YAMAHA XT 600 43F 1984 Kapitalny remont

Pokaż innym swój motocykl!
Awatar użytkownika
maciej82
Po kostki w błocie
Posty: 220
Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
Motocykl: Yamaha XT 600 43f
Lokalizacja: Piece

Re: YAMAHA XT 600 43F 1984 Kapitalny remont

Post autor: maciej82 »

Witam ponownie dziś skończyłem szlifowanie malowanych plastikowych elementów . Proszę o doradę czy trzeba użyć jakiegoś specjalnego podkładu na plastik , i czy ktoś z was dawał naklejki pod lakier bezbarwny , jak się te naklejki zachowały. Mojego XT-eka chce pomalować sobie sam- podobnie do oryginału bak, boczki ,błotnik ( biała perła ) a zadupek na czarno , a wloty powietrza zostawiam oryginalnie nie pomalowane . Ale ze względu na finanse to trochę potrwa . Jak uda mi się znaleźć fotki moto które gdzieś mam (wygląd zaraz po kupnie ) to je wrzucę tu. :confetti: Udanego Sylwestra wam życze
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Kowal
Lubiący błoto
Posty: 43
Rejestracja: 28 mar 2012, 20:40
Motocykl: XT 600 43F 1986
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: YAMAHA XT 600 43F 1984 Kapitalny remont

Post autor: Kowal »

Nikt długo nie odpisuje, w taki razie ja odpiszę chociaż sam tego jeszcze nie przerabiałem. Czytałem trochę w necie. Możesz poczytać np. na http://lakierowanko.info/.

Jeśli chodzi o malowanie plastiku:
- PZP (podkład zwiększający przyczepność),
- podkład akrylowy z dodatkiem zwiększającym elastyczność,
- lakier akrylowy z dodatkiem zwiększającym elastyczność,
Jeśli chodzi o polecane marki lakierów to: NOVOL, PROFIX, APP i DINITROL.

PZP/grunty do plastików:
- NOVOL PLUS 700,
- PROFIX CP 390,

Lakier strukturalny:
- DINITROL 820,

Dodatek zwiększający elastyczność:
- NOVOL PLUS 770,

Ewentualnie można elementy okleić folią.
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: YAMAHA XT 600 43F 1984 Kapitalny remont

Post autor: Magic »

a może takie coś:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7ewTEeBvajU[/youtube]
Awatar użytkownika
lisek666
Po kostki w błocie
Posty: 300
Rejestracja: 31 paź 2010, 15:54
Motocykl: trx400ex sportrax
Lokalizacja: KR

Re: YAMAHA XT 600 43F 1984 Kapitalny remont

Post autor: lisek666 »

Kowal że się tak wypowiem naczytałeś się trochę bajek w necie,może kiedyś malowałeś i używałeś tych siuwaksów moim zdaniem szkoda pieniędzy na to,pracuje w lakierni i coś wiem na ten temat.jak to nazwałeś PZP to tylko pic na wodę gó.. za przeproszeniem to daje,podkład zwykły akrylowy na plastik i się ma trzymać tylko podstawa odtłuszczona idealnie powierzchnia i proporcja wymieszania podkładu i utwardzacza,psyyk na 2 razy i jest gicior lekko papierem 600 potem 800 na wodę i baza.większe powierzchnie przyciera się na sucho wiadomo tu nikt nie będzie się bawił na sucho.Jeśli chodzi o marki lakierów to może twoim zdaniem są dobre ale dziś na rynku jest jeszcze HELIOS,PPG z których kolory wychodzą naprawdę świetnie większości HELOIS ma dobre pigmenty do mieszania.
lakier strukturalny no nie wiem c w XT ma coś takiego jak zderzak jest gdzieś taki plastik??? nie mam Xt ale zdaje się ze nie ma co by malować w XT strukturą która ma za zadanie zrobić takie Chrostki jak na zderzakach.w tamtym roku malowałem w bardzo prosty sposób plastiki w swoim garażyku było tylko nitro,baza,klar,antysylikon żeby przypadkiem rosół nie wylazł na bezbarwnym.i cały sezon moto jeździło wilka upadków moto przedni błotnik powyginany w każdą stronę był i lakier w żadnym miejscu nie odprysł i nie było żadnych srodków zwiększających elastyczność,błotnik ma głębokie rysy którą są do kitowania a lakier trzyma.wrzuce fotki z przebiegu malowania elementów.tyle w tym temacie
co do naklejek pod bezbarwny musisz uważać co by ich nie rozpuscił niekiedy kolory na zaklejek puszczają i wychodzi straszna kaszana.
biały akryl bedzie się dobrze malować zaleje większość nie równości.
życzę powodzenia w remącie :browar:

moto na zdjęciu lekko odnowione kupiłem je z bratem w stanie zwłok gorzej niż opłakane w moto teraz już lepiej wygląda znajde zdjęcia jak wyglądało jak kupiłem i jak teraz wygląda.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
tt600,trx400.KOMAR pędziwiatr;)
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: YAMAHA XT 600 43F 1984 Kapitalny remont

