W dziwnym miejscu Fabryka montowała Moduł zapłonowy w TT.Przy porządnej jak puszczą ograniczniki skrętu może zostać zmiażdżony//uszkodzony i potem będziesz .Dodatkowo jazda w deszczu też mu raczej nie będzie sprzyjała.Pewnie został zamontowany w takim miejscu dla polepszenia chłodzenia.
Mam pytanko odnośnie sprzęgła w ttr-ce a mianowicie zaczęło ślizgać się sprzęgło na 4 i 5 biegu więc rozebrałem celem oględzin.Tarczki okazały się prawie jak nowe więc postanowiłem wymienić same sprężyny.Poczytałem na forum że w ttrce są słabe bo krótsze niż w xtku więc założyłem te dłuższe z xt ,no i narobiłem bigosu.Jednak chyba nie pasują bo nie szło dokręcić śrub i poup......m gwinty,jedna śruba się urwała a przy próbie odkręcenia pękł ten słupek na którym siedzi sprężyna.A pytanie to czy będzie pasował cały kosz z xt-ka do mojej ttr-ki lub sam środek ten na który przychodzą przekładki.Nie chcę kupować w ciemno bo już kupiłem sprężyny i okazuje się że nie pasują.
Tarcze napewno pozakladales w dobrej kolejnosci?
Dwie sie roznia od pozostalych.
Jak pomyliles to docisk nie siadl na swoim miejscu i dlatego srub Ci braklo.
Tarcze założyłem prawidłowo ,pierwsza i przedostatnia są węższe i założylem na znaki kropka i strzałka.Ale czy te dłuższe sprężyny powinny pasować? I czy kosz z XT jest taki sam?
Dziwnie postepujesz - masz stare sprezyny i nowe dłuzsze z xt jaki jest problem aby pomierzyć i porównać iosc zwojów i grubosć uzwojenia aby stwierdzic czy są kompatybilne .Druga sprawa jak udało ci się połamać słupki predzej dociagajac nieadekwatnym momentem zerwiesz gwinty wieszałeś się na tym dociagajac .
Jak podasz jakies info odnosnie kosza z ttr to mogę porównać bo gdzies zalega mi w gratach taki z xt .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Nie mierzyłem zwojów po prostu zasugerowałem się wpisem znalezionym na forum że lepiej jest założyć dłuższe z XT-ka cyt.
Re: Tarcze sprzęgła, sprężyny docisku
Postprzez Krzsiek » 04 cze 2013, 21:45
Przerabiałem temat ślizgającego sprzęgła na sobie.
Tak jak wcześniej pisali, TTR była modelem do której wsadzali krótsze sprężyny niż do wszystkiego innego co robili wcześniej i pożniej.
Sprężyny fabryczne w TTR maja o jeden zwój drutu mniej i średnice drutu 0,3mm grubsza (fi 2,5mm). Są tez krótsze (34,9mm) niż w innych TT i wszystkich XT (42,8mm).
Jaki tego był cel? Oszczędności? Może. Jak również niezbyt trafna decyzja, bo w kolejnej odsłonie motocykla korzystającego z tego silnika - TTRE powrócono do długich sprężyn wsadzanych od 15 lat do XT i wcześniejszych wersji TT.
U mnie sprężyny siadły po 10k od nowości. Tarczki metalowe ledwo ruszone, korkowe trzymają maksymalna grubość a sprężyny zbite i poniżej ich granicznej długości. Wystarczyła wymiana sprężyn żeby zaczęło to normalnie działać.
Zatem jak będziesz kupować sprężyny wsadź tam sprawdzone. Pasujące do XT lub TTRE, TTE, TTS. Byle nie przypisane do TTR.
Powiem tyle -
ludzie duzo wyrazają własnych opini na temat tego sprzetu opartych na definicjach wyssanych -(koniec)
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.