Łożyska główki ramy - 1 VJ
- Edi
- Lubiący błoto
- Posty: 35
- Rejestracja: 11 maja 2015, 11:13
- Motocykl: Yamaha XT 600 Tenere
Łożyska główki ramy - 1 VJ
Cześć!
Chcę założyć u siebie porządne łożyska. Z tego na ustaliłem to łożyska są jak poniżej
- górne (KOYO 3305JR, 25x47x15)
- dolne (KOYO 32006JR, wym: 30x55x17)
Stąd pytanie, czy wiecie gdzie kupić osłony przeciwpyłowe do nich?
Pozdrawiam!
Chcę założyć u siebie porządne łożyska. Z tego na ustaliłem to łożyska są jak poniżej
- górne (KOYO 3305JR, 25x47x15)
- dolne (KOYO 32006JR, wym: 30x55x17)
Stąd pytanie, czy wiecie gdzie kupić osłony przeciwpyłowe do nich?
Pozdrawiam!
- kurol
- Po kostki w błocie
- Posty: 303
- Rejestracja: 08 kwie 2017, 09:29
- Motocykl: BMW R1150GS Yamaha TTR600 TENERE 700
- Lokalizacja: Krakow
Re: Łożyska główki ramy - 1 VJ
Zadzwon np tutaj
https://specjal.com/
Moze gore tez maja
Koyo 32006 JRRS okolo 47 pln w pazdzierniku jakos kupowalem.
Oznaczenie RS znaczy ze jest juz z uszczelnieniem
https://specjal.com/
Moze gore tez maja
Koyo 32006 JRRS okolo 47 pln w pazdzierniku jakos kupowalem.
Oznaczenie RS znaczy ze jest juz z uszczelnieniem
- stożunio
- Po kostki w błocie
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 paź 2019, 06:01
- Motocykl: TT600R 2001r.
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: Łożyska główki ramy - 1 VJ
Uwaga! Są 2 typy uszczelnień JRRS i JRRS-2, jedno uszczelnia jakby od wewnątrz a drugie z zewnątrz. Ja do TTR kupiłem to złe i musiałem wymieniać.
- kurol
- Po kostki w błocie
- Posty: 303
- Rejestracja: 08 kwie 2017, 09:29
- Motocykl: BMW R1150GS Yamaha TTR600 TENERE 700
- Lokalizacja: Krakow
Re: Łożyska główki ramy - 1 VJ
Ale gorne uszczelnienie bez problemu idzie odzyskac bo w misce siedzi.
Problem jest z dolnym a tam jest oznaczenie RS.
Przynajmniej takie lozysko siedzi rowniez w tenerce z 11 roku.
Koyo 32006 JR jest wybite na samym lozysku.
Koyo 32006 JRRS jest wybite na uszczelniaczu i razem z lozyskiem mozna kupic jako komplet.
Mozna zadzwonic to Artura,samo dolne uszczelnienie do TTR,ki kiedys u Niego kupowalem.
Tylko w ttr ida lozyska 320/28.X
Problem jest z dolnym a tam jest oznaczenie RS.
Przynajmniej takie lozysko siedzi rowniez w tenerce z 11 roku.
Koyo 32006 JR jest wybite na samym lozysku.
Koyo 32006 JRRS jest wybite na uszczelniaczu i razem z lozyskiem mozna kupic jako komplet.
Mozna zadzwonic to Artura,samo dolne uszczelnienie do TTR,ki kiedys u Niego kupowalem.
Tylko w ttr ida lozyska 320/28.X
- Edi
- Lubiący błoto
- Posty: 35
- Rejestracja: 11 maja 2015, 11:13
- Motocykl: Yamaha XT 600 Tenere
Re: Łożyska główki ramy - 1 VJ
Dzięki! W taki razie górne uszczelnienie odzyskuję, dolne łożysko biorę z uszczelnieniem JRRS.
- Tygrys
- Po kostki w błocie
- Posty: 471
- Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
- Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600
Re: Łożyska główki ramy - 1 VJ
Nie odzyskuje się takich rzeczy jak masz rozebrane dawaj nowe inaczej za chwile będziesz robił drugi raz.
- Edi
- Lubiący błoto
- Posty: 35
- Rejestracja: 11 maja 2015, 11:13
- Motocykl: Yamaha XT 600 Tenere
Re: Łożyska główki ramy - 1 VJ
W końcu znalazłem chwilę aby zająć się wymianą. Poniżej kilka informacji "dla potomnych":
- klucz hakowy - idealnie pasuje JMP 722 27 22, 38-45 mm. Kosztuje poniżej 20 zł i ma otwór na klucz dynamometryczny (rozmiar 3/8), dzięki czemu można dokręcić łożysko zgodnie z manualem.
- luzowanie nakrętki półki górnej oraz łożyska warto zrobić zanim wyjmiemy lagi, w przeciwnym razie górna półka będzie się obracała razem z nakrętką
- kupiłem łożyska firmy JMT - wybór może nie najlepszy, ale nie miałem czasu na pomyłki. Widziałem jednak, że dotychczasowe łożysko miało wbudowany uszczelniacz, wiec można spokojnie górne i dole dobrać z katalogu Koyo.
- jeżeli ktoś nie ma ściągacza do łożysk (ja nie mam), to jedyny sposób jaki się sprawdził wykorzystanie klucza hakowego JMP 45-52: szlifierką lekko go "ostrzymy od wewnątrz" - tak aby zrobił się klin i wbijamy pomiędzy półkę dolną a łożysko. Inne sposoby się n[/list]ie sprawdziły: pukanie młotkiem poprzez stare łożysko tylko je wyszczerbiało, nagrzewanie palnikiem - też słabo.
Pozdrawiam!
- klucz hakowy - idealnie pasuje JMP 722 27 22, 38-45 mm. Kosztuje poniżej 20 zł i ma otwór na klucz dynamometryczny (rozmiar 3/8), dzięki czemu można dokręcić łożysko zgodnie z manualem.
- luzowanie nakrętki półki górnej oraz łożyska warto zrobić zanim wyjmiemy lagi, w przeciwnym razie górna półka będzie się obracała razem z nakrętką
- kupiłem łożyska firmy JMT - wybór może nie najlepszy, ale nie miałem czasu na pomyłki. Widziałem jednak, że dotychczasowe łożysko miało wbudowany uszczelniacz, wiec można spokojnie górne i dole dobrać z katalogu Koyo.
- jeżeli ktoś nie ma ściągacza do łożysk (ja nie mam), to jedyny sposób jaki się sprawdził wykorzystanie klucza hakowego JMP 45-52: szlifierką lekko go "ostrzymy od wewnątrz" - tak aby zrobił się klin i wbijamy pomiędzy półkę dolną a łożysko. Inne sposoby się n[/list]ie sprawdziły: pukanie młotkiem poprzez stare łożysko tylko je wyszczerbiało, nagrzewanie palnikiem - też słabo.
Pozdrawiam!
- kurol
- Po kostki w błocie
- Posty: 303
- Rejestracja: 08 kwie 2017, 09:29
- Motocykl: BMW R1150GS Yamaha TTR600 TENERE 700
- Lokalizacja: Krakow
Re: Łożyska główki ramy - 1 VJ
Odjales odpowiednia ilosc Nm podczas ustawiania klucza dynamometrycznego ?
Jesli nie,to dokreciles grubo za mocno bo zwiekszylo Ci sie ramie.
Jesli nie,to dokreciles grubo za mocno bo zwiekszylo Ci sie ramie.