Post autor: Pawlo »

Magic, Plasti Dip to moim zdaniem zajebistość. Jakbym wiedział o tym zanim malowałem moto to bym dawno miał tą gumową powłokę na TT :) Zwłaszcza na felgi można zapodać, bo to odporne na kamienie. Jak się znudzi to zrywasz i to jest piękne. A z tym golfem na filmiku strasznie się cackali.
Mnie zawsze rozwala ten filmik jak gość maluje nowe Audi S4 na wjeździe od garażu :D
http://youtu.be/rNY9Dx617N8?t=15m18s

A u siebie plastiki też mam pomalowane bez żadnych uelastyczniaczy, pęka przy wyginaniu tylko z tego względu, że mam szpachlę natryskową pod spodem, którą byłem zmuszony dać. No i wiadomo, odporność na zarysowania nigdy nie będzie tak dobra jak gołego plastiku.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kowal
Lubiący błoto
Posty: 43
Rejestracja: 28 mar 2012, 20:40
Motocykl: XT 600 43F 1986
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: YAMAHA XT 600 43F 1984 Kapitalny remont

Post autor: Kowal »

Tak jak napisałem nie mam doświadczenia w malowaniu, a podsumowałem tylko to co przeczytałem na lakierowanko.info.
Właśnie cenię opinie profesjonalistów jak Ty. Myślę, że warto by Twój post wydzielić do tematu o malowaniu, albo założyć taki temat, gdzie będzie napisane czym i jak najlepiej malować.
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: YAMAHA XT 600 43F 1984 Kapitalny remont

Post autor: terenowiecc »

Pawlo pisze:Magic, Plasti Dip to moim zdaniem zajebistość. Jakbym wiedział o tym zanim malowałem moto to bym dawno miał tą gumową powłokę na TT :) Zwłaszcza na felgi można zapodać, bo to odporne na kamienie. Jak się znudzi to zrywasz i to jest piękne. A z tym golfem na filmiku strasznie się cackali.
Mnie zawsze rozwala ten filmik jak gość maluje nowe Audi S4 na wjeździe od garażu :D
http://youtu.be/rNY9Dx617N8?t=15m18s
Widziałeś to gdzieś na żywca Pawlo? Bo jakoś ciężko mi uwierzyć żeby to było w miarę odporne na uszkodzenia mechaniczne, może kupię puszkę na testy kiedyś żeby zobaczyć co to bo ciekawie wygląda.
Awatar użytkownika
lisek666
Po kostki w błocie
Posty: 300
Rejestracja: 31 paź 2010, 15:54
Motocykl: trx400ex sportrax
Lokalizacja: KR

Re: YAMAHA XT 600 43F 1984 Kapitalny remont

Post autor: lisek666 »

hmmm czegoś takiego nie widziałem na oczy :panika: ale wydaje mi się że to jest coś podobnego w stylu gumy takiej jak jest przy tapicerce np VW GOLF IV czy BORA w drzwiach od tego uchwytu do zamykania drzwi lub dookoła nawiewu nie jak ktoś ma VW to będzie wiedział o co chodzi.
tt600,trx400.KOMAR pędziwiatr;)
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: YAMAHA XT 600 43F 1984 Kapitalny remont

Post autor: Pawlo »

Na żywca nie miałem okazji, ale dużo typa na jutubie to testuje i zawsze z tego co widziałem zachowuje się to tak samo (gumiasto). Kiedyś była opcja tylko matu, teraz już robią połysk, a nawet metallici. Ciekawa alternatywa. Resztę google Ci powie, na wielu forach już o tym pisali ;)
lisek, tylko tamta powłoka w Golfach i oBorach była strasznie słabej jakości, sam jestem ciekaw jak to się trzyma, ale skoro koleś nakłada to jako lakier na nowe S4 to raczej nie byle gówno ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: YAMAHA XT 600 43F 1984 Kapitalny remont

Post autor: Magic »

Mnie tylko martwi jedno. Zwróćcie uwagę jak oni zrywają tą powłokę np. z szyb i reflektorów. Za łatwo to schodzi droszeczkę :niewiem: Butem zahaczę i będzie kicha, chyba że jest jakiś sposób na lepszą przyczepność np. zmatowanie powierzchni.

No dobra przesadziłem.. Zawsze można położyć to 2 raz :)
ODPOWIEDZ