Zerwana śruba-kontrola łańcuszka rozrządu

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
fryzjer

Re: Zerwana śruba-kontrola łańcuszka rozrządu

Post autor: fryzjer »

Hej,no i bryndza.Śruba nie puszcza.Grzałem palniczkiem,i nic..Śrubę,molestuję od kilku dni,różnymi narzędziami,i robi się ona,coraz krótsza..Nie stosowałem jak,dotychczas spawarki,poprostu się boję....Przewiduję czarny scenariusz.Wymontowanie silnika z ramy,w celu lepszego dostępu.Więc,jak Byście mogli,to Zapodajcie sposób wymontowania silnika,oczywiście taki debilo odporny.pozdrawiam.
Awatar użytkownika
RedGothic
Po kostki w błocie
Posty: 196
Rejestracja: 23 sie 2010, 19:47
Motocykl: YAMAHA XT 600 Z TENERE ^_^

Re: Zerwana śruba-kontrola łańcuszka rozrządu

Post autor: RedGothic »

Mi podczas wyjmowania kolektora uwalila sie szpika ale troszke wystawala jedyny sposob to przyspawac nakrętke i odkręcic nic innego nie wymyslisz...
Było: Motorynka , Komar1973 , WSK 3 , SHL M11 , Yamaha TT600 4GV BELGARDA...
Lepiej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach...
Jazda na motorze to najlepsza rzecz jaką można robić w ubranich...
fryzjer

Re: Zerwana śruba-kontrola łańcuszka rozrządu

Post autor: fryzjer »

Spawać?,A jak by co,to gazowo,łukiem(elektrodą),czy migomatem?Pozdro RedGothick.Nio,ale ja jednak,wolałbym "dmuchać na zimne",i wymontować silnik,aby mieć lepszy dostęp do śruby,,i całkiem jej nie ukręcić.Więc,tak:
1)RedGothick,jak byś rozwiązał technicznie ten ambaras(jak by co to zapodam fotki),,,,oczywiście jak Byś mógł.
2)Jak łopatologicznie,wymontować silnik?
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Zerwana śruba-kontrola łańcuszka rozrządu

Post autor: Gacek »

Spróbował bym dremlem rozwiercić pierwotnie cienki otwór 1 ,1.5 mm następnie większymi średnicami rozwiercając centralizować jak nie wyjdzie to dopiero bym ew demontował i jak już to bez wyciągania silnika :| .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
fryzjer

Re: Zerwana śruba-kontrola łańcuszka rozrządu

Post autor: fryzjer »

Hej.Odgrzewam temat.Jednak nie obyło się bez,wymontowania silnika.Nie miałem,więcej pomysłów jak by tę cholerną śrubę wykręcić(bez wyjmowania silnika).Próbowałem dosłownie wszystkiego,co było dla mnie osiągalne.Tzn.nafta,różnego rodzaju szczypczyki,spawarka łukowa/nakrętka,palniczek....itp.
Po wymontowaniu silnika,spiłowałem płaszczyznę śruby napunktowałem i rozwiercałem coraz "grubszymi" wiertłami.Trzonek wiertła,owinąłem papierem(żeby wiertło nie ukręciło się w śrubie).Na końcu przegwintowałem.Co do otworu,to delikatnie wiertło zeszło z osi.Tak,więc byłem zmuszony delikatnie rozwiercić otwór w napinaczu.Uszczelkę wyciąłem z grubej tektury(takiej z małego notesu) i nasączyłem bazbarwnym impregnatem do drewna(nie miałem pokostu).Także,napinacz mam już przykręcony do silnika.Co do uszczelki,to nie miałem chęci latać po sklepach(mieszkam 20 km od najbliższego sklepu motoryzacyjnego),allegrach.. itp. A zależało mi,żeby ten problem z napinaczem mieć już za sobą.Tak,więc Wszystkim bardzo dziękuję za pomysły,pewnie przydadzą się przy próbie wykręcenia innej zerwanej śruby.Ale to już temat innego postu(który niebawem założę).Widocznie mam talent do urywania śrub.pozdrawiam
fryzjer

Re: Zerwana śruba-kontrola łańcuszka rozrządu

Post autor: fryzjer »

Hej ponownie odświeżam temat.We wcześniejszym poście pisałem,że nie obyło się bez rozwiercania tej śruby.Jako,że wiertło zeszło z osi,zmuszony byłem na nowo prze gwintować otwór w cylindrze,oraz rozwiercić jeden z otworów w napinaczu.Niby wszystko trzyma.
Ale kojarzy jakoś,mi się to trochę z druciarstwem.Z resztą,cały czas mam wrażenie, że coś może mi się poluzować podczas jazdy,czy coś w tym stylu.Chciałbym,żeby było to zrobione jak należy.
I stąd moje pytanie.Czy byłoby,możliwe zalanie tego całego otworu jakąś elektrodą,a jeśli tak to jaką.Za bardzo nie jestem w temacie technik spawania,więc nie wiem czy jest to w ogóle do zrobienia.Następnie wywiercenie nowego otworu, wykonanie gwintu, a następnie założenie drugiego napinacza bez rozwiercanych otworów.Jak myślicie?
Awatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
Posty: 314
Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
Lokalizacja: Poznań

Re: Zerwana śruba-kontrola łańcuszka rozrządu

Post autor: fakir »

Jak przez 3 lata nic nie wyleciało, to już chyba nie wyleci :D
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
ODPOWIEDZ