
YAMAHA XT 600K 3TB 1991
- mlody
- Po kostki w błocie
- Posty: 351
- Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
- Motocykl: XT600K 3TB '91
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: YAMAHA XT 600K 3TB 1991
No pewnie, że zajebiste:) Jak za darmo;) Także polecam! 

- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: YAMAHA XT 600K 3TB 1991
Młody jak ty dajesz rade na tej oponie jeździć po polu ? 

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- mlody
- Po kostki w błocie
- Posty: 351
- Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
- Motocykl: XT600K 3TB '91
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: YAMAHA XT 600K 3TB 1991
W święta i majówkę byłem w domu, więc miałem sporo czasu, żeby posiedzieć i pogrzebać przy moto:)
Zacząłem od wymiany uszczelniaczy w przednim zawieszeniu.

Różnica zauważalna i to bardzo:) Przód już tak nie nurkuje przy hamowaniu i lepiej wybiera nierówności.
Przy okazji rozbiórki przodu rozebrałem przedni zacisk. Jeden tłoczek stał;/ Wszystko dokładnie wyczyszczone, nasmarowane i poskładane. Uszczelki były w dobrym stanie więc nie było sensu wymieniać. Nowy płyn, odpowietrzenie i hamulec nie do poznania:) Czas jeszcze zrobić to samo z tyłem. Ale myślę, że tam będę musiał kupić zestaw uszczelniaczy, o ile w ogóle coś takiego dostanę...
Wymieniłem tarcze sprzęgłowe na NHC, chociaż stare mieściły się w normie. Po rozebraniu okazało się, że powodem ślizgającego się sprzęgła były jednak sprężyny:/ Na szczęście udało mi się kupić w sklepie sprężynki TRW za przyzwoite pieniądze i nie musiałem zamawiać na allegro i czekać kilka dni. Tu widać porównanie starej i nowej sprężynki:

Kupiłem też aluminiowe koło 18-sto calowe z 2KF i jestem w poszukiwaniu kostki. Będę miał dwa koła, jedno w teren a drugie na asfalt jak będzie potrzeba jechać gdzieś dalej. Muszę jeszcze dorwać tarczę hamulcową.
Wymieniłem też filtr powietrza. Sposób w jaki zamontowany jest filtr w obudowie jest moim zdaniem niedopracowany i jest sporą bolączką 3TB. Przy okazji dokładnego mycia airboxa z całego syfu, w którym się w nim znajdował
trochę przerobiłem sam filtr tak, żeby był mocniej dociśnięty i nie puszczał brudu bokiem.
Nie mam zdjęć jak to wszystko wyglądało po rozebraniu, ale innym użytkownikom 3TB radzę tam dość często zaglądać. Szczególnie jak ktoś jeździ w terenie.
Dorobiłem też podstawkę pod akumulator, bo to co ktoś wcześniej tam wykombinował to jakaś pomyłka
Jeszcze kilka innych pierdółek porobiłem, ale to mało ważne. Poza tym pozwiedzałem pobliskie tereny:) Proste długie suche szutry i kręte dziurawe leśne dróżki;)



Zapomniałem dodać, że jajka na święta święciłem trochę inaczej niż większość:P Od kilku lat zbiera się dość liczna grupa z mojego miasta i okolic, która później jedzie do sanktuarium w Świętej Lipce ( polecam każdemu kto będzie w okolicy, żeby tam zajrzeć) żeby poświęcić święconki i motocykle. W tym roku i ja dołączyłem do tego grona:)


Spodobała mi się ta BM-ka:)

Zacząłem od wymiany uszczelniaczy w przednim zawieszeniu.

Różnica zauważalna i to bardzo:) Przód już tak nie nurkuje przy hamowaniu i lepiej wybiera nierówności.
Przy okazji rozbiórki przodu rozebrałem przedni zacisk. Jeden tłoczek stał;/ Wszystko dokładnie wyczyszczone, nasmarowane i poskładane. Uszczelki były w dobrym stanie więc nie było sensu wymieniać. Nowy płyn, odpowietrzenie i hamulec nie do poznania:) Czas jeszcze zrobić to samo z tyłem. Ale myślę, że tam będę musiał kupić zestaw uszczelniaczy, o ile w ogóle coś takiego dostanę...
Wymieniłem tarcze sprzęgłowe na NHC, chociaż stare mieściły się w normie. Po rozebraniu okazało się, że powodem ślizgającego się sprzęgła były jednak sprężyny:/ Na szczęście udało mi się kupić w sklepie sprężynki TRW za przyzwoite pieniądze i nie musiałem zamawiać na allegro i czekać kilka dni. Tu widać porównanie starej i nowej sprężynki:

