obniżenie XT
-
- Czyścioch
- Posty: 11
- Rejestracja: 18 gru 2013, 12:22
- Motocykl: simson
obniżenie XT
Witam,
czy XT 600 3TB można w łatwy sposób obniżyć? Mam na myśli tutaj wymianę tzw. kości w tylnym zawieszeniu.
Szukałem informacji na ten temat ale nie mogę znaleźć nic konkretnego. Nie wiem jaką konstrukcję zawieszenia ma XT, bo w niektórych motocyklach są proste kości które można zrobić z jakiego z mocniejszego płaskownika.
Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam
czy XT 600 3TB można w łatwy sposób obniżyć? Mam na myśli tutaj wymianę tzw. kości w tylnym zawieszeniu.
Szukałem informacji na ten temat ale nie mogę znaleźć nic konkretnego. Nie wiem jaką konstrukcję zawieszenia ma XT, bo w niektórych motocyklach są proste kości które można zrobić z jakiego z mocniejszego płaskownika.
Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: obniżenie XT
Z tyłu jest konstrukcja bez kości. Jedyna możliwość obniżenia bez większej rzeźby, to wsadzenie krótszej i słabszej sprężyny, np. z 3AJ. Przód można "wpuścić" na półkach.
Re: obniżenie XT
Artur. A stosując sprężynę od 3AJ , w modelu 2KF zyskamy obniżenie motocykla? Czy raczej wysokość się nie zmieni?
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: obniżenie XT
W 2KF zdaje się jest amor z możliwością przekładania pierścienia położenia górnego kielicha. Nie wiem jak z długością sprężyn 2KF vs 3AJ 

Re: obniżenie XT
ArturS pisze:W 2KF zdaje się jest amor z możliwością przekładania pierścienia położenia górnego kielicha. Nie wiem jak z długością sprężyn 2KF vs 3AJ
No faktycznie,jak dzisiaj obejrzałem sobie ten amortyzator,to jest tam jakiś taki element z tworzywa.Nawet nie przyszłoby mi do głowy ,że można nim regulować wysokość tyłu motocykla
Kiedyś,jak miałem zdemontowany amortyzator,to kombinowałem że ten element pełni funkcję ustalającą położenie sprężyny,ewentualnie chroni powłokę lakierniczą sprężyny na styku z kielichem amortyzatora.