Problem z gaznikami przy wyzszych obrotach

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z gaznikami przy wyzszych obrotach

Post autor: Pawlo »

Gacek pisze:Pawlo zdradź mi sekret w jaki sposób dospawałeś do tej śrubki cokolwiek ? :roll: ja w swoim czasie też straciłem koncówkę na tej sróbce i jedynym wyjsciem było wykastrowanie czesci konstrukcji obudowy w tym miejsu i delikatne karkołomne nacięcie rowka dremlem na płaski śrubokręt :| .
Dokładniej to nie ja spawałem, bo niestety nie mam spawarki. Podrzuciłem całą obudowę znajomemu, który stwierdził, że spawnie i od razu wykręci śrubkę. Obudowę dostałem już osobno ze śrubką, także jakoś dał radę, zbytnio się w to nie zagłębiałem :)
Obrazek
duszek2611
Czyścioch
Posty: 16
Rejestracja: 15 cze 2014, 09:30
Motocykl: XT 600
Lokalizacja: Pobiedzska ( 20km od Poznania)

Re: Problem z gaznikami przy wyzszych obrotach

Post autor: duszek2611 »

Tez sie miałem pytac jak on tam elektrode wsadził :) chyba ze migomatem to innna sprawa ,obdzwoniłem Poznan i maja jedynie zestawy naprawcze. Bede zmuszony zamowic ten zestaw http://allegro.pl/ir-zestaw-naprawczy-g ... 55026.html na ktorym ta śruba chyba istnieje bo sam nie wiem jak ona wyglada,bez sprawdzenia poziomu paliwa w komrze pływakowej nie mam co w ogole podchodzic do tego. Ten filterek jest odrazu koło pływaka ? i czy musze ten pływak zdemontowac? i jezeli poziom w komorze bedzie nie taki to trzeba doginac pływak do odpowiedniego?
duszek2611
Czyścioch
Posty: 16
Rejestracja: 15 cze 2014, 09:30
Motocykl: XT 600
Lokalizacja: Pobiedzska ( 20km od Poznania)

Re: Problem z gaznikami przy wyzszych obrotach

Post autor: duszek2611 »

duszek2611 pisze:Tez sie miałem pytac jak on tam elektrode wsadził :) chyba ze migomatem to innna sprawa ,obdzwoniłem Poznan i maja jedynie zestawy naprawcze. Bede zmuszony zamowic ten zestaw http://allegro.pl/ir-zestaw-naprawczy-g ... 55026.html na ktorym ta śruba chyba istnieje bo sam nie wiem jak ona wyglada,bez sprawdzenia poziomu paliwa w komrze pływakowej nie mam co w ogole podchodzic do tego. Ten filterek jest odrazu koło pływaka ? i czy musze ten pływak zdemontowac? i jezeli poziom w komorze bedzie nie taki to trzeba doginac pływak do odpowiedniego?
Witam panowie dzisiaj zaczynam zabawe z gaznikami za waszymi poradami najpierw starałem sie dostac do filterka pod pływakiem gdy udało sie wyciagnac moim ocza ukazał sie przerazajacy widok :omg: az cud ze motor chodził w ogole,
http://duszek261126.wrzuta.pl/ po lewej nowy filterek a po prawej oryginał. Wszystko wyczysciłem ,ten filterek wyszedl bez wiekszych problemow i luzno wszedł tak ma byc? acha i ustawiłem pływak na 25,5 mm tak jak radził kolega i sunchronizacje gaznikow na wiertło 7 mm ,teraz biore sie za wyciaganie nieszczesnej srubki od spustu z komory pływakowej , wiec nic nie regulowac ? tylko po złozeniu ustawic mieszanke ta srubke od dołu ,wiec teraz moje pytanie jak to zrobic ?
duszek2611
Czyścioch
Posty: 16
Rejestracja: 15 cze 2014, 09:30
Motocykl: XT 600
Lokalizacja: Pobiedzska ( 20km od Poznania)

