Strona 2 z 2

Re: REMONT.Remont.remont:)))))))

: 03 wrz 2010, 18:29
autor: terenowiecc
endurovoyager pisze:Zarówno tył, jak i kompletny przód, do sprzedania . http://www.yamahaxt.pl/viewtopic.php?f=17&t=292
W jakim stanie ten przedni zawias i ile za komplet z półkami i zaciskiem/same lagi z zaciskiem/same lagi?

Re: REMONT.Remont.remont:)))))))

: 04 wrz 2010, 07:02
autor: endurovoyager
Nie zastanawiałem się nad całością. Przód cały czyli: ślimak, ośka, zacisk+pompa, półki, amortyzatory (łożysk brak), Tył+dodatkowa sprężyna o większej liczbie Nm i innym skoku uzwojenia. Ile kasy :?: sam nie wiem ile powiedzieć. Zaproponuj coś ;) Koła nie oddam bo mi się przyda :D chyba, bo jeszcze muszę sprawdzić czy będzie pasować na moją ośkę która jest większa a jeśli nie to razem z kołem przód pogonie.

Re: REMONT.Remont.remont:)))))))

: 04 wrz 2010, 07:55
autor: terenowiecc
Pytam orientacyjnie, bo zastanawiałem się nad zmianą zawiasu w swoim 43F na ten z Z, ale sam nie wiem do końca czy to ma sens.

PS. Jak ktoś jeszcze miał do czynienia z tłokami TKRJ niech wypowie się, może rzeczywiście przy remoncie nie ma sensu ładować kasy w wossnera czy oryginał?

Re: REMONT.Remont.remont:)))))))

: 04 wrz 2010, 18:45
autor: YOUKONN
Ja sie bede decydował jednak na T.K.R.J.a Jak narazie nikt z dotejpory nie nazeka ale tez nikt nie zrobił wiecej niz 10k metrów.Moze faktycznie do Xt to cuś wystarczy.wkońcu to nie WR`a :roll: mnie najwyzej stać (z cięzkim bólem)na wisecco ale skoro mnie ani tenerkito to nie zbawi... Nie bede sieprzynajmniej zastanawiał czy mój nowiusi, lśniący Wiesiek to nie podróba-a o te podobno nie trudno.Amen.

Zostanie na kaski na nową chłodnice :D bo stara puszcza soki na złączu-przy okazji zauwazyłem tęcze na kauzy.Leje 20W40.Taki olej nie powinien zostawiać kolorowych śladów a nie mam pomysłu gdzie zupa moze sie mięszać z olejem.i co ja mam z tym zrobić :?:

Re: REMONT.Remont.remont:)))) i T.K.R.J.

: 14 paź 2010, 07:27
autor: Gacek
Przyznam ze w swoim czasie miałem niezły dylemat czy dobrze postępuję zmieniając tłok na ...wossnera
zdjeciach ponizej porównanie orginał i nowy nabytek.Dzisiaj mogę powiedzieć jedynie że zrobine ok 20 kkm http://yfrog.com/4wdscn1478tj
http://yfrog.com/7edscn1476rj


wossner jak widać mniej kanałów olejowych, mniejsza waga,zupełnie inna konstrukcja cięzko mi stwierdzic na ile lepiej chodzi po zmianie ta babka wymieniłem bo delikatnie przykapcała i myślałem ze jest zarżnieta niestety te typy tak mają :)

Re: REMONT.Remont.remont:)))) i T.K.R.J.

