
YAMAHA XT 600 43F 1984 Kapitalny remont
- maciej82
- Po kostki w błocie
- Posty: 220
- Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
- Motocykl: Yamaha XT 600 43f
- Lokalizacja: Piece
Re: YAMAHA XT 600 43F 1984 Kapitalny remont
Witam ponownie dziś skończyłem szlifowanie malowanych plastikowych elementów . Proszę o doradę czy trzeba użyć jakiegoś specjalnego podkładu na plastik , i czy ktoś z was dawał naklejki pod lakier bezbarwny , jak się te naklejki zachowały. Mojego XT-eka chce pomalować sobie sam- podobnie do oryginału bak, boczki ,błotnik ( biała perła ) a zadupek na czarno , a wloty powietrza zostawiam oryginalnie nie pomalowane . Ale ze względu na finanse to trochę potrwa . Jak uda mi się znaleźć fotki moto które gdzieś mam (wygląd zaraz po kupnie ) to je wrzucę tu.
Udanego Sylwestra wam życze

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Kowal
- Lubiący błoto
- Posty: 43
- Rejestracja: 28 mar 2012, 20:40
- Motocykl: XT 600 43F 1986
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: YAMAHA XT 600 43F 1984 Kapitalny remont
Nikt długo nie odpisuje, w taki razie ja odpiszę chociaż sam tego jeszcze nie przerabiałem. Czytałem trochę w necie. Możesz poczytać np. na http://lakierowanko.info/.
Jeśli chodzi o malowanie plastiku:
- PZP (podkład zwiększający przyczepność),
- podkład akrylowy z dodatkiem zwiększającym elastyczność,
- lakier akrylowy z dodatkiem zwiększającym elastyczność,
Jeśli chodzi o polecane marki lakierów to: NOVOL, PROFIX, APP i DINITROL.
PZP/grunty do plastików:
- NOVOL PLUS 700,
- PROFIX CP 390,
Lakier strukturalny:
- DINITROL 820,
Dodatek zwiększający elastyczność:
- NOVOL PLUS 770,
Ewentualnie można elementy okleić folią.
Jeśli chodzi o malowanie plastiku:
- PZP (podkład zwiększający przyczepność),
- podkład akrylowy z dodatkiem zwiększającym elastyczność,
- lakier akrylowy z dodatkiem zwiększającym elastyczność,
Jeśli chodzi o polecane marki lakierów to: NOVOL, PROFIX, APP i DINITROL.
PZP/grunty do plastików:
- NOVOL PLUS 700,
- PROFIX CP 390,
Lakier strukturalny:
- DINITROL 820,
Dodatek zwiększający elastyczność:
- NOVOL PLUS 770,
Ewentualnie można elementy okleić folią.
- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Re: YAMAHA XT 600 43F 1984 Kapitalny remont
a może takie coś:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7ewTEeBvajU[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7ewTEeBvajU[/youtube]
- lisek666
- Po kostki w błocie
- Posty: 300
- Rejestracja: 31 paź 2010, 15:54
- Motocykl: trx400ex sportrax
- Lokalizacja: KR
Re: YAMAHA XT 600 43F 1984 Kapitalny remont