Re: Problem z gaznikami przy wyzszych obrotach

Post autor: duszek2611 »

duszek2611 pisze:
duszek2611 pisze:Tez sie miałem pytac jak on tam elektrode wsadził :) chyba ze migomatem to innna sprawa ,obdzwoniłem Poznan i maja jedynie zestawy naprawcze. Bede zmuszony zamowic ten zestaw http://allegro.pl/ir-zestaw-naprawczy-g ... 55026.html na ktorym ta śruba chyba istnieje bo sam nie wiem jak ona wyglada,bez sprawdzenia poziomu paliwa w komrze pływakowej nie mam co w ogole podchodzic do tego. Ten filterek jest odrazu koło pływaka ? i czy musze ten pływak zdemontowac? i jezeli poziom w komorze bedzie nie taki to trzeba doginac pływak do odpowiedniego?
Witam panowie dzisiaj zaczynam zabawe z gaznikami za waszymi poradami najpierw starałem sie dostac do filterka pod pływakiem gdy udało sie wyciagnac moim ocza ukazał sie przerazajacy widok :omg: az cud ze motor chodził w ogole,
http://duszek261126.wrzuta.pl/ po lewej nowy filterek a po prawej oryginał. Wszystko wyczysciłem ,ten filterek wyszedl bez wiekszych problemow i luzno wszedł tak ma byc? acha i ustawiłem pływak na 25,5 mm tak jak radził kolega i sunchronizacje gaznikow na wiertło 7 mm ,teraz biore sie za wyciaganie nieszczesnej srubki od spustu z komory pływakowej , wiec nic nie regulowac ? tylko po złozeniu ustawic mieszanke ta srubke od dołu ,wiec teraz moje pytanie jak to zrobic ?
Sorry ze tak dodaje posta pod postem,wiec skonczyłem z gaznikami, na koniec sprawdziłem iglice,w podcisnieniowym jest na 3 zabku czyli na srodku,a w mechanicznym na ostatnim czyli na piatym, teraz moje pytanie czy zostawic tak jak jest czy ustawic je rowno? pytam bo mam wszystko rozłozone i mam nadzieje ze ktos odpowie dzisiaj ,bo jutro rano chciałbym wszystko złozyc.. nie wiem jak sie motor bedzie zachowywał po czyszczeniu tego filterka,a nie chciałbym bym znowu wszystkiego rozbierac
Awatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
Posty: 314
Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z gaznikami przy wyzszych obrotach

Post autor: fakir »

zawleczkę na iglicy w mechanicznym daj na środku, a w podciśnieniowym ustaw na jeden ząbek bliżej ostrego końca od środkowego położenia
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
duszek2611
Czyścioch
Posty: 16
Rejestracja: 15 cze 2014, 09:30
Motocykl: XT 600
Lokalizacja: Pobiedzska ( 20km od Poznania)

Re: Problem z gaznikami przy wyzszych obrotach

Post autor: duszek2611 »

Czyli wnioskuje ze obydwie iglice bede na przedostatnich zabkach czyli na 4
Awatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
Posty: 314
Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z gaznikami przy wyzszych obrotach

Post autor: fakir »

duszek2611 pisze:Czyli wnioskuje ze obydwie iglice bede na przedostatnich zabkach czyli na 4
Nie.
Według tego -> http://www.iwt.com.au/images/needle.gif
w mechanicznym zawleczka na 3 pozycji, w podciśnieniowym na 4 pozycji.
od tych ustawień zacznij testy, poziom paliwa ustaw na 6-8mm czyli tak jak zaleca serwisówka, śruba składu mieszanki - wykręć na 3obr
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
duszek2611
Czyścioch
Posty: 16
Rejestracja: 15 cze 2014, 09:30
Motocykl: XT 600
Lokalizacja: Pobiedzska ( 20km od Poznania)

Re: Problem z gaznikami przy wyzszych obrotach

Post autor: duszek2611 »

