Strona 2 z 4

Re: Ustawienie gaznika

: 11 lis 2014, 18:19
autor: mlody
A króćce zmieniłeś na nowe czy używki?

Re: Ustawienie gaznika

: 12 lis 2014, 07:11
autor: art20
Nówki wsadzilem,nie bawie się w używki.
Iglice tez opuszczalem i podnosilem i tez bez zmian.
Zaczynam myslec ze to gdzie indziej lezy problem. Chyba zajme sie instalacja,kazda kostke rozepne,przedmucham,prysma kontaktem i zobaczymy co bedzie.

Re: Ustawienie gaznika

: 15 lis 2014, 13:40
autor: Tecza
I jak? Jakieś postępy?

Re: Ustawienie gaznika

: 16 lis 2014, 12:58
autor: Peck
A tak przy okazji zapytam.
Jak odpalam na zimno, startyje od pierwsego kopa ale po chwili gaśnie. Generalni powtarza się to około 7-10 razy i potam chodzi. Tak jak by paliwa brakowało
Na ciepło chodzi elegancko i odpala z półobrtu.
Gaźnik rozebrałem i przedmuchałem sprężonym powietrzem wszystkie kanały. Zastanawia mnie tylko otwór zasilający studzienkę z której zasilane ssanie. Dość opornie tamtędy powietrze przechodziło. Próbowałem wydłubać stamtąd jakiś syf, ale nic nie wyszło. Czy ktoś z Was miał podobny przypadek? Ja już chciałem lekko rozwiercić ten otwór. Na razie się powstrzymałem.
Pozdrawiam

Re: Ustawienie gaznika

: 19 lis 2014, 10:27
autor: art20
No ja mam problem juz rozwiązany,pojechalem do kolegi i ustawilismy pod analizatorem spalin gaznik i jest dobrze.:)

Re: Ustawienie gaznika

: 19 lis 2014, 11:37
autor: Pawlo
Co konkretnie zmieniłeś jeśli można wiedzieć?

Re: Ustawienie gaznika

: 19 lis 2014, 14:48
autor: Tecza
własnie, zdradź tajemnice aż sam jestem ciekaw??

Re: Ustawienie gaznika

: 19 lis 2014, 21:01
autor: art20
Poza tym że 3razy czyścilem gaznik i na sluch ustawialem gaznik chodzi mi o skład mieszanki to jednak postanowilem pojechac do kolegi zeby mi skorygował pod analizatorem sklad mieszanki ot to to cała moja tajemnica:)
Iglice poustawiane na środku,poziom paliwa na 6mm. Tak wygląda to w moim przypadku.

Re: Ustawienie gaznika

: 28 sty 2016, 16:04
autor: fakir
Cześć, borykam się z pewną przypadłością w swoim xteku.
Otóż problem polega na tym, że obroty biegu jałowego są niestabilne, mianowicie wygląda to tak że obroty wahają się od zalecanych 1100-1300rpm, do ok. 1800-2000rpm, np. kiedy po dojechaniu do świateł i jednoczesnej redukcji biegów z hamowaniem silnikiem, w chwili wrzucenia na luz obroty utrzymują się na wspomnianym poziomie 1800-2000rpm, wystarczy szybkie odkręcenie gazu, tak mniej więcej aż obroty dojdą do ok 2500rpm i po puszczeniu gazu są stabilne na poziomie 1100-1200rpm.

Sytuacja nie zdarza się zawsze.

Zauważyłem też że gdy dodam gaz aby obroty skoczyły do ok 3000-4000rpm i powoli puszczę manetkę gazu, to obroty zawieszają się na 1800-2000rpm, wystarczy delikatne muśnięcie gazu i już są stabilne na poziomie 1100-1200rpm.
Kiedy odpuszczam manetkę od razu to obroty spadają do 1100-1200rpm.

Wiem że pierwsze co nasuwa się na myśl, to zacinająca się linka gazu, ale sprawdzałem ją i pracuje bez większych oporów, sprężyna cofająca przepustnice w gaźniku także działa prawidłowo.

