Re: olej przez filtr powietrza
: 18 wrz 2011, 18:41
Może pora rozwiązać sensownie ten problem
.Ktoś rzeknie za dużo oleju dla mnie OK ale odma jest (podpięta )pod wałek balansowy a to dosyć wysoki punkt w silniku biorąc pod uwagę typ smarowania tzw "suchą miskę " i to ze praktycznie w karterach zalega znikoma cześć całej oliwy .Moim zdaniem bez wzgl. na typ 0.7 l to maks co udało mi się normalnie odpuscić , jakieś 0.3 lezy w miskach nad głowicą , 0.1 w filtrze i podejrzewam ze nie dużo więcej jak 0.2- 0.3 wypełnia kanały skrzyni ukł korbowy oraz jest rozrzucone po magnecie i sprzęgle.Moim zdaniem ta usterka jest wynikiem usterki na układzie który zasila 2 sekcja pompy smarującej(ale to taki ogólnik).Bezsens zdiagnozowania całej sprawy leży po stronie całkowitego rozebrania i weryfikacji uszczelnień na balansie a potem na wałkach skrzyni w zaleznosci od wersji może dotyczyć też zaślepki na wałku atakującym doprowadzającym oliwę na tarcze sprzęgła . Uważam ze zbyt duży poziom oliwy w układzie nie powinien się objawiać jego brakiem w zbiorniku
a wręcz odwrotnie .
Co do szlifu i rzekomej padaki reszty podzespołów to mogę się zgodzić jak masz natłuczone tym 100 kkm
i serwisowane na zasadzie olej ma przebieg 2 kkm wiec jeżdżę nim już 5 rok i nie zmieniam - to samo dotyczy zawieszenia ,ukł hamulcowego itp.Gdzie płyny należy wymieniać przy przebiegach - ale nie tylko bo czas tez robi swoje.


Co do szlifu i rzekomej padaki reszty podzespołów to mogę się zgodzić jak masz natłuczone tym 100 kkm