Witam dzisiaj po złozeniu wszystkiego motor nie chciał odpalic ,jak juz sie udało chodził tylko na ssaniu , strzelał w gazniki;/ sprawdziłem poziom paliwa na wezyk i jest gdzies około 1/4 poziomu pływaka, wiec teraz jak ustawic ten poziom paliwa w komorze pływakowej? zrobiłem wszystko tak jak było napisane,ustawiłem pływak na 25 mm,ale paliwa jest za mało w komorze plywakowej,teraz krecic ta srubka od mieszanki? czy rozebrac znowu wszystko i doginac jakos pływak? dodam ze przed czyszczeniem tego filterka w srodku ta sruba co go trzyma była na maks wkrecona, wtedy poziom pływaka miał 23 mm..
po przeczyszczeniu filterka ustawiłem 25mm pływak ,ale ta srebrna sruba co go trzyma była wkrecona do połowy
Awatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
Posty: 314
Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z gaznikami przy wyzszych obrotach

Post autor: fakir »

duszek2611 pisze:Witam dzisiaj po złozeniu wszystkiego motor nie chciał odpalic ,jak juz sie udało chodził tylko na ssaniu , strzelał w gazniki;/ sprawdziłem poziom paliwa na wezyk i jest gdzies około 1/4 poziomu pływaka, wiec teraz jak ustawic ten poziom paliwa w komorze pływakowej? zrobiłem wszystko tak jak było napisane,ustawiłem pływak na 25 mm,ale paliwa jest za mało w komorze plywakowej,teraz krecic ta srubka od mieszanki? czy rozebrac znowu wszystko i doginac jakos pływak? dodam ze przed czyszczeniem tego filterka w srodku ta sruba co go trzyma była na maks wkrecona, wtedy poziom pływaka miał 23 mm..
po przeczyszczeniu filterka ustawiłem 25mm pływak ,ale ta srebrna sruba co go trzyma była wkrecona do połowy
śrubka która trzyma gniazdo zaworka powinna być wkręcona do końca,
śrubka od składu mieszanki wykręcona na 3-4obr
nie wiem jak mierzysz ten poziom paliwa bo nie bardzo rozumiem
jest gdzies około 1/4 poziomu pływaka
z tego co widzę to ustawianie pływaka na odwróconym gaźniku jest nic nie warte

poziom paliwa powinno mierzyć się na pracującym silniku, na wolnych obrotach, motocykl w pozycji pionowej - nie na kosie.
poziom powinien być 6-8mm poniżej krawędzi komory pływakowej
tak to powinno być -> https://www.bikepics.com/pics/2014/03/2 ... 00-800.jpg

ściągnij sobie serwisówkę od yamahy tt600 - są te same gaźniki (różnica tylko w rozmiarach dysz i numerach iglic) ale ilustracje są o wiele czytelniejsze

teraz musisz zdemontować gaźnik i odgiąć blaszkę pływaka, sprawdź przed montażem gaźnika jak się napełnia komora pływaka, za pomocą butelki z benzyną i wężyka
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
duszek2611
Czyścioch
Posty: 16
Rejestracja: 15 cze 2014, 09:30
Motocykl: XT 600
Lokalizacja: Pobiedzska ( 20km od Poznania)

Re: Problem z gaznikami przy wyzszych obrotach

Post autor: duszek2611 »

Skreciłem wszystko dawke ustawiłem tak jak trzeba. Srube od regulacji mieszanki wkreciłem na maksa ,nastepnie odkreciłem 4 obroty.. Dorobiłem sobie srubke do ustawiania mieszanki ale w ktora bym nie krecił to motor gasnie.. Mi sie wydaje ze tak jakby kopcił na biało delikatnie.. Wiec zrobiłem tak, motor zagrzałem zmniejszyłem mu obroty byle zeby chodził i zaczalem krecic ta od mieszanki ale w ktora bym nie krecił to motor zgasnie
ODPOWIEDZ