Kowal że się tak wypowiem naczytałeś się trochę bajek w necie,może kiedyś malowałeś i używałeś tych siuwaksów moim zdaniem szkoda pieniędzy na to,pracuje w lakierni i coś wiem na ten temat.jak to nazwałeś PZP to tylko pic na wodę gó.. za przeproszeniem to daje,podkład zwykły akrylowy na plastik i się ma trzymać tylko podstawa odtłuszczona idealnie powierzchnia i proporcja wymieszania podkładu i utwardzacza,psyyk na 2 razy i jest gicior lekko papierem 600 potem 800 na wodę i baza.większe powierzchnie przyciera się na sucho wiadomo tu nikt nie będzie się bawił na sucho.Jeśli chodzi o marki lakierów to może twoim zdaniem są dobre ale dziś na rynku jest jeszcze HELIOS,PPG z których kolory wychodzą naprawdę świetnie większości HELOIS ma dobre pigmenty do mieszania.
lakier strukturalny no nie wiem c w XT ma coś takiego jak zderzak jest gdzieś taki plastik??? nie mam Xt ale zdaje się ze nie ma co by malować w XT strukturą która ma za zadanie zrobić takie Chrostki jak na zderzakach.w tamtym roku malowałem w bardzo prosty sposób plastiki w swoim garażyku było tylko nitro,baza,klar,antysylikon żeby przypadkiem rosół nie wylazł na bezbarwnym.i cały sezon moto jeździło wilka upadków moto przedni błotnik powyginany w każdą stronę był i lakier w żadnym miejscu nie odprysł i nie było żadnych srodków zwiększających elastyczność,błotnik ma głębokie rysy którą są do kitowania a lakier trzyma.wrzuce fotki z przebiegu malowania elementów.tyle w tym temacie
co do naklejek pod bezbarwny musisz uważać co by ich nie rozpuscił niekiedy kolory na zaklejek puszczają i wychodzi straszna kaszana.
biały akryl bedzie się dobrze malować zaleje większość nie równości.
życzę powodzenia w remącie
moto na zdjęciu lekko odnowione kupiłem je z bratem w stanie zwłok gorzej niż opłakane w moto teraz już lepiej wygląda znajde zdjęcia jak wyglądało jak kupiłem i jak teraz wygląda.
lakier strukturalny no nie wiem c w XT ma coś takiego jak zderzak jest gdzieś taki plastik??? nie mam Xt ale zdaje się ze nie ma co by malować w XT strukturą która ma za zadanie zrobić takie Chrostki jak na zderzakach.w tamtym roku malowałem w bardzo prosty sposób plastiki w swoim garażyku było tylko nitro,baza,klar,antysylikon żeby przypadkiem rosół nie wylazł na bezbarwnym.i cały sezon moto jeździło wilka upadków moto przedni błotnik powyginany w każdą stronę był i lakier w żadnym miejscu nie odprysł i nie było żadnych srodków zwiększających elastyczność,błotnik ma głębokie rysy którą są do kitowania a lakier trzyma.wrzuce fotki z przebiegu malowania elementów.tyle w tym temacie
co do naklejek pod bezbarwny musisz uważać co by ich nie rozpuscił niekiedy kolory na zaklejek puszczają i wychodzi straszna kaszana.
biały akryl bedzie się dobrze malować zaleje większość nie równości.
życzę powodzenia w remącie

