Filtr gąbkowy do TT600R
- VictorZ
- Czyścioch
- Posty: 5
- Rejestracja: 16 sie 2012, 11:14
- Motocykl: TTR600 Africa Twin 750 FZR1000 WSK125
Re: Filtr gąbkowy do TT600R
kupiłem filtr ten co pawlo podał i czekam na przesyłkę. pan ze sklepu przesłał link jak to się montuje. temat rozkminiony więc trza latać!!!
oto link:
http://tt600r.eu/technik/tt600r/luftfilter/twinair.htm
oto link:
http://tt600r.eu/technik/tt600r/luftfilter/twinair.htm
- VictorZ
- Czyścioch
- Posty: 5
- Rejestracja: 16 sie 2012, 11:14
- Motocykl: TTR600 Africa Twin 750 FZR1000 WSK125
Re: Filtr gąbkowy do TT600R
p.s. dowiem się ile takie ramki by kosztowały na cięciu z lasera z aluminium albo na frezie z pcv spienionego, ktoś by się pisał? to by sie grubość odrazu dobrał to twinairy.
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 244
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 14:44
- Motocykl: nie mam motocykla...
- Lokalizacja: Murowana Goślina
Re: Filtr gąbkowy do TT600R
No vertus to dorób od razu dwie, też myślałem o wycięciu ramki np z aluminium co by była lepsza niż ten włosko-japoński oryginał.
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 173
- Rejestracja: 08 lut 2012, 17:44
- Motocykl: Yamaha TT600R '98
- Lokalizacja: Łódź
Re: Filtr gąbkowy do TT600R
Skoro masz dostęp do maszyn i możliwości dorobienia to ja bym się pisał oszczędzając sobie rękodzieła artystycznego.VictorZ pisze:p.s. dowiem się ile takie ramki by kosztowały na cięciu z lasera z aluminium albo na frezie z pcv spienionego, ktoś by się pisał? to by sie grubość odrazu dobrał to twinairy.
Szczęśliwi właściciele podawać grubość w/w.
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 244
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 14:44
- Motocykl: nie mam motocykla...
- Lokalizacja: Murowana Goślina
Re: Filtr gąbkowy do TT600R
Jeżeli rozsądne pieniądze to ja się pisze na komplet takich ramek.
- mnich_88
- Lubiący błoto
- Posty: 43
- Rejestracja: 15 kwie 2014, 12:04
- Motocykl: Yamaha TT600R
Re: Filtr gąbkowy do TT600R
Dla zainteresowanych podpowiem jak ja poradziłem sobie z filtrem którego zaniedbał poprzedni właściciel. Wiadomo, że oryginał drogi. Odciąłem nożykiem stare, połamane ramki od starego filtra, odrysowałem je dokładnie na ocynkowanej blaszce 1 mm (może być 1,5mm nawet lepiej) i wyciąłem je dokładnie fleksem cienką tarczą. Potem pilnikiem dokładnie krawędzie opiłować i gotowe. Obie ramki są innych rozmiarów także trzeba dwie osobno odrysować. Jako wkład użyłem gąbki filtracyjnej specjalnej na filtry. Na allegro można kupić za 30 zł i starczy ona na dwa filtry, grubość 14 mm więc trzeba wyciąć i złożyć podwójnie. Nasączyć, złożyć i gotowe. Dużo łatwiej prać itp niż oryginał z yamahy. Pozdro
- mnich_88
- Lubiący błoto
- Posty: 43
- Rejestracja: 15 kwie 2014, 12:04
- Motocykl: Yamaha TT600R
Re: Filtr gąbkowy do TT600R
aha, jak docinacie ramkę to starajcie się bardzo dokładnie to zrobić, lepiej 1mm większa niż za mała, bo prowadniczki (czy jak to nazwać) w airboxie są małe i za małe ramki mogą nam wypaść i będzie nieszczelnie.
- Peck
- Lubiący błoto
- Posty: 77
- Rejestracja: 12 paź 2010, 16:06
- Motocykl: Yamaha TT600R
Yamaha TDM 850 - Lokalizacja: Gdańsk
Re: Filtr gąbkowy do TT600R
Ostatnio pytałem o cenę tego filtra w serwisie Yamaha i powiedzieli około 150 zł.
Czyli nie jest już tak źle.
Czyli nie jest już tak źle.
- mnich_88
- Lubiący błoto
- Posty: 43
- Rejestracja: 15 kwie 2014, 12:04
- Motocykl: Yamaha TT600R
Re: Filtr gąbkowy do TT600R
może i tak, ale z oryginalną ramką gorzej się go pierze
- Piekny
- Po kostki w błocie
- Posty: 161
- Rejestracja: 22 kwie 2013, 15:02
- Motocykl: Yamaha TT600R 2001 5CH4
Re: Filtr gąbkowy do TT600R
Ja dawałem około 160zł, za nówke w ASO, co jak co ale przy naszych motkach gdzie zamienniki są tak gówniane, że gaźnik mógł by je zassać do środka uważam że lepiej dopłacić do oryginalnego który po odpowiednim montażu i regularnym czyszczeniu jest prawie że wieczny.
Po za tym nie wiem jak te twinairy ale oryginał posmarowany na całym rancie smarem łożyskowym i wsadzony w airbox nie puszcza grama lewego powietrza i nawet wody jeśli pechowo lekko podtopimy motka - miałem nieprzyjemność sprawdzić. Pierwsza część gdzie jest "brudne" powietrze była zroszona wodą, za to na "czysta" cześć była idealnie sucha.
Po za tym nie wiem jak te twinairy ale oryginał posmarowany na całym rancie smarem łożyskowym i wsadzony w airbox nie puszcza grama lewego powietrza i nawet wody jeśli pechowo lekko podtopimy motka - miałem nieprzyjemność sprawdzić. Pierwsza część gdzie jest "brudne" powietrze była zroszona wodą, za to na "czysta" cześć była idealnie sucha.
