Strona 2 z 2

Re: olej przez filtr powietrza

: 18 wrz 2011, 18:41
autor: Gacek
Może pora rozwiązać sensownie ten problem :roll: .Ktoś rzeknie za dużo oleju dla mnie OK ale odma jest (podpięta )pod wałek balansowy a to dosyć wysoki punkt w silniku biorąc pod uwagę typ smarowania tzw "suchą miskę " i to ze praktycznie w karterach zalega znikoma cześć całej oliwy .Moim zdaniem bez wzgl. na typ 0.7 l to maks co udało mi się normalnie odpuscić , jakieś 0.3 lezy w miskach nad głowicą , 0.1 w filtrze i podejrzewam ze nie dużo więcej jak 0.2- 0.3 wypełnia kanały skrzyni ukł korbowy oraz jest rozrzucone po magnecie i sprzęgle.Moim zdaniem ta usterka jest wynikiem usterki na układzie który zasila 2 sekcja pompy smarującej(ale to taki ogólnik).Bezsens zdiagnozowania całej sprawy leży po stronie całkowitego rozebrania i weryfikacji uszczelnień na balansie a potem na wałkach skrzyni w zaleznosci od wersji może dotyczyć też zaślepki na wałku atakującym doprowadzającym oliwę na tarcze sprzęgła . Uważam ze zbyt duży poziom oliwy w układzie nie powinien się objawiać jego brakiem w zbiorniku :!: a wręcz odwrotnie .
Co do szlifu i rzekomej padaki reszty podzespołów to mogę się zgodzić jak masz natłuczone tym 100 kkm :lol: i serwisowane na zasadzie olej ma przebieg 2 kkm wiec jeżdżę nim już 5 rok i nie zmieniam - to samo dotyczy zawieszenia ,ukł hamulcowego itp.Gdzie płyny należy wymieniać przy przebiegach - ale nie tylko bo czas tez robi swoje.

Re: olej przez filtr powietrza

: 18 wrz 2011, 20:16
autor: Joshamee
no ok ale wciaz pozostaje problem taki ze ten olej spierdziela gdzies , raz jest raz go nie ma, wykapie pod motor a jakos by to trzebabylo doprowadzic do stanu w ktorym sie cos takiego nie dzieje. Czyli chyba najlepszym rozwiazaniem bedzie oddanie go mechanikowi od motorow i niech chlop szuka co to moze byc chociaz takim sposobem to mi moze kosztow nawalic na niepotrzebnych wymianach ... wg zegarow motor ma przejechane 15 tys w ciagu 11 lat, a olej jest nowy bo zaraz bo zakupie wymienialem olej i naped