Strona 2 z 7

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

: 08 lip 2015, 06:10
autor: Lukas G
Gacek pisze:Nie czuję za dużo twoich problemów z modułem ttr ten moduł posiada magiczny czarny kabelek dochodzący do modułu odcięcie powoduje zmianę charakterystyki zapłonu (ta informacja jest starsza niż to forum) - próbowałeś takiego zabiegu ? .Nie do końca rozumiem też twoje dylematy z zasilaniem dc - sterowanie modułu prądem stałym daje bardziej dokładną kontrolę kata wyprzedzenia zapłonu :roll: . Katy wyprzedzenia zapłonu adekwatne do obrotów o które prosisz znajdziesz w manualu do TTR.
Odłączanie magicznego kabelka (swoja droga prowadzącego do kondensatora napięcia) w żadnym z trzech modułów nie dało odczuwalnej różnicy w mocy. Nie rozumiesz dylematu z zasilaniem DC bo albo nie umiesz czytać ze zrozumieniem albo... nie po prostu skup się i przeczytaj jeszcze raz to co napisałem wcześniej. O kąty wyprzedzenia zapłonów nie prosiłem, z reguły nie pytam o informacje które można znaleźć w serwisówce bądz przez godzinę grzebania w sieci ;)
Krzsiek pisze:Lukas pyta o coś innego niż kąty wyprzedzania z manuala i przewagę ac nad dc.
Lubie to ;)

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

: 08 lip 2015, 19:54
autor: dzekson
dopytam bo TT jest mi mało znana "elektrycznie": ten programowalny moduł ma zastąpić oryginalny CDI czy TCI?
W starszych XT600 był CDI zasilany AC z osobnej cewki statora.
Impulsator miał dwie cewki (pick-up coil) podbudzane dwoma magnesami na kole zamachowym przesuniętymi fizycznie względem GMP o kąty 12 i 36 stopni.
Krzsiek pisze:Zapewne dolożenie tego skomplikowaloby na tyle całość ze juz nie kosztowałoby tego co kosztuje. Patrząc na instrukcje ustawienie jakoś nie przeraża, zawsze można sobie zrobić wykres.
Pawlo pisze:Fajne to, szczególnie pod względem kosztów. Brakuje tylko złącza micro/miniUSB, jednak ustawienie tych wszystkich wartości byłoby dużo szybsze i czytelniejsze przy użyciu kompa.
Opcja programowanlna tylko z PCta wcale nie byłaby droższa. Byłaby także mniej skomplikowana. Odpadłyby takie elementy jak wyświetlacze LED (są one poza tym dosyć prądożerne), układy do ich sterowania, przyciski, itp...
Do komunikacji z PC byłby niezbędny tylko interfejs USB (grosze) i soft - tu tylko praca nad jego napisaniem może kosztować ale nie musi.
Gacek pisze:Nie czuję za dużo [...] Katy wyprzedzenia zapłonu adekwatne do obrotów o które prosisz znajdziesz w manualu do TTR.
Gacek - położenie FIZYCZNE magnesów do czujnika (cewki) impulsatora względem GMP to nie to samo co zmienna wartość
czasu wystąpienia impulsu do cewki zapłonowej w zależności od prędkości obrotowej wału. Zestaw takich punktów to właśnie mapa (charaktresystyka) zapłonu. Generowana jest przez odpowiednio zaprogramowany moduł.

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

: 08 lip 2015, 21:21
autor: Lukas G
dzekson pisze:dopytam bo TT jest mi mało znana "elektrycznie": ten programowalny moduł ma zastąpić oryginalny CDI czy TCI?
W starszych XT600 był CDI zasilany AC z osobnej cewki statora.
Impulsator miał dwie cewki (pick-up coil) podbudzane dwoma magnesami na kole zamachowym przesuniętymi fizycznie względem GMP o kąty 12 i 36 stopni.
W TTR jest moduł CDI zasilany DC, tyle że nie ma akku jak w większości tego typu rozwiązań ;)

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

: 09 lip 2015, 05:29
autor: Gacek
dzekson pisze:dopytam bo TT jest mi mało znana "elektrycznie": ten programowalny moduł ma zastąpić oryginalny CDI czy TCI?
W starszych XT600 był CDI zasilany AC z osobnej cewki statora.
Impulsator miał dwie cewki (pick-up coil) podbudzane dwoma magnesami na kole zamachowym przesuniętymi fizycznie względem GMP o kąty 12 i 36 stopni.

