no i mam zagwostkę... a w czym TT600 czy TTR600 są lepsze od XT600??endumazi pisze:poszedłbym o krok do przodu i zaproponował TT600 lub TTR600 + bigbańka...
XT600 - jaki typ??
- KAJOW
- Lubiący błoto
- Posty: 72
- Rejestracja: 06 maja 2011, 01:08
- Motocykl: XT 600 Z Ténéré 3AJ
Re: XT600 - jaki typ??
- loko
- Po kostki w błocie
- Posty: 121
- Rejestracja: 06 mar 2010, 16:00
- Motocykl: TT600R
- Lokalizacja: Toruń
Re: XT600 - jaki typ??
Zawieszenie …. Zawieszenie, zawieszenie i hamulce, hamulce.hamulce. to w sumie tyle TTR ( głównie TTR) to takie XT z lat 80 ale z mega zawieszeniem w porównaniu do XT. TTs TTRE itp. To takie XT z nowych lat ale tez z lepszym zawieszeniem…takie jest moje zdanie
.
TTR, mimo że ma klasyczny teleskop ma duzy skok i pełna regulację a lagi solidne bo 46mm, tył i przód pełna regulacja odbicia i dobicia. No i najmniejsza masa ze wszystkich. Miałem przyjemność jeździć XT i nie ma porównania. TTR suniesz 80-90 i zawieszenie wszystko wybiera a na XT to już spora adrenalina … jest też inny kąt główki ramy bardziej „ pionowy” który tyż ułatwia jazdę w terenie.. silnik to praktycznie jak w starych XT z lat 80. Jeśli już nie chcesz TT to tylko XT z lat 80
i początku 90
lub jeszcze „Japońskie TT” z lat 80…
http://www.rallye-tenere.net/Stamb_tt_600.htm
A może że tak … KTP 640 adventure ??? ja się strasznie napaliłem ale tak przyzwyczaiłem się to jedwabistej pracy silnika w ttr
ze nie wytrzymał bym na tym KTM-e… 

TTR, mimo że ma klasyczny teleskop ma duzy skok i pełna regulację a lagi solidne bo 46mm, tył i przód pełna regulacja odbicia i dobicia. No i najmniejsza masa ze wszystkich. Miałem przyjemność jeździć XT i nie ma porównania. TTR suniesz 80-90 i zawieszenie wszystko wybiera a na XT to już spora adrenalina … jest też inny kąt główki ramy bardziej „ pionowy” który tyż ułatwia jazdę w terenie.. silnik to praktycznie jak w starych XT z lat 80. Jeśli już nie chcesz TT to tylko XT z lat 80


http://www.rallye-tenere.net/Stamb_tt_600.htm
A może że tak … KTP 640 adventure ??? ja się strasznie napaliłem ale tak przyzwyczaiłem się to jedwabistej pracy silnika w ttr


motorynka(1996-1999)...jawka50(1999-2000)...mz150(2000-2001)...mz251(2001-2006)...gs500e(2003,5-2007)...TT600R(2007-
- KAJOW
- Lubiący błoto
- Posty: 72
- Rejestracja: 06 maja 2011, 01:08
- Motocykl: XT 600 Z Ténéré 3AJ
Re: XT600 - jaki typ??
a jak TT zachowuje się na asfalcie w porównaniu do XT?? która na czarnym wypada na korzyść??
- loko
- Po kostki w błocie
- Posty: 121
- Rejestracja: 06 mar 2010, 16:00
- Motocykl: TT600R
- Lokalizacja: Toruń
Re: XT600 - jaki typ??
Jeśli idzie o pewność prowadzenia to TTR jest sztywniejszy, ale ma minusy. Jest wysoki i lekki, i czuć podmuchy wiatru dość mocno, powyżej 120 jedzie się już nie przyjemnie mi najlepiej ok. 90-110. No i jedna sprawa kanapa…
. Ja dopiero po 2 latach przyzwyczaiłem tyłek do wypadów większych niż 100km na jeden raz ..W XT jest na pewno bardziej tapczanowata i wygodniejsza, no i brak rozrusznika w ttr czasami tyż daje w kość..