Poziom paliwa ustawiony "na wężyk" ok. 7mm poniżej krawędzi pokrywy komory pływaka.
śruba mieszanki wykręcona na 3obr. (testowałem na większych i mniejszych wartościach z tą śrubą, ale nadal jest to samo)

Zawleczki na iglicach są na środkowym położeniu,
lewego powietrza nie ciągnie - sprawdzane deodorantem :)

Czy winny może być ten nieszczęsny zawór "AirCut" ?

Motocykl ma moc w całym zakresie obrotów, nie dławi się przy nagłym odkręceniu manetki, świeca wypalona na kolor kawy z mlekiem, odpala od pierwszego kopnięcia, czasem drugiego, także tutaj jest wszystko cacy, spalanie w trasie ok 5 litrów, jazda w lekkim offie ok. 6-7 litrów.

Problem niby błahy, podczas jazdy nie przeszkadza, ale ciągle mnie nurtuje jego przyczyna.
Acha, po odpaleniu bez dodania gazu trzyma ładnie niskie obroty 1100-1200rpm i nie skaczą, dopiero po dodaniu gazu zawiesza się pod 2000rpm.

Re: Ustawienie gaznika

: 29 sty 2016, 17:53
autor: Gacek
fakir pisze:Cześć, borykam się z pewną przypadłością w swoim xteku.
Otóż problem polega na tym, że obroty biegu jałowego są niestabilne, mianowicie wygląda to tak że obroty wahają się od zalecanych 1100-1300rpm, do ok. 1800-2000rpm, np. kiedy po dojechaniu do świateł i jednoczesnej redukcji biegów z hamowaniem silnikiem, w chwili wrzucenia na luz obroty utrzymują się na wspomnianym poziomie 1800-2000rpm, wystarczy szybkie odkręcenie gazu, tak mniej więcej aż obroty dojdą do ok 2500rpm i po puszczeniu gazu są stabilne na poziomie 1100-1200rpm.

Sytuacja nie zdarza się zawsze.

Zauważyłem też że gdy dodam gaz aby obroty skoczyły do ok 3000-4000rpm i powoli puszczę manetkę gazu, to obroty zawieszają się na 1800-2000rpm, wystarczy delikatne muśnięcie gazu i już są stabilne na poziomie 1100-1200rpm.
Kiedy odpuszczam manetkę od razu to obroty spadają do 1100-1200rpm.

Wiem że pierwsze co nasuwa się na myśl, to zacinająca się linka gazu, ale sprawdzałem ją i pracuje bez większych oporów, sprężyna cofająca przepustnice w gaźniku także działa prawidłowo.

Poziom paliwa ustawiony "na wężyk" ok. 7mm poniżej krawędzi pokrywy komory pływaka.
śruba mieszanki wykręcona na 3obr. (testowałem na większych i mniejszych wartościach z tą śrubą, ale nadal jest to samo)

Zawleczki na iglicach są na środkowym położeniu,
lewego powietrza nie ciągnie - sprawdzane deodorantem :)

Czy winny może być ten nieszczęsny zawór "AirCut" ?

Motocykl ma moc w całym zakresie obrotów, nie dławi się przy nagłym odkręceniu manetki, świeca wypalona na kolor kawy z mlekiem, odpala od pierwszego kopnięcia, czasem drugiego, także tutaj jest wszystko cacy, spalanie w trasie ok 5 litrów, jazda w lekkim offie ok. 6-7 litrów.

Problem niby błahy, podczas jazdy nie przeszkadza, ale ciągle mnie nurtuje jego przyczyna.
Acha, po odpaleniu bez dodania gazu trzyma ładnie niskie obroty 1100-1200rpm i nie skaczą, dopiero po dodaniu gazu zawiesza się pod 2000rpm.
Chyba będziesz musiał przenieść temat do działu XT aby uzyskać wyjaśnienie :P.