Strona 2 z 2

Re: Kompatybilność modułów

: 21 lip 2012, 18:34
autor: Gacek
Zapytam ? czy lewy karter 3tb tez nie jest inny ? bo jak pamiętam kiedyś przymierzałem uszczelki miałem zestaw kompatybilny do wszystkich wersji i o ile dobrze pamiętam to żadna inna nie pasuje .3tb ma w lewej polowce otwór na koło pośrednie do rozrusznika inaczej tez wygląda sprawa kanałów olejowych z tego powodu trochę inaczej to wszystko tam wyglada.

Re: Kompatybilność modułów

: 21 lip 2012, 19:02
autor: mazi
Gacek pisze:Zapytam ? czy lewy karter 3tb tez nie jest inny ? bo jak pamiętam kiedyś przymierzałem uszczelki miałem zestaw kompatybilny do wszystkich wersji i o ile dobrze pamiętam to żadna inna nie pasuje .3tb ma w lewej polowce otwór na koło pośrednie do rozrusznika inaczej tez wygląda sprawa kanałów olejowych z tego powodu trochę inaczej to wszystko tam wyglada.
Jeszcze na 100% nie wiem. Mamy dodatkowy dekiel pod mniejsze magneto (tak jak w 3TB) i tam otwory pasują.

Re: Kompatybilność modułów

: 21 lip 2012, 20:12
autor: terenowiecc
Powinno to grać ale już dzisiaj nie mieliśmy czasu obadać. Po niedzieli się sprawdzi dokładnie.

Re: Kompatybilność modułów

: 03 sie 2012, 10:09
autor: terenowiecc
Podam dla potomnych: Zarówno dekiel jak i magneto jest w pełni kompatybilne pomiędzy 3TB a starymi Tenere.
Mam jeszcze pytanko, czy większa liczba zwojów na cewkach o czymś świadczy? Wpływa na moc w jakiś sposób?
Pytanie zapewne banalne ale dla mnie niezupełnie bo tępy jestem jeżeli o prąd chodzi :lol:

Re: Kompatybilność modułów

: 04 sie 2012, 17:21
autor: Gacek
Właściwie
to pasowało by w tym momencie zdjęciami udokumentować taki fakt bo sprzeczność informacji jaka panuje w sieci to po prostu wielka porażka i mnie osobiście nic nie mówi słowo stara Tenera tak jak model 3tb który ciągnie się pasmem wychodzących podwersji .Ilu ludzi tyle zdań.

.

Re: Kompatybilność modułów

: 10 sie 2012, 18:40
autor: terenowiecc
Mowa o silniku 1VJ z roku 1987 i 3TB z roku 1996. Obydwa silniki posiadają rozrusznik. Wszystko jest mocowane w ten sam sposób i wszystko pasuje, każda jedna śruba.

Re: Kompatybilność modułów

: 31 sie 2012, 18:03
autor: Pawlo
Natknąłem się jeszcze na taką stronkę, nie wiem czy widziałeś?
http://www.xt600.de/xt_werkstatt/_baste ... in_1vj.htm
Gość robi przeszczep z 3TB do 1VJ, tylko nie wiem co on tam sprechen, bo to nie mój język :mrgreen:

Re: Kompatybilność modułów

: 31 sie 2012, 18:16
autor: terenowiecc
Pawlo pisze:Natknąłem się jeszcze na taką stronkę, nie wiem czy widziałeś?
http://www.xt600.de/xt_werkstatt/_baste ... in_1vj.htm
Gość robi przeszczep z 3TB do 1VJ, tylko nie wiem co on tam sprechen, bo to nie mój język :mrgreen:
Widziałem, rozumiem tyle co Ty :lol:
Z grubsza przetłumaczyłem to kiedyś sobie.
Ogólnie sam silnik pasuje plug&play tylko elektrykę 1VJ trzeba ogarnąć pod silnik 3TB i można to zrobić na dwa sposoby:
1. Przerzucić całe bebechy wraz z deklem z 1VJ do 3TB: magneto, altek, dekiel - wszytsko pasuje, chwila roboty i gra. Ja tak właśnie zrobiłem.
2. Pobawić się w kabelkach i to podłączyć ale to już wymaga chociaż minimum wiedzy o elektronice a, że ja lewy w tych tematach jestem to się nie bawiłem w to. Drugi sposób jest dokładnie opisany i rozrysowany na niemieckiej stronie z linku wyżej.

Ogólnie niemieckie strony mnie zadziwiają, można tam znaleźć dosłownie wszystko na temat XT. Szkoda, że języka nie ogarniam nic a nic :klnie:

No tak, wygadałem się co motam. Niedługo temat na forum będzie

Re: Kompatybilność modułów

: 11 mar 2014, 17:36
autor: bany0071
Witam, mój problem polega na uporządkowaniu kablologii we wtyczce do 'czarnej skrzynki' czyli do modułu, posiadam ttr 250 z elektrycznym rozrusznikiem, oznaczenie modułu to 0J41, słowem który kabelek w której dziurce, nie wszystkie dwa kable wiszą luźno, czarny jest podłączony do czerwono czarnego czyli 2w1. Serwisówka również pokazuje coś innego, także zwyczajnie proszę o zdjęcia waszych wtyczek do modułu widocznymi kolorami kabli, myślę że to pomoże mi je uporządkować.
tak to mniej więcej u mnie wygląda:
Obrazek

Re: Kompatybilność modułów

: 18 mar 2020, 20:56
autor: Dariusz87
Elo.
dzekson pisze:Nie podejdzie takie podłączenie.

Są niekompatybilne elektrycznie i funkcjonalnie: silnik z roku '96 wymaga modułu TCI (tranzystorowy/cyfrowy),
podczas gdy elektronika z '87 roku to układ CDI (pojemnościowy/tyrystorowy/analogowy)[/b
Modele XT600 robione do roku 1989 włącznie, takie jak:
34L/55W/43F/3AJ/1VJ/3UW/59X/3SW/36A/5Y1/5Y3/2KF/2NF/3TB(kickstart only)
są są wyposażone w moduły CDI funkcjonalnie kompatybilne, chociaż mogą mieć różne konektory i kolory kabli,
a także posiadać dodatkowe następujące przewody:
- niebieski do czujnika biegu neutralnego
- niebiesko/żółty do czujnika rozłożenia podpórki bocznej
- błękitny do kontrolki biegu neutralnego
Te dodatkowe kable modułu nie wpływają na poprawność pracy w innym modelu z listy pod warunkiem
ich odpowiedniego podłączenia.

Od roku 1990 XT600 wyposażone są w zapłon TCI i dotyczy to modeli:
3TB(electric start)/3UW/3UX/DJ02/4PT
i moduły z tych modeli są teoretycznie kompatybilne elektrycznie i funkcjonalnie.


Teoretycznie? A jak jest to w praktyce? ktoś coś wie? wiem że temat stary ale potrzeba mi odp na to czy podejdzie mi modul 4PT-82305-01 w miejsce 3TB-82305-00