Silnik - kolejność demontażu.

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Silnik - kolejność demontażu.

Post autor: Magic »

Jak poprawnie i bez "przygód" zdemontować silnik?
Od czego zacząć - gaźniki, kolektory, odpiąć stator... Co dalej? Ile jest punktów trzymania silnika?
Awatar użytkownika
-gumis-
Po kostki w błocie
Posty: 136
Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama

Re: Silnik - kolejność demontażu.

Post autor: -gumis- »

Kolektory
gazniki (chociaż można potem jak będzie wszystko zluzowane)
przewody olejowe (najlepiej wcześniej zlac olej)
elektryka (kostki, czujniki ,+ rozrusznika, -masa silnika itp.)
łańcuch
osłona silnika
dzwignię zmiany biegów też możesz zdemontowac
mocowanie głowicy do ramy(pokrywa zaworów-rama)
mocowania silnika do ramy(przód pod kolektorem)
tył sinika do ramy
A tak szczerze to wszystko wyjdzie w "praniu"
Powodzenia
GAS GAS EC 300
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Silnik - kolejność demontażu.

Post autor: Magic »

fakt zapomnialem o przewodach...Powalcze w weekend.
Awatar użytkownika
-gumis-
Po kostki w błocie
Posty: 136
Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama

Re: Silnik - kolejność demontażu.

Post autor: -gumis- »

Jak już bedziesz miec wybebeszony silnik to odpisz mi potem na moje zapytanie (1 temat poniżej Twojego-byłeś szybszy ;) )
GAS GAS EC 300
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Silnik - kolejność demontażu.

Post autor: Gacek »

Magic
w jakim celu ? bydle trochę wazy w całości , z wyciągnięciem tez nie jest zbyt kolorowo w pojedynkę.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Silnik - kolejność demontażu.

Post autor: Magic »

W celu rozbiórki i remontu. XT obecnie stoi na cegłach, sesja zaliczona więc jak jutro wytrzeźwieje odłączam silnik od ramy;p
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Silnik - kolejność demontażu.

Post autor: Gacek »

Magic
moja rada na ile dasz radę zostaw ramie - bedziesz się potem szarpał z szpilkami głowicy , cylindra itp .po co ? chyba ze masz stojak do tego silnika . Spuść na trzech śrubach odkręć dekiel głowicy i po kolei nie będziesz się tez musiał potem szarpac z całą masą i będziesz miał więcej miejsca na manewr karterami przy wyciąganiu - ale zrobisz jak uważasz ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Silnik - kolejność demontażu.

Post autor: Magic »

Problem jest taki że koza stoi u mnie w garażu, a silnik idzie do warsztatu na stół. Wydaje mi się że opcja którą podałeś może być dosyć męcząca cały czas na klęczkach, no chyba że ktoś ma podnośnik w warsztacie :roll: z przodu pozbyłem się już zawieszenia w celu naprawy i konserwacji także pomału i cały motocykl rozbieram, ale wiadomo najważniejsze serducho.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Silnik - kolejność demontażu.

Post autor: Gacek »

Magic - spogladam na sprawy z poziomu własnych doświadczeń i skromnych warunków w jakich sam robiłem.
Po prostu łatwiej mi było i popuścić wał ,kosz sprzęgła itp z silnikiem wsadzonym w ramę z niezdjętym napędem .
Skoro dysponujesz odpowiednimi narzędziami to moje pytanie nie miało miejsca :) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Silnik - kolejność demontażu.

Post autor: Magic »

No niestety jedyna opcja jaka w ogóle wchodzi w grę to grzebanie przy tym silniku u kolegi w warsztacie. Myślałem że uda mi się rozdzielić silnik z ramą dzisiaj, ale niestety przy -13 stopniach człowiek kostnieje i nie ma ochoty na dalsze prace. Rozebrałem XT do naga, kolektory, przewody olejowe, przednie zawieszenie, linki itp. Zostało jeszcze cofnąć airboxa i można bydle spuszczać z ramy. W następnym tygodniu silnik out i częściowa rozbiórka.
ODPOWIEDZ