Kupiłem też aluminiowe koło 18-sto calowe z 2KF i jestem w poszukiwaniu kostki. Będę miał dwa koła, jedno w teren a drugie na asfalt jak będzie potrzeba jechać gdzieś dalej. Muszę jeszcze dorwać tarczę hamulcową.
Wymieniłem też filtr powietrza. Sposób w jaki zamontowany jest filtr w obudowie jest moim zdaniem niedopracowany i jest sporą bolączką 3TB. Przy okazji dokładnego mycia airboxa z całego syfu, w którym się w nim znajdował

Nie mam zdjęć jak to wszystko wyglądało po rozebraniu, ale innym użytkownikom 3TB radzę tam dość często zaglądać. Szczególnie jak ktoś jeździ w terenie.
Dorobiłem też podstawkę pod akumulator, bo to co ktoś wcześniej tam wykombinował to jakaś pomyłka

Jeszcze kilka innych pierdółek porobiłem, ale to mało ważne. Poza tym pozwiedzałem pobliskie tereny:) Proste długie suche szutry i kręte dziurawe leśne dróżki;)




Zapomniałem dodać, że jajka na święta święciłem trochę inaczej niż większość:P Od kilku lat zbiera się dość liczna grupa z mojego miasta i okolic, która później jedzie do sanktuarium w Świętej Lipce ( polecam każdemu kto będzie w okolicy, żeby tam zajrzeć) żeby poświęcić święconki i motocykle. W tym roku i ja dołączyłem do tego grona:)


Spodobała mi się ta BM-ka:)

- Piekny
- Po kostki w błocie
- Posty: 161
- Rejestracja: 22 kwie 2013, 15:02
- Motocykl: Yamaha TT600R 2001 5CH4
Re: YAMAHA XT 600K 3TB 1991
Piszesz o tym filtrze i coś mi sie przypomniało.
Nie wiem jak wygląda airbox w XT ale w TTR mega fajnym patentem na filtr żeby nie ciągnął nic bokiem jest posmarowanie rantów filtra które przylegają do airboxa, gęstym smarem, ja tam paćkam boki filtra po umyciu, jakimś łożyskowym ŁT43. Patent sprzedał mi znajomy mechanik i na prawde już nie raz się przekonałem jak mi to piec uratowało przed napiciem się błota czy zassaniu jakiegoś mega syfu.
Nie wiem jak wygląda airbox w XT ale w TTR mega fajnym patentem na filtr żeby nie ciągnął nic bokiem jest posmarowanie rantów filtra które przylegają do airboxa, gęstym smarem, ja tam paćkam boki filtra po umyciu, jakimś łożyskowym ŁT43. Patent sprzedał mi znajomy mechanik i na prawde już nie raz się przekonałem jak mi to piec uratowało przed napiciem się błota czy zassaniu jakiegoś mega syfu.
- seboo
- Po kostki w błocie
- Posty: 196
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 10:51
- Motocykl: XT 600E
Re: YAMAHA XT 600K 3TB 1991
Faktycznie patent jest niezawodny. Robię tak zawsze i w połączeniu z dobrze przylegającym filtrem K&N problem syfu w airboxie nie istnieje.Piekny pisze:mega fajnym patentem na filtr żeby nie ciągnął nic bokiem jest posmarowanie rantów filtra które przylegają do airboxa, gęstym smarem, ja tam paćkam boki filtra po umyciu, jakimś łożyskowym ŁT43.
Yamaha XT 600E 3TB '95
Suzuki GSF 1250SA '08
Suzuki GSF 1250SA '08
- mlody
- Po kostki w błocie
- Posty: 351
- Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
- Motocykl: XT600K 3TB '91
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: YAMAHA XT 600K 3TB 1991
Wypróbuję patent przy następnym czyszczeniu filtra. 

