Termometr oleju 2 [DIY]
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 528
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Termometr oleju 2 [DIY]
W nawiązaniu do wątku o termometrze ktory jest za dlugi viewtopic.php?f=44&t=4505
oraz inspiracji z forum dominatora http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=2275
pokażę jak zrobić taki oto termometr do ttr:
Koszt całości 10zl w opcji econo i 20zl na wypasie - z przesyłka.
Na wypasie czyli z nowym korkiem bez niszczenia oryginalnego.
Co potrzebne:
Termometr: Korek z gwintem takim jak w ttr (M20x2,5) Jak już przyjdzie tak to wygląda. Termometr ma końcówkę o długości takiej jak miarka yamahowego korka, wiec pod tym względem wszystko pasuje.
oraz inspiracji z forum dominatora http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=2275
pokażę jak zrobić taki oto termometr do ttr:
Koszt całości 10zl w opcji econo i 20zl na wypasie - z przesyłka.
Na wypasie czyli z nowym korkiem bez niszczenia oryginalnego.
Co potrzebne:
Termometr: Korek z gwintem takim jak w ttr (M20x2,5) Jak już przyjdzie tak to wygląda. Termometr ma końcówkę o długości takiej jak miarka yamahowego korka, wiec pod tym względem wszystko pasuje.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2015, 10:51 przez Krzsiek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 528
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Termometr oleju 2
Dalej trzeb będzie to trochę przerobić. Można ściąć uchwyt chińskiego korka, choć lepiej zostawić trochę więcej żeby później łatwiej było przykręcać i zakręcać. Będzie za co złapać:
W korku trzeba zrobić otwór. Powinien być symetryczny. Przy wiertle o średnicy 3.8mm czujnik termometru jest na wcisk i raz, że nie wypadnie a dwa powinien uszczelnić połączenie: Obcinamy miarke A tu jeszcze jest wycięte zagłębienie w które schowa się nakrętka termometru.
W korku trzeba zrobić otwór. Powinien być symetryczny. Przy wiertle o średnicy 3.8mm czujnik termometru jest na wcisk i raz, że nie wypadnie a dwa powinien uszczelnić połączenie: Obcinamy miarke A tu jeszcze jest wycięte zagłębienie w które schowa się nakrętka termometru.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2015, 10:47 przez Krzsiek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 528
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Termometr oleju 2
Z drugiej strony wygląda to tak:
W otwór wchodzi termometr:
Złożone w porównaniu do oryginału:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 528
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Termometr oleju 2
Kolejna cześć, miarka.
Czujka termometru to rurka, wiec nie można tego zgnieść, piłować lub dziurawić bo termometr przestanie działać.
Tutaj zrobiłem male rowki. Można to zrobić kładąc rurkę na czymś płaskim i przewałkować ja czyms twardym o wyraźnej krawędzi. Role miarki spełnia również okienko w zbiorniku oleju, wiec w zasadzie nie ma potrzeby tej miarki. Sprawdzając przez okienko nie trzeba w dodatku odkręcać korka.
I na koniec tak się to prezentuje:
Zalety:
Można coś zrobić własnoręcznie co działa bez problemu.
Kosztuje to 1/5 gotowego termometru.
Termometr do piekarnika jest zrobiony z nierdzewki, wiec nie zardzewieje. Jeśli go uszkodzisz kupujesz nowy za 10zl.
Przed jazda można sprawdzić jaka jest temperatura - również w zimę, skala jest od -40
W dodatku termometr sprawia wrażenie, że jest pod pewnym względem lepiej zrobiony.
W gotowych sprzedawanych do moto wskazówka jest w glicerynopodobnym płynie. Ma to stabilizować wskazówkę podczas drgań. W rzeczywistości gliceryna bardzo szybko wycieka i wskazówka lata jak oszalała jeśli przenoszą się na nią drgania silnika.
W tym termometrze żadnej gliceryny nie ma i mimo drgań wskazówka trzyma się stabilnie.
A jeśli ktoś chce przeprowadzić tuning zawsze moze dodac troche mocy optycznej:

Czujka termometru to rurka, wiec nie można tego zgnieść, piłować lub dziurawić bo termometr przestanie działać.
Tutaj zrobiłem male rowki. Można to zrobić kładąc rurkę na czymś płaskim i przewałkować ja czyms twardym o wyraźnej krawędzi. Role miarki spełnia również okienko w zbiorniku oleju, wiec w zasadzie nie ma potrzeby tej miarki. Sprawdzając przez okienko nie trzeba w dodatku odkręcać korka.
I na koniec tak się to prezentuje:
Zalety:
Można coś zrobić własnoręcznie co działa bez problemu.
Kosztuje to 1/5 gotowego termometru.
Termometr do piekarnika jest zrobiony z nierdzewki, wiec nie zardzewieje. Jeśli go uszkodzisz kupujesz nowy za 10zl.
Przed jazda można sprawdzić jaka jest temperatura - również w zimę, skala jest od -40

W dodatku termometr sprawia wrażenie, że jest pod pewnym względem lepiej zrobiony.
W gotowych sprzedawanych do moto wskazówka jest w glicerynopodobnym płynie. Ma to stabilizować wskazówkę podczas drgań. W rzeczywistości gliceryna bardzo szybko wycieka i wskazówka lata jak oszalała jeśli przenoszą się na nią drgania silnika.
W tym termometrze żadnej gliceryny nie ma i mimo drgań wskazówka trzyma się stabilnie.
A jeśli ktoś chce przeprowadzić tuning zawsze moze dodac troche mocy optycznej:

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Termometr oleju 2 [DIY]
Patent świetny
Jedynym problemem jest w sumie kontrola w czasie jazdy, nie zawsze jest możliwość wygięcia się i popatrzenia pod nogę
W starszej TT bagnet jest jeszcze głębiej, także może być jeszcze gorzej.