: 14 paź 2010, 09:34
autor: mazi
Gacek pisze:Przyznam ze w swoim czasie miałem niezły dylemat czy dobrze postępuję zmieniając tłok na ...wossnera
zdjeciach ponizej porównanie orginał i nowy nabytek.Dzisiaj mogę powiedzieć jedynie że zrobine ok 20 kkm http://yfrog.com/4wdscn1478tj
http://yfrog.com/7edscn1476rj


wossner jak widać mniej kanałów olejowych, mniejsza waga,zupełnie inna konstrukcja cięzko mi stwierdzic na ile lepiej chodzi po zmianie ta babka wymieniłem bo delikatnie przykapcała i myślałem ze jest zarżnieta niestety te typy tak mają :)
Mniejsza waga = trochę inne wyważenie układu korbowo – tłokowego.
W przypadku silnika Junaka zmiana wagi tłoka (ale tam zwykle szło w drugą stronę, ludziska zamiast oryginału wkładali tłoki od Fiata 125p lub Poloneza, które były z pewnych względów dużo cięższe) przekładało się na znaczny wzrost wibracji.
Tutaj jeśli wossner jest lżejszy wibracje powinny być jeszcze niższe niż przy oryginale – a więc plus.

Co do ilości kanałów olejowych - ja przed założeniem chyba nawierciłbym dodatkowe jak w oryginale. Jednak jeśli na przestrzeni 20kkm nic złego nie działo się, to widać że nie jest to potrzebne.

Kiedyś montując silnik Junaka pod 500ccm takie rzeźby robiłem z tłokiem od VW garbusa –a nawet dużo większe: nawiercenie kanałów olejowych do sworznia, zmiana kształtu górnej części tłoka.


Jak z żwawością motocykla po wymianie tłoka?

Kopcenie nie musi być spowodowane przez słabe pierścienie lub wytłuczony tłok. Równie dobrze może pojawić się z powodu nieszczelnych uszczelniaczy zaworowych, wybitych prowadnic zaworowych.
Kwestia w jakich okolicznościach to kopcenie pojawia się.

Jeśli kopci przy zejściu z obrotów to należy przyjrzeć się uszczelniaczom zaworowym, prowadnicom. Szczególnie jeśli kopcenie jest po dłuższym postoju, kiedy olej ma czas z głowicy dostać siędo komory spalania.
Jeżeli zaś kopci na wysokich obrotach, przy obciążeniu podczas wchodzenia na obroty to prawdopodobnie tłok/pierścienie winę ponoszą.

Re: REMONT.Remont.remont:)))) i T.K.R.J.

: 14 paź 2010, 10:36
autor: Gacek
sorry
niezbyt jasno się wyraziłem motocykl miał delikatne ryski na cylindrze wiec przykapcał obecnie nie kopci ale xt to mój pierwszy 4t po kilkunastu latach przerwy wcześniej smigałem 2t i (moje wyobrazenia o tym sprzecie były na innym poziomie ).Dzisiaj wiem juz ze z tego sprzetu nie da się już za wiecej wyciągnąć i ze nie jest to zadna wyczynówka a motorek w ktorym postawiono na żywotność .Z rególy nie lubię planować ale przymierzam się do kolejnego remontu po którym przestanę go katować i bedzie słozył do tego do czego go stworzono - w miedzy czasie rozgladam się za czymś w 2t co bedzie mozna poniewierać :D

Re: Remont silnika i tłok TKRJ

: 25 lip 2011, 20:29
autor: kobra_1
Witam
ja montuje tłoki i uszczelki Namura w warsztacie od 2008 roku i nie miałem z nimi żadnych problemów. Wykonanie jest super - tłok z wyższej półki a cena jakieś 30% niższa niż pozostałych. Przejechałem już 28tkm i nic sie złego nie dzieje. Wymieniałem też uszczelki na górze i docierałem zawory. Tłok był na 95,50mm i szlif cylindra.

Re: Remont silnika i tłok TKRJ

: 25 lip 2011, 20:39
autor: terenowiecc
Kobra_1 - odświeżasz dwa stare tematu pisząc dwa identyczne posty, po co? Poza tym zapraszamy do Powitalni na dobry początek ;)

Re: Remont silnika i tłok TKRJ

: 25 lip 2011, 23:15
autor: dzierzan
Jako że sam nie dawno miałem ten problem to przytoczę to co powiedział mi pewien znajomy, pracownik serwisu Yamahy. Podobno te tłoki idą/szły na pierwszy montaż, sam serwis również je zakłada i jeszcze z nimi nie mieli problemów, a trochę już tego sprzedali.

Ja osobiście wybrałem jednak Wossnera ;)