- mlody
- Po kostki w błocie
- Posty: 351
- Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
- Motocykl: XT600K 3TB '91
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: YAMAHA XT 600K 3TB 1991
Odgrzewam kotleta:)
Dużo się od ostatniego wpisu nie zmieniło. Przybyło trochę kilometrów na liczniku i kilka nowych części.
Wpadło koło 18 cali od kolegi z forum. Do tego kostka i w końcu można było poszaleć w terenie:)




Niestety koło nie wytrzymało długo
Po jakiś 2-3 miesiącach jazdy musiałem z powrotem wrzucić 17-stkę bo urwałem aż 7 szprych w 18-stce:/
Wysłałem do Bartnika na wzór i mają zrobić komplet grubszych (M4) po 3zł sztuka. Na dniach powinny być u mnie i będę zaplatał na nowo.
W międzyczasie dorwałem w miarę dobrych pieniądzach kolektor od TTR-ki, a że miałem trochę wolnego czasu i samozaparcia to zrobiłem z niego takie coś
Tak wyglądał:

A tak jest teraz:

Ciekawe jaki kolor uda mi się uzyskać.
Około miesiąca temu namówiłem ojca, żeby zamienił swojego GS500 na Trampka. No i jest:)

Do tego kolejny mój znajomy dał się wciągnąć w XT-ka i kupił 2KFa. Tu foto z ostatniego tripu na trzech Yamaszkach:

No i na koniec 2 fotki z nauki jazdy na gumie:


P.S.
Zdjęcie zębatki mojego znajomego

Dużo się od ostatniego wpisu nie zmieniło. Przybyło trochę kilometrów na liczniku i kilka nowych części.
Wpadło koło 18 cali od kolegi z forum. Do tego kostka i w końcu można było poszaleć w terenie:)




Niestety koło nie wytrzymało długo

Wysłałem do Bartnika na wzór i mają zrobić komplet grubszych (M4) po 3zł sztuka. Na dniach powinny być u mnie i będę zaplatał na nowo.
W międzyczasie dorwałem w miarę dobrych pieniądzach kolektor od TTR-ki, a że miałem trochę wolnego czasu i samozaparcia to zrobiłem z niego takie coś

Tak wyglądał:

A tak jest teraz:

Ciekawe jaki kolor uda mi się uzyskać.
Około miesiąca temu namówiłem ojca, żeby zamienił swojego GS500 na Trampka. No i jest:)

Do tego kolejny mój znajomy dał się wciągnąć w XT-ka i kupił 2KFa. Tu foto z ostatniego tripu na trzech Yamaszkach:

No i na koniec 2 fotki z nauki jazdy na gumie:



P.S.
Zdjęcie zębatki mojego znajomego



-
- Lubiący błoto
- Posty: 34
- Rejestracja: 11 sty 2014, 20:07
- Motocykl: XT 350 1985
XT 600 1993 3TB - Lokalizacja: Płock
Re: YAMAHA XT 600K 3TB 1991
A koło z 2KF podeszło bez żadnych przeróbek do 3TB??
P.s ciekaw jestem czy i za ile byś mi też dorobił taki kominek
bo mam wielką dziure jak w d....e przez co jest strasznie głośny 
P.s ciekaw jestem czy i za ile byś mi też dorobił taki kominek


Dzień bez jazdy to dzień stracony 

- piotrek023
- Lubiący błoto
- Posty: 63
- Rejestracja: 25 cze 2014, 20:02
- Motocykl: XT 600 3TB, GPZ 500
- Lokalizacja: DBL
Re: YAMAHA XT 600K 3TB 1991
Kolektor z TTR pasuje bez problemów ? Mam pytanie o ten bak z acerbisa. Mam taki sam ale z niego farba odpada, twój był fabrycznie czarny czy jest malowany ? Jak go malowałeś to czym ? są jakieś specjalne podkłady na plastik ? 

- mlody
- Po kostki w błocie
- Posty: 351
- Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
- Motocykl: XT600K 3TB '91
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: YAMAHA XT 600K 3TB 1991
Kolektor jest z Yamahy TT600R. Do głowicy pasuje idealnie, jedynie do tłumika z XT trzeba go skrócić kawałek (ostatnie zgięcie). Ja póki co go nie skracam, bo i tak szukam jakiegoś ciekawego tłumika i do niego będę dopasowywał kolektor.
Bak mam pomalowany czarnym akrylem. Dałem podkład do plastiku i na to akrylowy podkład. Jak na razie jest OK. Jedynie pękła mi farba na boczku, ale to przez to, że za mocno go wygiąłem:/
Koło z 2KF-a pasuje bez przeróbek:)
Bak mam pomalowany czarnym akrylem. Dałem podkład do plastiku i na to akrylowy podkład. Jak na razie jest OK. Jedynie pękła mi farba na boczku, ale to przez to, że za mocno go wygiąłem:/
Koło z 2KF-a pasuje bez przeróbek:)