Strona 2 z 3

Re: głowka korbowodu

: 31 mar 2013, 22:04
autor: lisek666
oba pomysły dobre ale musisz przekalkulować co i przemyśleć co lepiej wyjdzie zrobić wiadomo kupić korbę to koszt ponad 350zł + przeróbka otworów,w drugim pomyśle sworzeń może kosztować 50 zł przykładowo + przeróbka otworu w tłoku i główce korby ale liczy się z osłabieniem główki korby gdzie scianka jest cieniutka,a w przeciw wagach jest więcej materiały ale znowu koszt korby,z kolegą przerabiamy otwory w wale z 34mm na 35mm po długich namysłach wyszło taniej,bo miał wał w idealnym stanie lecz przystosowany pod rozrusznik wyjęliśmy korbę a wał z otworami na 35mm leży bo drugi wał przerobiony też na 35 z 34mm

Re: głowka korbowodu

: 01 kwie 2013, 06:24
autor: maciej82
ja właśnie mam dwa wały jeden ma uszkodzona główkę korby , a drugi ma i dolny sworzeń luz i na główce korby też i oba maja sworznie dolne 34mm . tak to jest kupiłem używany i teraz mam dwa popsute :panika:

Re: głowka korbowodu

: 01 kwie 2013, 08:09
autor: Gacek
Moim zdaniem eksperymenty na górnej główce korbowodu nie przekonują mnie w postaci jakiej to podałeś - reanimacja dolnego łożyska sworznia to normalna sprawa . Z górą jest opcja zdrowej reanimacji ale w naszych warunkach ta technologia znajduje sie jeszcze w powijakach i koszt jednostkowej naprawy jest nie opłacalny :( albo niedostatecznie dużo zarabiamy :P ) . - są firmy które szlifują elementy następnie nanoszą nowe powłoki metodą plazmową .Dopiero taką podrasowaną powłokę poddają ponownej obróbce ,szlifowaniu ,spasowaniu na wymiar i w efekcie masz stara korbę z idealnie pracującym ślizgiem główki :) .Ale cała reszta pozostanie nadal stara i zmęczona ;) .
A jak ktoś ci sprzedał łupa to zareklamuj bo masz takie prawo :!: .

Re: głowka korbowodu

: 01 kwie 2013, 17:46
autor: maciej82
gość z forum zapewnił ( już nie będę wymieniał pseudo) mnie że do końca nic nie tłukło mu na tym wale , może on tego nie słyszał . ale ja to widzę gołym okiem we wtorek jadę do szlifierza dać cylinder do szlifu zobaczymy jakie on ma pomysły i co doradzi , w końcu zawodowo zajmuje się silnikami i remontami kapitalnymi

Re: głowka korbowodu

: 01 kwie 2013, 18:27
autor: Tomson
ostatnio rozebrałem górę silnika w xt 1vj i tłok nie ma luzu góra dół na wale , lecz kolibie się delikatnie w skos od płaszczyzny poziomej tłoka . około 0,5mm odchyłu, czy to jest naturalne zjawisko?

Re: głowka korbowodu

: 01 kwie 2013, 19:00
autor: Pawlo
Tomson pisze:ostatnio rozebrałem górę silnika w xt 1vj i tłok nie ma luzu góra dół na wale , lecz kolibie się delikatnie w skos od płaszczyzny poziomej tłoka . około 0,5mm odchyłu, czy to jest naturalne zjawisko?
Luz korby na boki może wynosić 0.80 mm, mierząc na górze.

Re: głowka korbowodu

: 01 kwie 2013, 19:42
autor: Tomson
Pawlo pisze:
Tomson pisze:ostatnio rozebrałem górę silnika w xt 1vj i tłok nie ma luzu góra dół na wale , lecz kolibie się delikatnie w skos od płaszczyzny poziomej tłoka . około 0,5mm odchyłu, czy to jest naturalne zjawisko?
Luz korby na boki może wynosić 0.80 mm, mierząc na górze.


chyba kolega źle zrozumiał, chodzi mi o taki luz:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Re: głowka korbowodu

: 01 kwie 2013, 20:55
autor: Gacek
U siebie na sworzniu tez wyczuwałem luz o którym piszesz :? i od kiedy pamiętam zawsze tak miałem sprawdzając na sucho bez kropli oliwy dawał mylne wrażenie jakby występował luz sworzeń - główka korby .

Re: głowka korbowodu

: 02 kwie 2013, 15:36
autor: maciej82
no i teraz koledzy mamy dylemat , czy to naturalne luzy .Może ktoś z was wymienił już korbę to niech napisze czy tam taki luz występuje

Dziś zawiozłem cylinder do szlifu , szlifierz zobaczył ten luz główki korbowodu- stwierdził adekwatnie do wymiany korba jest (zaznaczył że będzie stukać ) zwłaszcza na nowym tłoku jak kompresja będzie większa . polecił mi firmę która się tym zajmie.
gostek z tej firmy zna ten przypadek zwłaszcza ze sworzniem 34mm polecił zakupić nowa korbę wraz ze sworzniem na nowy typ oni przytaczają nowy sworzeń pod stare otwory w wale składają i wywarzają go i tyle . Zaskoczyli mnie pozytywnie czyli problem rozwiązany . trzeba tylko zbierać pieniądze na nową korbę , jestem stratny 250zł za używany wał co miał być sprawny za tą kwotę to 75% naprawy starego wału by było czasami warto się zastanowić czy kupować używane

Re: głowka korbowodu

: 02 kwie 2013, 15:55
autor: terenowiecc
Może Magic się wypowie jak to wygląda na nowej korbie i nowym sworzniu. Imo jakiś minimalny luz musi być ale wiadomo minimalny.
U mnie pewnie będzie słychać stukanie bo wyczuwalny luz jest, chociaż jak siknę olejem to już go praktycznie nie czuć. Zobaczymy.