motorynka(1996-1999)...jawka50(1999-2000)...mz150(2000-2001)...mz251(2001-2006)...gs500e(2003,5-2007)...TT600R(2007-
- KAJOW
- Lubiący błoto
- Posty: 72
- Rejestracja: 06 maja 2011, 01:08
- Motocykl: XT 600 Z Ténéré 3AJ
Re: XT600 - jaki typ??
no to jednak TTR odpada...
szukam zatem Tenerki
szukam zatem Tenerki
- loko
- Po kostki w błocie
- Posty: 121
- Rejestracja: 06 mar 2010, 16:00
- Motocykl: TT600R
- Lokalizacja: Toruń
Re: XT600 - jaki typ??
No niestety nie ma nic idealnego, ale są tacy, co na TTr dojechali do RPA i Syberii wiec się da
… jeśli myślisz o małych wypadach szutrowych i jeździe w niedalekie wycieczki po asfalcie to może faktycznie lepiej XT. Ale jak jakieś dalsze wypady terenowe to ja brał bym TTR w XT obładowany dobija strasznie na wybojach…. Jak jazda więcej w terenie to też TTR.. ale to już wiesz najlepiej sam
.


motorynka(1996-1999)...jawka50(1999-2000)...mz150(2000-2001)...mz251(2001-2006)...gs500e(2003,5-2007)...TT600R(2007-
-
- Administrator
- Posty: 1009
- Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
- Lokalizacja: LU
Re: XT600 - jaki typ??
loko pisze:Jeśli idzie o pewność prowadzenia to TTR jest sztywniejszy, ale ma minusy. Jest wysoki i lekki, i czuć podmuchy wiatru dość mocno, powyżej 120 jedzie się już nie przyjemnie mi najlepiej ok. 90-110. No i jedna sprawa kanapa…. Ja dopiero po 2 latach przyzwyczaiłem tyłek do wypadów większych niż 100km na jeden raz ..W XT jest na pewno bardziej tapczanowata i wygodniejsza, no i brak rozrusznika w ttr czasami tyż daje w kość..
![]()
Na 1VJ zrobiłem najwięcej 750km jednego dnia. Było naprawdę bardzo komfortowo, tak pod względem zawieszenia jak i kanapy.
Co do rozrusznika - jeżeli silnik jest zdrowy i ma prawidłowe sprężanie to czasami (szczególnie jak człowiek styrany i technika odpalania nie jest dopracowana) można zakląć

---
Pozdrawiam
mazi
Pozdrawiam
mazi
- loko
- Po kostki w błocie
- Posty: 121
- Rejestracja: 06 mar 2010, 16:00
- Motocykl: TT600R
- Lokalizacja: Toruń
Re: XT600 - jaki typ??
Nie do końca ja TTR mam 4 lata i odpalanie mam perfekt. Tylko jak moto raz na X km zaliczy glebę to bywa różnie. Z doświadczenia wiem, że lepiej od razu zgasić… to odpali ładnie, ale jak jest taka gleba, że zaraz „wstanę
„ moto już pyrka a tu jeszcze gaz żeby nie zgasł, ale jednak zgasł
to jak się zdrowo przyleje to żadna technika nie pomoże… nie ma nic innego jak zakręcenie kranika spuszczenie paliwa z gaźnika i ładne przekopanie z 30 i więcej. Potem procedura i modlić się zeby odpalił
… jak rozgrzany się przyleje to nie jest to miłe, 




motorynka(1996-1999)...jawka50(1999-2000)...mz150(2000-2001)...mz251(2001-2006)...gs500e(2003,5-2007)...TT600R(2007-
- KAJOW
- Lubiący błoto
- Posty: 72
- Rejestracja: 06 maja 2011, 01:08
- Motocykl: XT 600 Z Ténéré 3AJ
Re: XT600 - jaki typ??
I tego się będę nauczyć musiał, bo w życiu żadnym singlem nie latałem i jak czytam o jakiś rozprężnikach (czy jakoś tak) to zastanawiam się o co kamanloko pisze:Z doświadczenia wiem, że lepiej od razu zgasić… to odpali ładnie, ale jak jest taka gleba, że zaraz „wstanę„ moto już pyrka a tu jeszcze gaz żeby nie zgasł, ale jednak zgasł
to jak się zdrowo przyleje to żadna technika nie pomoże…


- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: XT600 - jaki typ??
E tam, bez przesady z tym odpalaniem, w TT nie ma żadnych manualnych odprężników itp. Wszystko jest "automatycznie", tzn. wystarczy kopnąć
Moto mam niecały rok, a odpalam zawsze za pierwszym kopnięciem, bez żadnego ustawiania tłoka i takich tam. Normalne kopnięcie jak w motorynce
Ale na początku było ciężko 