Jedynym problemem jest w sumie kontrola w czasie jazdy, nie zawsze jest możliwość wygięcia się i popatrzenia pod nogę

-
- Po ośki w błocie
- Posty: 528
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Termometr oleju 2 [DIY]
W zeszłym roku nie było, ale już jest. Chiński przemysł jest niezawodny http://www.ebay.co.uk/itm/111801619227
-
- Lubiący błoto
- Posty: 26
- Rejestracja: 25 kwie 2016, 21:03
- Motocykl: Yamaha TT600R
- Lokalizacja: Kielce
Re: Termometr oleju 2 [DIY]
Super sprawa z tym termometrem. Sam sie glowie co zastosowac bo te dedykowane motocyklowe to troche przesada jesli chodzi o cene. Myslalem nad elektronicznym ale jakos wole analogowe rozwiazania bezbateryjne
Z tym dogladaniem w czasie jazdy moze byc klopot ale wiadomo jesli chodzi o bezpieczenstwo naszego silnika to mozna zrobic krotki postoj i spojrzec. I tak przegladajac termometry tarczowe natknalem sie na takie z kapilara.
Wyglada to tak :
http://jjtermometry.pl/wp-content/uploa ... a-15mb.jpg
Na aledrogo mozna kupic juz za ok.30zl i widzialem tez takie ktore byly do piecow CO i mialy sonde z mocowaniem pod srube.
Tak sie nad tym zastanawiam czy taki termometr moglby znalesc zastosowanie w moto i gdzie taka sonde trzeba by umiescic zeby wskazania byly w miare rzetelne. Myslalem zeby odczyt byl gdzies blisko kierownicy a przewod schowac pod bak sonde umieszczajac blisko zbiornika oleju albo wewnatrz przez korek.Moze ktos mial podobne przemyslenia albo proby montazu u siebie w moto?

Wyglada to tak :
http://jjtermometry.pl/wp-content/uploa ... a-15mb.jpg
Na aledrogo mozna kupic juz za ok.30zl i widzialem tez takie ktore byly do piecow CO i mialy sonde z mocowaniem pod srube.
Tak sie nad tym zastanawiam czy taki termometr moglby znalesc zastosowanie w moto i gdzie taka sonde trzeba by umiescic zeby wskazania byly w miare rzetelne. Myslalem zeby odczyt byl gdzies blisko kierownicy a przewod schowac pod bak sonde umieszczajac blisko zbiornika oleju albo wewnatrz przez korek.Moze ktos mial podobne przemyslenia albo proby montazu u siebie w moto?
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 528
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Termometr oleju 2 [DIY]
Kapilara to rurka. Wiec nie moze to pracowac bo zaraz peknie. Mocownaie na kierownicy odpada.Romualdo pisze: Tak sie nad tym zastanawiam czy taki termometr moglby znalesc zastosowanie w moto i gdzie taka sonde trzeba by umiescic zeby wskazania byly w miare rzetelne. Myslalem zeby odczyt byl gdzies blisko kierownicy a przewod schowac pod bak sonde umieszczajac blisko zbiornika oleju albo wewnatrz przez korek.Moze ktos mial podobne przemyslenia albo proby montazu u siebie w moto?
Jesli chcialbys gotowe rozwiązanie, to znalalazlem cos takiego.
Termometr do 150, wodoodporne na baterie. Cena o 100 wiecej od kapilary i podobna do tych okraglych wkrecanych w miejsce korka.
http://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText=RL-TM003
Z tego co widze to jest kilka wersji, lacznie z woltomierzem i licznikiem godzin w wersji wypasionej.
http://www.aliexpress.com/item/Digital- ... 42785.html
czy zegarkiem i woltomierzem
http://www.aliexpress.com/item/Runleade ... 12125.html
i inne
http://www.aliexpress.com/wholesale?Sea ... hermometer+
Taniej niz to wyzej, termometr na kablu do 150 stopni za 40zl
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... +sonda+150
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 26
- Rejestracja: 25 kwie 2016, 21:03
- Motocykl: Yamaha TT600R
- Lokalizacja: Kielce
Re: Termometr oleju 2 [DIY]
Zastosowałem u siebie wersje analogową w korku i polecam. Sposób taki jak Krzysiek przedstawił z tą różnicą że korek pod termometr dorobił mi znajomy tokarz. Teraz docieram moto i max to trochę ponad 90 stopni. Myślę jeszcze nad dodatkowym elektronicznym ale mam w planie zakup licznika koso z wbudowanym termometrem.
- hondzior
- Po kostki w błocie
- Posty: 110
- Rejestracja: 07 sie 2015, 19:16
- Motocykl: yamaha xt600 2KF
- Lokalizacja: Mordor
Re: Termometr oleju 2 [DIY]
A nie lepiej takie coś ? Hot New Audew 2 Cal Universal Car Wskaźnik Temperatury Oleju Miernik Temp 50-150 z LED Light
http://s.aliexpress.com/2iueEzA3
(from AliExpress Android). Przynajmniej do mojej 2KF. Tylko w zbiorniczek olejowy trzeba zaingerować.
http://s.aliexpress.com/2iueEzA3
(from AliExpress Android). Przynajmniej do mojej 2KF. Tylko w zbiorniczek olejowy trzeba zaingerować.