Strona 2 z 5

Re: W deszczu gasnie !

: 15 cze 2012, 13:58
autor: Aruś
Można coś z tym zrobić? I gdzie kupię nowa cewke prócz ASO ? Albo z jakiego moto dopasuje?

Re: W deszczu gasnie !

: 15 cze 2012, 14:04
autor: Magic
no mógłbyś próbować to jakoś zaizolować, albo najlepiej zalać żywicą epoksydową. Powinieneś szukać cewki z podobną impedancją, ale z kupnem nie powinno być problemu bo części od XT na allegro jest jak "mrówków"
P.S.
W którym miejscu dokładnie masz pęknięcie? Możesz zrobić tego zdjęcie?

Re: W deszczu gasnie !

: 15 cze 2012, 14:14
autor: Aruś
Sprawdze bo narazie nigdzie nie widziałem pęknięcia. Na Allegro tylko jedna oferta do xt;(

Re: W deszczu gasnie !

: 15 cze 2012, 14:18
autor: Magic
do TT z pewnością jest taka sama cewka.

Re: W deszczu gasnie !

: 15 cze 2012, 18:30
autor: Aruś
Na allegro tylko jedna oferta, jutro zadzownie.
XT po 1990r ma zmienione cos w elektryce. Cewka jest tranzystorowa? Tak mi elektryk mowil... Więc nie wiem czy podejdzie ze starszych XT.
Jesli ktos znajdzie oferte Cewki to prosze podajcie linka.

Re: W deszczu gasnie !

: 15 cze 2012, 18:47
autor: Magic
Aruś pisze:Cewka jest tranzystorowa?
Nic z tych rzeczy! Cewka zapłonowa, czy jak kto woli wysokiego napięcia to zwykły transformator z pierwotnym i wtórnym uzwojeniem-nic więcej.

Tranzystorowy to możesz mieć jedynie zapłon, i dlatego masz jednostkę C.D.I. ze stałą mapą zapłonu. Wgląd do danych, masz w serwisówce.

Re: W deszczu gasnie !

: 15 cze 2012, 21:33
autor: terenowiecc
Aruś pisze:Sprawdze bo narazie nigdzie nie widziałem pęknięcia. Na Allegro tylko jedna oferta do xt;(
Pytaj po ludziach, którzy ogłaszają całe motocykle na części - tak najłatwiej znaleźć i ceny do przeżycia się trafiają bo tak jednostkowo jak wystawiają to już nie wiedzą ile wołać.

Re: W deszczu gasnie !

: 15 cze 2012, 23:06
autor: dzekson
Aruś pisze:...Więc nie wiem czy podejdzie ze starszych XT...
Nie podejdzie!!! ten elektryk ma rację.
Magic pisze: Nic z tych rzeczy! Cewka zapłonowa, czy jak kto woli wysokiego napięcia to zwykły transformator z pierwotnym i wtórnym uzwojeniem-nic więcej.
Tranzystorowy to możesz mieć jedynie zapłon, i dlatego masz jednostkę C.D.I. ze stałą mapą zapłonu. Wgląd do danych, masz w serwisówce.
Hola, hola, na szybko odpisuję aby Aruś nie posłuchał przypadkiem tej rady i nie kupił cewki od starszej XT bo ona jest pod zapłon CDI, a nie tranzystorowy TCI jak w nowszych modelach.
Tak, cewka to rodzaj transformatora, ale cewki od zapłonu CDI i od TCI mają różne ilości zwojów i inne przełożenia, więc nie będą zamienne. Być może podmieniona cewka będzie pracować dając jakąś tam iskrę jednak o złych parametrach, a wcześniej czy później dojdzie do uszkodzenia modułu zapłonowego.
Gdy potrzeba będzie więcej teorii na ten temat, postaram się to wyjaśnić.
Tymczasem proszę brać pod uwagę, że zapłon CDI wymaga innej cewki niż zapłon TCI.

Re: W deszczu gasnie !

: 16 cze 2012, 11:04
autor: Gacek
dzakson lub ktos kojarzący ? od których roczników montowany jest zapłon TCI cyfrowy ? bo delikatnie zgłupiałem wszystko powinno wskazywać ze mam u siebie CDI ale na ile kumam temat mam w module mikroprocesor i dwa sterowane nim tyrystory .
Pewnie nigdy bym nie zwrócił na ten fakt uwagi ale czasami jak się rozkrece i nie zwrócę uwagi to się za bardzo moto na obroty wykreca i to odcina mi się ładowanie :roll: zapala czerwona kontrolka nie mam obrotomierza ale motocykl kreci mi się dużo wyżej niż np tt kolegi :roll: .
Po za niepokojącym wizualnie widocznym faktem ze chyba miałem już chyba kopane w module bo mam obiekcje do orginalnosci jednego z triaków .
Aruś mam nadzieję ze się nie pogniewasz ze wcinam się w temat ale z tego co wiem, mamy podobne wersje :? a natknołem się na dane rezystencji dla cewki które nie potwierdzają kompatybilności tego modelu z starszymi ani z nowszymi modelami z tym ze oznaczony był literką K .
Bo :klnie: dojść za tymi wszystkimi oznaczeniami i sprzecznościami podawanymi w rożnych źródłach i niejednoznacznych opisach można kolor włosów stracić o wydrapaniu glacy nawet nie będę wspominał .
Nasz portal tez jest daleki od prawdy :panika: o realiach nawet nie będę wspominał :evil: .

Re: W deszczu gasnie !

: 17 cze 2012, 13:29
autor: dzekson
Gacek pisze:dzakson lub ktos kojarzący ? od których roczników montowany jest zapłon TCI cyfrowy ? bo delikatnie zgłupiałem wszystko powinno wskazywać ze mam u siebie CDI ale na ile kumam temat mam w module mikroprocesor i dwa sterowane nim tyrystory .
Pewnie nigdy bym nie zwrócił na ten fakt uwagi ale czasami jak się rozkrece i nie zwrócę uwagi to się za bardzo moto na obroty wykreca i to odcina mi się ładowanie :roll: zapala czerwona kontrolka nie mam obrotomierza ale motocykl kreci mi się dużo wyżej niż np tt kolegi :roll: .
Po za niepokojącym wizualnie widocznym faktem ze chyba miałem już chyba kopane w module bo mam obiekcje do orginalnosci jednego z triaków.
(...)
Nasz portal tez jest daleki od prawdy :panika: o realiach nawet nie będę wspominał :evil: .
Tak na 100% nie jestem pewien do których roczników, ale na pewno wersja XT600K robiona od 1991 roku ma jeszcze zapłon CDI
Ale powiem Ci, że nie tylko my tutaj mamy z tym problem, Yamaha tak zamieszała w tych nietypowych seriach robionych na niektóre rynki, że nawet zamówienie czegoś oczywistego w ASO wymaga podania VIN motocykla, a i tak jest ryzyko, że otrzymana część będzie inna :klnie:
Na pewno masz coś grzebane w module. Podejdz do sprawy od tyłu jakby - zmierz rezystancję cewki zapłonowej to coś może powie o rodzaju zapłonu jaki masz, skoro są z tym wątpliwości.
Wystarczy zmierzyć jej uzwojenie wtórne i tak gdy będzie:
- 10,4 ... 15,6 kOhm : zapłon TCI
- 3,84 ... 5,76 kOhm : zapłon CDI

A mógłbyś tak w ogóle podesłać dobrej jakość fotki swojego modułu od środka jeżeli takowe posiadasz?
Może udałoby mi się coś wywnioskować i ocenić co i jak z nim jest skopane...