moto na zdjęciu lekko odnowione kupiłem je z bratem w stanie zwłok gorzej niż opłakane w moto teraz już lepiej wygląda znajde zdjęcia jak wyglądało jak kupiłem i jak teraz wygląda.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
tt600,trx400.KOMAR pędziwiatr;)
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: YAMAHA XT 600 43F 1984 Kapitalny remont
Magic, Plasti Dip to moim zdaniem zajebistość. Jakbym wiedział o tym zanim malowałem moto to bym dawno miał tą gumową powłokę na TT
Zwłaszcza na felgi można zapodać, bo to odporne na kamienie. Jak się znudzi to zrywasz i to jest piękne. A z tym golfem na filmiku strasznie się cackali.
Mnie zawsze rozwala ten filmik jak gość maluje nowe Audi S4 na wjeździe od garażu
http://youtu.be/rNY9Dx617N8?t=15m18s
A u siebie plastiki też mam pomalowane bez żadnych uelastyczniaczy, pęka przy wyginaniu tylko z tego względu, że mam szpachlę natryskową pod spodem, którą byłem zmuszony dać. No i wiadomo, odporność na zarysowania nigdy nie będzie tak dobra jak gołego plastiku.

Mnie zawsze rozwala ten filmik jak gość maluje nowe Audi S4 na wjeździe od garażu

http://youtu.be/rNY9Dx617N8?t=15m18s
A u siebie plastiki też mam pomalowane bez żadnych uelastyczniaczy, pęka przy wyginaniu tylko z tego względu, że mam szpachlę natryskową pod spodem, którą byłem zmuszony dać. No i wiadomo, odporność na zarysowania nigdy nie będzie tak dobra jak gołego plastiku.
- Kowal
- Lubiący błoto
- Posty: 43
- Rejestracja: 28 mar 2012, 20:40
- Motocykl: XT 600 43F 1986
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: YAMAHA XT 600 43F 1984 Kapitalny remont
Tak jak napisałem nie mam doświadczenia w malowaniu, a podsumowałem tylko to co przeczytałem na lakierowanko.info.
Właśnie cenię opinie profesjonalistów jak Ty. Myślę, że warto by Twój post wydzielić do tematu o malowaniu, albo założyć taki temat, gdzie będzie napisane czym i jak najlepiej malować.
Właśnie cenię opinie profesjonalistów jak Ty. Myślę, że warto by Twój post wydzielić do tematu o malowaniu, albo założyć taki temat, gdzie będzie napisane czym i jak najlepiej malować.
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: YAMAHA XT 600 43F 1984 Kapitalny remont
Widziałeś to gdzieś na żywca Pawlo? Bo jakoś ciężko mi uwierzyć żeby to było w miarę odporne na uszkodzenia mechaniczne, może kupię puszkę na testy kiedyś żeby zobaczyć co to bo ciekawie wygląda.Pawlo pisze:Magic, Plasti Dip to moim zdaniem zajebistość. Jakbym wiedział o tym zanim malowałem moto to bym dawno miał tą gumową powłokę na TTZwłaszcza na felgi można zapodać, bo to odporne na kamienie. Jak się znudzi to zrywasz i to jest piękne. A z tym golfem na filmiku strasznie się cackali.
Mnie zawsze rozwala ten filmik jak gość maluje nowe Audi S4 na wjeździe od garażu![]()
http://youtu.be/rNY9Dx617N8?t=15m18s
- lisek666
- Po kostki w błocie
- Posty: 300
- Rejestracja: 31 paź 2010, 15:54
- Motocykl: trx400ex sportrax
- Lokalizacja: KR
Re: YAMAHA XT 600 43F 1984 Kapitalny remont
hmmm czegoś takiego nie widziałem na oczy
ale wydaje mi się że to jest coś podobnego w stylu gumy takiej jak jest przy tapicerce np VW GOLF IV czy BORA w drzwiach od tego uchwytu do zamykania drzwi lub dookoła nawiewu nie jak ktoś ma VW to będzie wiedział o co chodzi.

tt600,trx400.KOMAR pędziwiatr;)
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: YAMAHA XT 600 43F 1984 Kapitalny remont
Na żywca nie miałem okazji, ale dużo typa na jutubie to testuje i zawsze z tego co widziałem zachowuje się to tak samo (gumiasto). Kiedyś była opcja tylko matu, teraz już robią połysk, a nawet metallici. Ciekawa alternatywa. Resztę google Ci powie, na wielu forach już o tym pisali
lisek, tylko tamta powłoka w Golfach i oBorach była strasznie słabej jakości, sam jestem ciekaw jak to się trzyma, ale skoro koleś nakłada to jako lakier na nowe S4 to raczej nie byle gówno

lisek, tylko tamta powłoka w Golfach i oBorach była strasznie słabej jakości, sam jestem ciekaw jak to się trzyma, ale skoro koleś nakłada to jako lakier na nowe S4 to raczej nie byle gówno

- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Re: YAMAHA XT 600 43F 1984 Kapitalny remont
Mnie tylko martwi jedno. Zwróćcie uwagę jak oni zrywają tą powłokę np. z szyb i reflektorów. Za łatwo to schodzi droszeczkę
Butem zahaczę i będzie kicha, chyba że jest jakiś sposób na lepszą przyczepność np. zmatowanie powierzchni.
No dobra przesadziłem.. Zawsze można położyć to 2 raz

No dobra przesadziłem.. Zawsze można położyć to 2 raz
