Łożyska główki ramy
- Piekny
- Po kostki w błocie
- Posty: 161
- Rejestracja: 22 kwie 2013, 15:02
- Motocykl: Yamaha TT600R 2001 5CH4
Łożyska główki ramy
Witam
Ostatnio coraz częściej odczuwam skokowe/ząbkowe skręcanie kierownicy, początkowo myślałem że to luz do zniwelowania ale mając motka podniesionego okazało sie ze nie ma żadnych luzów.
Ostatnio dodatkowo przyuważyłem, że hamując kiedy na główkę działa dodatkowa siła, skręt delikatnie się przyblokowywuje.
Wydaje mi się ze łożyska się skończyły, nie zdziwił bym się gdyby dalej tam siedziały oryginały Yamahy z pierwszego montażu.
Zerkałem w serwisówkę, nie wyglada to na wybitnie skomplikowane ale są tam używane dwa/trzy dziwne klucze - klucz hakowy (Ring nut wrench (3):90890-01348), drugi który wygląda na zwykły płaskooczkowy i ostatni który jest jakąś przystawką dla klucza dynamometrycznego (Lock nut wrench (4):90890-01348) i przez niego dokręca się moment.
Czy można jakoś obyć się bez tych kluczy? Hakowy chyba must have ?
No i jakie łożyska polecacie, allegro kilka sztuk ma ale jakie będą najrozsądniejsze? Allbals jest chyba najbardziej mi znany ale chyba ma mieszane/złe opinie?
Z góry dziękuje.
Pozdrawiam
Piekny
Ostatnio coraz częściej odczuwam skokowe/ząbkowe skręcanie kierownicy, początkowo myślałem że to luz do zniwelowania ale mając motka podniesionego okazało sie ze nie ma żadnych luzów.
Ostatnio dodatkowo przyuważyłem, że hamując kiedy na główkę działa dodatkowa siła, skręt delikatnie się przyblokowywuje.
Wydaje mi się ze łożyska się skończyły, nie zdziwił bym się gdyby dalej tam siedziały oryginały Yamahy z pierwszego montażu.
Zerkałem w serwisówkę, nie wyglada to na wybitnie skomplikowane ale są tam używane dwa/trzy dziwne klucze - klucz hakowy (Ring nut wrench (3):90890-01348), drugi który wygląda na zwykły płaskooczkowy i ostatni który jest jakąś przystawką dla klucza dynamometrycznego (Lock nut wrench (4):90890-01348) i przez niego dokręca się moment.
Czy można jakoś obyć się bez tych kluczy? Hakowy chyba must have ?
No i jakie łożyska polecacie, allegro kilka sztuk ma ale jakie będą najrozsądniejsze? Allbals jest chyba najbardziej mi znany ale chyba ma mieszane/złe opinie?
Z góry dziękuje.
Pozdrawiam
Piekny
Re: Łożyska główki ramy
Jeśli chodzi o demontaż półek, przy pomocy młotka i długiego płaskiego śrubokręta, dasz radę. Większy problem dotyczy wybicia obydwu bieżni łożysk z główki ramy oraz ściągnięcia łożyska ze sztycy, którą trzeba mocno podgrzać. Wszystko jest do zrobienia w garażowych warunkach.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 87
- Rejestracja: 23 lut 2013, 12:55
Re: Łożyska główki ramy
Z demontazem da rade nawet przecinakiem ale do montazu wypada miec hakowy o kluczu dynamometrycznym nei wspominam. Generalnie łatwa sprawa i dasz rade. Łożyska kup najtansze, najwyzej wytrzymaja połowe tego co oryginały jest to na tyle dostepne miejsce ze nie warto przepłacać za 20% dłuższą żywotność łożyska... Jesli zalezy Ci na czasie to kup gotowy zestaw allbals (CHINY:D) a jeśli masz wiecej czasu to za połowe tego co allbals kupisz najtansze łożyska i uszczelniacze w hurtowni.
Pozdrawiam i miłej pracy życze!
Pozdrawiam i miłej pracy życze!
- Piekny
- Po kostki w błocie
- Posty: 161
- Rejestracja: 22 kwie 2013, 15:02
- Motocykl: Yamaha TT600R 2001 5CH4
Re: Łożyska główki ramy
Z łożyskami mnie pocieszyłeś, myślałem ze trzeba jakieś tytan solid power, ale widze ze za około 140zł kupie górę i dól, za to chyba tego nie ruszę puki nie kupie klucza hakowego i dynamometrycznego :/
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Łożyska główki ramy
Odnośnie tematu też nasuwa mi się pare pytań - klucz hakowy ? serwisów ka podaje jaką siła ma to być skręcone jezeli zamontuję klucz hakowy to montując do niego dynamo będzie robił on za rodzaj dźwigni i wtedy bedzie cięzko dobrac na kluczu odp moment .Wiec ja do tej pory skręcam główkę na wyczucie aby nie było luzów i kiera chodziła lekko - dopiero potem drugą śrubę skręcam dynamo może ktoś używał oryginalnego, dedykowanego klucza i napisze jak to realnie wygląda .
Przy okazji tematu mam nadzieję ze nikt się nie pogniewa zadam pytanie do posiadaczy xt 3tb -czy pokrywa wam się w motocyklu patrząc z boku kąt główki ramy z kierunkiem kątem pochylenia lag ?
Przy okazji tematu mam nadzieję ze nikt się nie pogniewa zadam pytanie do posiadaczy xt 3tb -czy pokrywa wam się w motocyklu patrząc z boku kąt główki ramy z kierunkiem kątem pochylenia lag ?
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- jaro
- Lubiący błoto
- Posty: 88
- Rejestracja: 21 sie 2012, 13:10
- Motocykl: xrv i xt 600
- Kontakt:
Re: Łożyska główki ramy
Jeśli chodzi o ten klucz hakowy to daj sobie spokój dasz radę bez niego.Na forum afrykańskim w zakładce afripedi Podos kiedyś fajnie opisał wymianę łożyska główki ramy, polecam lekturę bo gość zrobił to bardzo dobrze wielki szacun.Oczywiście momenty dokręcania trzeba wziąć z instrukcji od XT.Polecam też obejrzenie tego:
http://www.youtube.com/watch?v=re8RvifvzB4
http://www.youtube.com/watch?v=tj2Mlu0TMo4
Nie wiem czy to ten filmik ,ale jeśli nie to łatwo znajdziesz odpowiedni.
POWODZENIA.
http://www.youtube.com/watch?v=re8RvifvzB4
http://www.youtube.com/watch?v=tj2Mlu0TMo4
Nie wiem czy to ten filmik ,ale jeśli nie to łatwo znajdziesz odpowiedni.
POWODZENIA.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 87
- Rejestracja: 23 lut 2013, 12:55
Re: Łożyska główki ramy
Chyba jest podany kąt +/- jak trzeba sie z tym hakiem i dynamometrycznym przyłożyć. Jeśli chodzi o konstrukcje tego klucza hakowego to ma on w sobie takie wyciecie na grzechotke 1/4 albo 1/2 w rączce.
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 888
- Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31
Re: Łożyska główki ramy
Skręcałem łożyska bez klucza dyno bo nie miałem jak podłączyć, skręciłem tak by kręciło się lekko w obie strony tuż przed momentem aż będzie ciężko się kręcić. Łożyska do dzisiaj żyją, luzu nie dostały ani też nie uszkodziły się od nadmiernej siły. Więc klucz hakowy i imo nic więcej nie potrzeba.