Gacek - położenie FIZYCZNE magnesów do czujnika (cewki) impulsatora względem GMP to nie to samo co zmienna wartość
czasu wystąpienia impulsu do cewki zapłonowej w zależności od prędkości obrotowej wału. Zestaw takich punktów to właśnie mapa (charaktresystyka) zapłonu. Generowana jest przez odpowiednio zaprogramowany moduł.

Może wyjaśnię -podałem takie info bo na ile pamiętam ( zwróciłem uwagę )położenie magnesów a raczej tego drugiego długiego pokrywa sie z charakterystyką podaną w manualu (oczywiście teraz głowy bym sobie za to nie dał uciąć )ale na ile pamiętam to początek tego długiego magnezu rozpoczyna się u mnie na jakieś 30 stopni przed gmp a kończy parę stopni przed GMP .

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

: 10 lip 2015, 05:51
autor: Lukas G
Gacek pisze:
dzekson pisze:dopytam bo TT jest mi mało znana "elektrycznie": ten programowalny moduł ma zastąpić oryginalny CDI czy TCI?
W starszych XT600 był CDI zasilany AC z osobnej cewki statora.
Impulsator miał dwie cewki (pick-up coil) podbudzane dwoma magnesami na kole zamachowym przesuniętymi fizycznie względem GMP o kąty 12 i 36 stopni.

Gacek - położenie FIZYCZNE magnesów do czujnika (cewki) impulsatora względem GMP to nie to samo co zmienna wartość
czasu wystąpienia impulsu do cewki zapłonowej w zależności od prędkości obrotowej wału. Zestaw takich punktów to właśnie mapa (charaktresystyka) zapłonu. Generowana jest przez odpowiednio zaprogramowany moduł.

Może wyjaśnię -podałem takie info bo na ile pamiętam ( zwróciłem uwagę )położenie magnesów a raczej tego drugiego długiego pokrywa sie z charakterystyką podaną w manualu (oczywiście teraz głowy bym sobie za to nie dał uciąć )ale na ile pamiętam to początek tego długiego magnezu rozpoczyna się u mnie na jakieś 30 stopni przed gmp a kończy parę stopni przed GMP .
OK, więc od początku, w TTR masz jeden "magneS" potrzebna mi wartość od jego początku do samego środka impulsatora przy położeniu tłoka w GMP. Niestety nie można tego zrobić na oko bo albo będzie kopał po kostkach albo nie będzie odpalał, chyba że ktoś ma kątomierz w oku ;)

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

: 10 lip 2015, 21:26
autor: Gacek
W manualu masz krótko na temat ujęte - 2 stopnie i w zadnym sprzecie tego typu nie ma inaczej chyba ze o minatach będziemy nawijać :lol: - max wyprzedzenie dla twojego modułu to 37 stopni tym się ttr rożni kątem wyprzedzenia od xt ..Podejrzewam ze ttr na kole magnesowym po prostu posiada krótszy magnez - ale aby sprawy stały się jasne i przejrzyste dla ciebie nie myl tego impulsatora z czujnikiem położenia wału :| to po prostu cewa która generuje prąd który "systemowo jest obrabiany na wyprzedzenie zaplonu i jezeli jest w tym coś z nazwy mapa zapłonowa to jak najbardziej tylko opiera się ona na przetworzeniu parametrów napięcia do amperażu :roll: , chyba ze coś jeszcze sobie dodasz ;) .

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

: 10 lip 2015, 22:20
autor: dzekson
Gacek pisze:W manualu masz krótko na temat ujęte - 2 stopnie
Podaj stronę z manuala gdzie jest o tych 2 stopniach napiasne?
Gacek pisze:przetworzeniu parametrów napięcia do amperażu
o co chodzi z tym amperażem?
Gacek pisze:nie myl tego impulsatora z czujnikiem położenia wału
a jaką formę ma impulsator?

