Deflektor, owiewka XT600Z Tenere (3AJ)
- bohun
- Po kostki w błocie
- Posty: 117
- Rejestracja: 06 sty 2010, 16:25
- Motocykl: XL600V PD10
- Lokalizacja: Lubaczów / Rezszów
Deflektor, owiewka XT600Z Tenere (3AJ)
Oryginalna owiewka turystyczna do modelu 3AJ kosztuje w granicach 150-160 zł. Udało mi się zrobić w domowych warunkach szybę dłuższą niż standardowa.
Potrzebne:
-Pleksi 25zł
-żółta okleina i literki 10zł
-wyrzynarka (piłka skokowa)
-piekarnik i dobre chęci
Na początku odrysowałem na papierze z oryginalnej szyby zarys w którym łączy się szyba z owiewką, górę w miarę możliwości symetrycznie.
Następnie wyciąłem wzór narysowany na papierze
który odrysowałem z kolei na pleksi.
UWAGA! robiąc obrys pleksi trzeba dać jej do 0,5 cm nadmiaru bo kurczy się pod temperaturą
Wyciąłem kształt narysowany na pleksi, tak jak na rysunkach poniżej.
Teraz szklaną szybę owinąłem gazetą żeby się pleksi nie przyklejała. Jak widać nie mieści się ona normalnie to dałem pod skosem Ustawiamy piekarnik na 200 stopni Max na 10-15 min (najlepiej sprawdzić czy jest już miękka)
Teraz musimy szybko działać wyjmujemy pleksi z piekarnika, jest jak guma. Najlepiej jak by nam pomogła 2 osoba w formowaniu szyby przy motocyklu. Teraz zależy wszystko od naszych zwinnych rączek (bez skojarzeń).
Pleksi można później dopracować na szlifierce, otwory itp.
A oto efekt końcowy (napisy trochę uciekły, ale to nie na wystawę ):
Potrzebne:
-Pleksi 25zł
-żółta okleina i literki 10zł
-wyrzynarka (piłka skokowa)
-piekarnik i dobre chęci
Na początku odrysowałem na papierze z oryginalnej szyby zarys w którym łączy się szyba z owiewką, górę w miarę możliwości symetrycznie.
Następnie wyciąłem wzór narysowany na papierze
który odrysowałem z kolei na pleksi.
UWAGA! robiąc obrys pleksi trzeba dać jej do 0,5 cm nadmiaru bo kurczy się pod temperaturą
Wyciąłem kształt narysowany na pleksi, tak jak na rysunkach poniżej.
Teraz szklaną szybę owinąłem gazetą żeby się pleksi nie przyklejała. Jak widać nie mieści się ona normalnie to dałem pod skosem Ustawiamy piekarnik na 200 stopni Max na 10-15 min (najlepiej sprawdzić czy jest już miękka)
Teraz musimy szybko działać wyjmujemy pleksi z piekarnika, jest jak guma. Najlepiej jak by nam pomogła 2 osoba w formowaniu szyby przy motocyklu. Teraz zależy wszystko od naszych zwinnych rączek (bez skojarzeń).
Pleksi można później dopracować na szlifierce, otwory itp.
A oto efekt końcowy (napisy trochę uciekły, ale to nie na wystawę ):
Kto prędko daje, ten 2 razy daje.
- seboo
- Po kostki w błocie
- Posty: 196
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 10:51
- Motocykl: XT 600E
Re: Deflektor, owiewka XT600Z Tenere (3AJ)
Naprawdę profeska! No i świadomość, że zrobiło się coś takiego samemu - bezcenna. Gratulacje!
Yamaha XT 600E 3TB '95
Suzuki GSF 1250SA '08
Suzuki GSF 1250SA '08
- Kula
- Po ośki w błocie
- Posty: 623
- Rejestracja: 25 sty 2010, 19:11
- Motocykl: XR 400R
- Lokalizacja: Sadłuki
Re: Deflektor, owiewka XT600Z Tenere (3AJ)
zajebista, jak oryginał brawo!!!!
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
- Tomiacho
- Po kostki w błocie
- Posty: 330
- Rejestracja: 31 mar 2010, 22:04
- Motocykl: XT 600 43f
- Lokalizacja: Piła
Re: Deflektor, owiewka XT600Z Tenere (3AJ)
Świetna robota. Doceniam bo sam kiedyś robiłem szybe przyciemnioną do Aprili 125. Wyszło gorzej niż tobie ale przynajmniej zrobiłem sam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cold and Ugly
Ręce w błocie, chuj w tawocie to crossowiec przy robocie
Ręce w błocie, chuj w tawocie to crossowiec przy robocie
-
- Czyścioch
- Posty: 8
- Rejestracja: 09 maja 2010, 00:21
- Lokalizacja: Restarzew Cm. / GP
Re: Deflektor, owiewka XT600Z Tenere (3AJ)
Napisz jakie wrażenia przy jeździe. Oryginalna szyba nie wiele daje, Twoja widać już powinna ładnie odginać strugę powietrza.
- bohun
- Po kostki w błocie
- Posty: 117
- Rejestracja: 06 sty 2010, 16:25
- Motocykl: XL600V PD10
- Lokalizacja: Lubaczów / Rezszów
Re: Deflektor, owiewka XT600Z Tenere (3AJ)
Bez problemu do 100km/h, można śmigać bez gogli. Oczywiście wykluczając chrabąszcze i takie tam jest Bardzo duża różnica po między krotką a tą. Oryginalnej długiej nie miałem okazji testować.Zeet pisze:Napisz jakie wrażenia przy jeździe. Oryginalna szyba nie wiele daje, Twoja widać już powinna ładnie odginać strugę powietrza.
Kto prędko daje, ten 2 razy daje.