jest moment jakim dociągany jest element oraz mały szczegół w postaci adekwatnego stanu przylegania powierzchni skręcanych elementów w tym przypadku również stan podkładki .
Taka formuła jakby tyczy się też innych podzespołów chociażby uszczelek pod głowicę itp itd .
Re: Stukanie w silniku
: 21 lut 2016, 20:27
autor: mazi
Gacek pisze:mazi pisze:ArturS pisze:Ona niema być dokręcona solidnie, a kure..nie solidnie - patrz na Nm w manualu

Samo dokręcenie, nawet momentem z serwisówki, niewiele da. Klin przy takich dźwiękach na 90% jest rozkalibrowany i to będzie się luzować. Także pacjent nie został wyleczony tylko tymczasowo zaleczony.
Moim zdaniem nie do końca tak jest , klin to element który ustala prawidłowe położenie - a istotniejszy w całej procedurze jest moment jakim dociągany jest element oraz mały szczegół w postaci adekwatnego stanu przylegania powierzchni skręcanych elementów w tym przypadku również stan podkładki .
Taka formuła jakby tyczy się też innych podzespołów chociażby uszczelek pod głowicę itp itd .
Sprawdzone w praktyce - wytłucze. Jak klin jest rozbity to wcześniej lub później wytłucze.
Re: Stukanie w silniku
: 21 lut 2016, 21:23
autor: Gacek
Mazi - wybacz ale jestem delikatnie zmęczony wszelkiego rodzaju przepychankami .
Skoro tak twierdzisz - to tak masz

Re: Stukanie w silniku
: 21 lut 2016, 22:02
autor: mazi
Gacek pisze:Mazi - wybacz ale jestem delikatnie zmęczony wszelkiego rodzaju przepychankami .
Skoro tak twierdzisz - to tak masz

Sam się w nie wdajesz. Ja tylko piszę jak było u mnie.

Re: Stukanie w silniku
: 22 lut 2016, 18:27
autor: qpa
U mnie to samo!

Re: Stukanie w silniku
: 23 lut 2016, 07:42
autor: NOKIA4514
Mniej więcej tak to wyglądało

Przyda się innym w przyszłości z tym problemem.
[youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=5XNBICW ... e=youtu.be[/youtube]
Re: Stukanie w silniku
: 23 lut 2016, 09:01
autor: Archi
Bezwzględnie wymień klin i sprawdź kanałek w kole czy nie jest luźny, rozbity i czy nie jest luźny kanałek na wałku. Jeżeli jest wybity kanałek w kole to wymień koło jeżeli masz możliwość. Jeżeli masz wybity kanałek na kole i dasz nowy klin to może znowu zacząć rozbijać klin.
Re: Stukanie w silniku
: 23 lut 2016, 14:44
autor: terenowiecc
Jeżeli jeszcze nie tłucze, to niedługo zacznie. Cudów nie ma.
Jak już rozebrałeś, to należałoby klina obejrzeć i tak jak Archi napisał gniazdo (rowek) na czopie wału w którym jest osadzony ten klin + gniazda (rowki) w kołach zębatych.
Tak jak Ty zrobiłeś - tylko dokręcając, to zrobił poprzedni właściciel przed sprzedażą. Długo było cicho?
W sumie dziwne, że oszczędził ktoś kilkanaście złotych na klina. Możliwe, że gniazda są powybijane i sama wymiana klina nic nie da.
Na filmiku widać, że klin nadaje się do wyrzucenia. Musisz kupić nowy klin + podkładkę zabezpieczającą. Stara może się w końcu ułamać na skutek kilkukrotnego zginania i prostowania.
Re: Stukanie w silniku
: 23 lut 2016, 21:22
autor: Gacek
Jak dla mnie ewidentnie z filmiku który zamieściłeś wynika ze pacjent który to skręcał dał ciała dociągał to na krzywo osadzony klin - ewidentnie zębatka współpracująca z balansem nie ma luzu przenosząca napęd z wału lata luźno .
Dałbym sobie głowę obciąć ze jak będziesz to demontował to będziesz miał problem z zdjęciem zębatki od balansu .
Ten silnik generuje na wale max 50 Nm dociąga się ten element 120 Nm .
I to powinno wystarczyć

.