(... grochem o ścianę: MAGNES)

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

: 10 lip 2015, 22:38
autor: Gacek
Dzekson zapytam ? masz problemy z oczami silnik xt tt ttr potrafi pracować z dużo niższymi obrotami 450 i w tych granicach obrotów nie brakuje mu zapłonu zdziwiony jesteś ? .
Co do wartości tego co impulsator generuje napięcie/ natęzenie w wyniku to chyba kumasz ze wraz z wzrostem prędkości obrotowej koła magnesowego pole magnetyczne wytwarzane przez ten magnez na uzwojeniu powoduje wzrost napięcia napiecia z jednoczesnym spadkiem natężenia .
To w jaki sposób jest to obrabiane aby drugi tyrystor lub tranzystor w zależności od modułu to obrabiał nie nazwał bym mapą zapłonową tylko elektroniczną analogową obróbką jak to miało miejsce w w monoplacie .
Ja się na tym nie znam ( w sensie nazewnictwa ) ale lubię rozumieć jak coś działa z czego korzystam .

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

: 11 lip 2015, 13:49
autor: dzekson
Gacek, ty coraz bardziej żałosny się stajesz.
Co to za poziom dyskusji uprawiasz? grzecznie się pytam o twoje teorie, a ty nawet nie nawiązujesz w odpowiedzi do tematu, od razu walisz chamskimi tekstami i dodatkowo nowe brednie sprzedajesz na forum.
Ja już dziekuję za wyjaśnienia tych: 2 stopni, impulsatora i amperażu. Wiem, że tego logicznie ty nie jesteś w stanie wyjaśnić. Zamykam rozmowę z tobą na ten temat.

Aaaa, odnose się jeszcze tylko do kolejnych twoich wygrzebanych skądś, a nie zrozuminanych wynurzeń:
Gacek pisze: pole magnetyczne wytwarzane przez ten magnez na uzwojeniu powoduje wzrost napięcia napiecia z jednoczesnym spadkiem natężenia
Czemu Gacek bredzisz i mieszasz??? Ta chłopie, masz wzrór (prawo Faraday'a, też teoria Maxwell'a)
siła elektromotoryczna indukcji (napięcie):
E = - dFi/dt
i prąd płynący w zamkniętym obwodzie (prawo Oma):
I = E/R
pokazuje, że prąd jest wprost proporcjonalny do napięcia.
Tobie chłopie myli się coś z przekładnią prądową i napięciową np. transformatora (lub zespołu cewek) gdzie rzeczywiście jest:
U2/U1 = I1/I2
ale to nie jest tematem tego wątku,,,

zrozumiałeś coś z tego Gacek?
Gacek pisze:Ja się na tym nie znam ( w sensie nazewnictwa ) ale lubię rozumieć jak coś działa z czego korzystam
Mam wrażenie, że raczej nie lubisz rozumieć elektryczności, a to że z niej korzystasz to czysty przypadek.

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

: 13 lip 2015, 04:01
autor: Gacek
Oj dzekson nie oczekuj od prostego chłopa aby tłukł tutaj wkute w pałę prawidłowo regułki .
Na diagramie kątów zapłonu jest zaznaczone 2 stopnie z tolerancją dla ttr a dla xt nawet dokładniej :roll: .
Jestem ciekawy czy jak byś podpiął oscyloskop pod moduł porównał wykres iskry i sygnału na tranzystor dalej byś się upierał przy swoich 12 stopniach ?. Wydaje mi się logiczne ze manual nie zamieszczał by takiego info gdyby impulsator na moduł wysyłał sygnał z poziomu 12 stopni .Może faktycznie błądzę w swoim rozumowaniu ale dla mnie jest to nie logiczne .
Co do ciekawostek na temat programowalnych modułów do xt tt ttr może komuś ten link się przyda http://http://www.transmic.net/en/home.htm .
Sorry jak za dużo namieszałem :bananasaluta: .